Pełnozawieszone Bergamonty 2009

Drukuj

Niemiecka firma Bergamont istnieje od lat 15, od roku dostępna jest również na naszym rynku za sprawą firmy AMP Bike. Przyjrzyjmy się kolekcji na 2009 rok.

Straitline
Na pierwszą linię wysunięto wyczynowy sprzęt zjazdowy, któremu przygotowano zupełnie nową ramę. W obydwu wariantach wyposażenia, czyli Team i 7.9, jest ona identyczna i wykonana z aluminiowych, hydroformowanych i potrójnie cieniowanych rur. Nic dziwnego, że jej waga zbliżona jest do masy typowych mocnych freerideówek i wynosi 3,9 kg. Jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że to coś ma aż 220 mm skoku z tyłu (i 203 z przodu), wynik tym bardziej będzie zasługiwał na szacunek. Rower w najwyższej wersji wyposażenia Team waży kompletny ok 17,8 kg i dostępny jest w dwóch rozmiarach - M i L.



Big Air
Nie mniej reprezentacyjną funkcję w kolekcji pełnią freerideowe rowery z serii Big Air i należące do grupy Gravity MTB. Najwyższy model nazywa się G9 i stanowi póki co zupełny ewenement na rynku, napędzany jest bowiem za pomocą centralnej, 9-biegowej „skrzyni biegów” Suntoura, zwanej VBoxx-FR9. Przy skoku 180 mm jasne jest, że jest to rower do poważniejszej zabawy. Ma swoje bardziej zwykłe odpowiedniki, ale też niezupełnie typowe. Firma zdecydowała się w 2 modelach z serii na użycie Truvativa Hammerschmidta zamiast przedniej przerzutki, ale pozostawienie przezrzutki tylnej, wraz z typowym trybem. Tym samym otrzymujemy rowery z zupełnie niesamowitymi możliwościami przejeżdżania przez przeszkody i dużym zakresem przełożeń. Wersja Team ma 180 mm skoku z przodu i z tyłu, a kompletna waży 16,4 kilograma. Napęd homogeniczny, pochodzi w całości od SRAMa, podobnie jak hamulce. Dwa najprostsze modele 7.9 i 6.9, zamiast Hammerschmidta mają dwutarczowe korby z napinaczami.

 



Fastlane
Koejna nowość to również rowery z pełną amortyzacją, ale tym razem z zupełnie innej kategorii, bo przeznaczone do ścigania. Fastlane to full do XC i maratonów, o skoku zawieszenia wynoszącym 110 mm. Najciekawsza jest prestiżowa wersja MGN, której wyposażenie sprowadza się do prostej zasady - zamontuj to, co jest najlepsze. Dlatego też rower nie tylko napędzany jest za pomocą XTRa i X.0, ale też obraca się na kołach DT Swiss XR-1450 i oponach Rocket Ron Schwalbe. Za amortyzację odpowiada widelec Magury Durin DLO, jak i specjalnie tuningowany Fox. Do tego dochodzą detale w stylu karbonowych części Syntace, czy siodło Fizik Tundra. Nic dziwnego że fastlane MGN waży tylko 10,4 kg. Warto wiedzieć, że nawet najprostszy wariant tego modelu nazwany Fastlane 6.9 ciągle waży rozsądne 12,4 kg.

 

 

 


Poniżej serii Fastlane znajdują się trzy modele Evolve o lekko uproszczonej konstrukcji, oparte na klasycznym, jednozawiasowym zawieszeniu. Dla tych, którym skok 110 mm nie wystarczy, również coś przygotowano. Zmodernizowane wersje rowerów Threesome i Enduro Bergamonta oferują odpowiednio 140 i 160 mm skoku.

Info: bergamont.de
Dystrybutor: AMP Bike