BeOne 2009

Drukuj

<p>Był taki moment, gdy o marce BeOne było bardzo głośno, a fabryczny team zjazdowy okupował podia wielu zawodów, zaś Bas de Bever był najszybszy na świecie (dziś bas jest trenerem kadry BMX i MTB Holendrów)

Niestety, ta epoka skończyła się kilka lat temu. Ostatnim ważnym wydarzeniem była prezentacja centralnego napędu do rowerów zjazdowych u schyłku sezonu 2003, w którym wykorzystano zwykły tryb szosowy i kosmicznie prostą, choć działającą konstrukcję, z czymś w rodzaju przerzutki wybierającej bieg. Niestety, ten działający napęd z 9 przełożeniami, nazwany PeteSpeed, został sprzedany... Nic też nie wyszło kiedyś z pomysłu sprzedaży rowerów w Polsce, czy pojawią się u nas za sprawą kolekcji 2009?

 


Marka BeOne powstała w roku 1997 i pierwsze lata mogła, jak już wspomniałem, zaliczyć do wybitnie udanych. Po znalezieniu się w grupie Batavusa przypisano jej jednak rolę, chciałoby się powiedzieć niestety, marginalną i dziś kolekcja BeOne nie jest specjalnie rozbudowana. Na szczęście nadal projektowane są przede wszystkim rowery do ścigania, w tym przede wszystkim te do cross country. Firma nadal utrzymuje swój team, choć tym razem już nie zjazdowy, ale XC. To zawodnicy mieli wpływ na powstanie nowych rowerów, podobnie jak własny dział rozwojowy.


Grupa klasycznych rowerów MTB podzielona jest na dwie sekcje, uwzględniające materiał użyty do budowy ramy, a każda z nich obejmuje po trzy rowery. Najwyższy model karbonowy do XC nazywa się Blue, a całość osprzętu dobrano pod kątem dopasowania do nowego SIDa, zarówno pod względem kolorystycznym, jak i klasy wyposażenia. Poniżej znajdują się rowery Pearl i Black. Dla zainteresowanych można podpowiedzieć, że wspomniany Blue kosztuje równowartość niemal 15 000 zł. Rowery aluminiowe mają identyczną geometrię, jak kompozytowe, ale zdecydowanie niższe ceny (choć wyższe masy). Warto zwrócić uwagę na fakt, że BeOne oferuje też rower streetowy nazwany Rumble. Tu zadbano głównie o niezniszczalność wyposażenia.


W podobnym stylu stworzono też kolekcję szosową, gdzie modele wyczynowe są karbonowe, a te ogólnego zastosowania aluminiowe. Najwyższy model nazywa się jednak Rosso i oparty jest tym razem na osprzęcie SRAM Red. Poniżej znajdziemy Pearl i Blacka. Dla naprawdę zainteresowanych ciekawą informacją może być to, że rowery można nabyć przez internet za pośrednictwem sklepu chainreactioncycles.com. Koszt przesyłki do Polski wynosi ok. 130 zł.

Info: beone-bikes.com

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj