Reynolds 2009

Drukuj

Reynolds, firma w wielu krajach uznawana za lidera w dziedzinie karbonowych kół szosowych. W Polsce? Niemal totalna egzotyka, a nazwa kojarzona raczej ze stalowymi rurkami, z których powstają znakomite ramy.

Dystrybutorem w Polsce od tego roku została firma JBG2, więc tym bardziej warto zapoznać się z przyszłoroczną ofertą.


Dlaczego koła Reynolds'a uzyskują pozytywne opinie? Głównie jest to zasługa zastosowanych włókien węglowych. Obręcze tej amerykańskiej firmy są jednocześnie lekkie, a przy tym uznawane za jedne z trwalszych i odporniejszych na uszkodzenia spośród wszystkich dostępnych na rynku. Warto także wspomnieć, że firma była jednym z pionierów procesu wytwarzania w pełni karbonowych kół przeznaczonych pod klasyczne opony. Opanowanie tej technologii nie było łatwe i zajęło mnóstwo czasu.

Na rok 2009 firma podzieliła swoje produkty na 5 kategorii: Aero, Competition, Performance+, Performance oraz Mountain.

Wśród kół z grupy Aero nie ma żadnych zmian, dalej znajdziemy świetnie wyglądający dysk Element oraz karbonowe koła o obręczy wysokiej na 66mm. Zarówno dysk, jak i klasyczne koła dostępne są w wersji szytkowej i na zwykłe opony.

W grupie Competition zaszła zasadnicza zmiana. Zarówno model DV46, jak i MV32 wytwarzane będą standardowo w technologii Ultralight (UL). Technologia ta pozwala na znaczne obniżenie masy włókien - między 5 a 20%. Drugą, istotną zaletą jest zwiększona odporność na powstawanie wysokich temperatur podczas hamowania. A to oznacza większą niezawodność takich obręczy.

Waga tych kół spadła dość znacznie, dla przykładu DV46T UL, czyli odmiana przeznaczona pod szytki i z obręczą o wysokości 46mm, waży zaledwie 1040g, model zeszłoroczny był o ponad 160g cięższy. MV32T UL, czyli koła z ciut niższą obręczą (32mm), zbliżają się do magicznej granicy 1000g/zestaw.

Nowością jest także zestaw DV3K, jedyny model w grupie Performance+, który powstaje z tańszego i cięższego włókna o charakterystycznym dla karbonu wzorze. Model ten, tak jak droższe wesje UL, powstaje na bazie komponentów DT Swiss. Piasty złożone są z wnętrzości sprawdzonej i niezawodnej 240S, potem zostają zamknięte we własnej produkcji korpusie Reynolds'a. Szprychy także pochodzą od doświadczonych w tym temacie szwajcarów. DV3K dostępne są w jednej wysokości, 46mm, ich waga wynosi jednak całkiem zachęcające 1225g w wersji szytkowej oraz 1477g w wersji przeznaczonej pod opony.

Produkty z grupy Performance to próba wprowadzenia tanich, karbonowych kół do szerszego grona odbiorców. Wszystkie modele dostępne są wyłącznie w wersji pod klasyczne opony, Reynolds obiecuje, że w niewysokiej cenie, dostaniemy w pełni karbonowe modele, które będą sztywniejsze, bardziej aerodynamiczne oraz będą zapewniały większy komfort w stosunku do klasycznych aluminiowych kół.

Oszczędność w cenie wynika z zastosowania tańszych i cięższych, ale również wytrzymałych włókien węglowych oraz piast wyprodukowanych na dalekim wschodzie. Dostępne są trzy modele karbonowych kół w tej grupie: Attack, Assault oraz Strike, różnią się one wyłącznie wysokością obręczy (32, 46 oraz 66mm). Ponadto producent oferuje tani model aluminiowy - Solitude.

Pomimo tego, że firma skupia większość oferty w kategorii szosowej, to nie zapomina o zwolennikach kolarstwa górskiego. Firma oferuje, co ciekawe, szytkowe koła MTB z karbonową obręczą! Nie jest to rozwiązanie popularne, ale w ofercie producenta znajduje się już od jakiegoś czasu i póki co, nie znika. Ponadto znajdziemy wersję tych kół pod klasyczne opony oraz aluminiowe koła. Wszystkie modele wyposażone są w piastę przeznaczoną do hamulców tarczowych.

Ceny karbonowych kół szosowych zawierają się w przedziale od 1300$ za podstawowy model Attack, do niecałych 3000$ za koła SDV66.

Warto wspomnieć, że kół Reynolds'a używa kontynentalna drużyna Agritubel, a jeden z kolarzy tej drużyny, Romain Feillu, zdobył żółtą koszulkę lidera, na jednym z etapów, podczas tegorocznego Tour de France.

Info: reynoldscycling.com
Dystrybutor: JBG2