Po raz kolejny podniesiono sztywność elementów i - to akurat staje się już nudne - obniżono ich wagę. Kolejne wcielenie grupy uczczono nowym, „technicznym i agresywnym” dizajnem, czyli połączeniem barw błyszczącej czarnej ze złotą.
4-tłoczkowe hamulce tarczowe
Hamulce Sainta zostały zupełnie przekonstruowane. Zaciski kryją w sobie po 4 tłoczki, ale w dwóch różnych rozmiarach, by zapewnić o 50% większą moc hamowania, niż aktualny model BR-M800. W zaciskach ziększono ilość płynu by ułatwić jego wymianę. Dżwignie hamulcowe wyposażono zaś w technologię Servo Wave, by jeszcze podnieść siłę hamowania i przy okazji więcej miejsca na tarcze pomiędzy klockami hamulcowymi. Klamki oferują regulację odległości od kierownicy bez narzędzi.
Przerzutka Shimano Shadow
Futurystyczna przerzutka tylna Sainta wyposażona jest w technologię Shadow, dzięki czemu zminimalizowano prawdopodobieństwo uszkodzenia jej o przeszkodę. Największa różnica pomiędzy nią a XT i XTRem, to superszeroki „tył” podnoszący sztywność całości. Istotny jest fakt, że przerzutka waży aż o 100 gramów mniej, niż jej poprzedniczka. Saint ma najmocniejszą sprężynę ze wszystkich przerzutek Shimano, pozwala też na wybranie dwóch opcji ustawienia względem zębatki - w zależoności od ich wielkości. Te ustawienia to DH (maksymalna zębatka 23-28 z.) i FR/AM (32-34 z.). Shimano Saint będzie dostępna z krótkim i średnim wózkiem.
Manetki Rapidfire Plus
Klasyczne manetki zostały przekonstruowane w ten sposób, by osiągnąć szybką zmianę w powiązaniu z hamowaniem jednym palcem. Nie zapomniano o technologiach szybkiej zmiany, włącznie z Instant Release, czyli błyskawicznym wybieraniu linki. Oczywiście zrzucanie możliwe jest za pomocą ruchu w dwie strony - tu działa 2-Way Release. Dodatkowo manetki wyposażono w regulowaną obejmę, dzięki czemu możliwy jest montaż po obydwu stronach dżwigni hamulcowej. Podobno błoto również nie ma się ich trzymać.
Korba
I znów powtórzymy mantrę - nowa korba ma być nie tylko sztywniejsza, ale i lżejsza. Dostępne będą warianty z dwoma i z jedną tarczą, obydwie w technologii Hollowtech II, z ekstremalnie wzmocnionym pająkiem i ramionami. Nowy dizajn ramion zostawia więcej miejsca na kostki, a bash guard o strukturze plastra miodu ma być wyjątkowo wytrzymały. Gwinty na pedały otrzymały stalową oprawę. Pojedyncza tarcza będzie mogła mieć wielkość 34/36/38/40/42 z, a podwójna 36/22 z.
Przerzutka przednia
Grupa Saint zawiera specjalną przerzutkę przednią, kompatybilną z korbą 36-22 z. Dzięki zmniejszeniu jej rozmiaru wzrosła sztywnośc konstrukcji i jednocześnie pojawiło się więcej miejsca na elementy zawieszenia, oponę itp., tym samym ma ona pasować do znakomitej większość w pełni amortyzowanych ram.
Piasty i sprzęgło
Nowe piasty Sainta są około 100 gramów lżejsze, niż dotychczasowe, przy okazji wyposażono je w standardowy sposób mocowania tarcz Center Lock. Tradycyjnie dla Shimano mają regulowane łożyska z konusami. Piastę przednią wyposażono w oś sztywną o średnicy 20 mm. W piaście tylnej dokonano interesującego zabiegu - poszerzono maksymalnie rozstaw łożysk. Sprzęgło wyposażono w system zapadek o szybkiej reakcji - zaczerpnięty z XTRa. Piasta tylna dostępna będzie w dwóch wersjach - o szerokości 135 mm z osią 10- lub 12-milimetrową i 150 mm z osią 12 mm. Uszczelnieni poprawiono o... 400%.
Saint w nowej wersji ma być dostępny w sprzedaży już w sierpniu.
Wymowny film demonstracyjny nowego Sainta: www.thecollectivefilm.com/provingground
Dystrybucja: www.rp-pawlak.pl