Nowości w ofercie Campagnolo 2008

Drukuj

Jako fan Campy co roku czekam na informacje, co też Włosi przygotowali nam nowego. Tym razem niestety musiałem obejść się smakiem, bowiem okazało się, że przerobiono jedynie przerzutki przednie z grup Record i Chorus, dołożono wariant karbonowy korby Centaur i przygotowano koła Shamal Ultra w kolorze tytanowym

Zdecydowanie najciekawsze są wspomniane przerzutki przednie. Pomimo pozornie identycznego wyglądu, jak w latach ubiegłych, sporo się zmieniło. Zrezygnowano z oddzielnych wersji do korb ze standardowymi zębatkami i kompaktowymi (oznaczonych dotąd jako CT), zmodernizowano konstrukcję korpusu, jak i dźwigni poruszających prowadnice. Korpus ukształtowano tak, że obejmuje zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną dźwignię, tym samym wzrosła sztywność całej konstrukcji. W dodatku same blachy zoptymalizowano pod kątem szybkości zmiany, przesuwając wypukłe fragmenty prowadnic ku ich środkowi (do tej pory znajdowały się z przodu). Ma to spowodować, że przerzucanie do góry, z mniejszej na większą zębatkę, będzie błyskawiczne. W grupach Centaur, Veloce i Mirage także otrzymamy jedną wersję przerzutki przedniej, bez rozróżnienia na standardową i CT. Campagnolo uparcie lansuje karbon jako najlepszy materiał do produkcji korb, w dodatku w przeciwieństwie do konkurencji podobne modele oferuje nie tylko w grupie najwyższej. W roku przyszłym będziem mogli wybrać jako opcję karbonowe korby również w grupie Centaur. Jednocześnie zastosowano w niej nowatorski środek suportu Ultra-Torque. Tym samym grupa Centaur przejmie wszystkie cechy z zestawów topowych Record i Chorus - korbę ze zintegrowanym środkiem, hamulce Skaleton, jak i kompozyt do produkcji ramion. Wszystko ma być odpowiednio tańsze, a tym samym bardziej dostępne dla przeciętnych śmiertelników. Nowa korba dostępna będzie od razu w wariantach z zębatkami standardowymi (53/39 z.) jak i kompaktowymi (50/34 z.), z ramionami o długościach 170/172,5/175 mm. Zapowiadana masa to 756 gramów.


Koła Shamal Ultra zostały wprowadzone w ubiegłym roku, jako najwyższy model z serii aluminiowej. Przy okazji wybrano kolor, który nie każdemu się podobał, nie do każdego roweru też pasował - złoty. Dla tych, którzy lubią Campę i jej koła, mamy dobrą informację - Shamal Ultra będzie dostępny również w wersji Titanium. Dane techniczne krótko dla przypomnienia - przednia obręcz ma wysokość 30, a tylna 26 mm, co ma skutkować połączeniem sztywności z lekkością. Obręcze zostały odchudzone pomiędzy otworami na szprychy, a ścianka od strony opony pozbawiona jest otworów. W kole tylnym otwory na szprychy wywiercono asymatrycznie, by polepszyć rozłożenie sił. Po przeciwnej stronie do miejsca połączenia obręczy umieszczono przeciwwagę, by idealnie wyważyć koła. Szprychy wykonane są z aluminium i cieniowane, z przodu ustawione promieniście, z tyłu po 3, w formie splotu G3 Campagnolo. Także nyple są aluminiowe. Centralna część piast wykonana jest z karbonu, kołnierze z aluminium, osie typu oversize również z tego materiału. Łożyska składają się z 15 kulek (z możliwością regulacji), które mogą być zamienienione na odpowiedniki ceramiczne. Koła kompatybilne są zarówno z trybami Campagnolo, jak i Shimano. Masa zestawu wynosi 1395 gramów.

Info: campagnolo.com

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj