Zdecydowanie najciekawsze są wspomniane przerzutki przednie. Pomimo pozornie identycznego wyglądu, jak w latach ubiegłych, sporo się zmieniło. Zrezygnowano z oddzielnych wersji do korb ze
standardowymi zębatkami i kompaktowymi (oznaczonych dotąd jako CT), zmodernizowano konstrukcję korpusu, jak i dźwigni poruszających prowadnice. Korpus ukształtowano tak, że obejmuje zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną dźwignię, tym samym wzrosła sztywność całej konstrukcji. W dodatku same blachy zoptymalizowano pod kątem szybkości zmiany, przesuwając wypukłe fragmenty prowadnic ku ich środkowi (do tej pory znajdowały się z przodu). Ma to spowodować, że przerzucanie do góry, z mniejszej na większą zębatkę, będzie błyskawiczne. W grupach Centaur, Veloce i Mirage także otrzymamy jedną wersję przerzutki przedniej, bez rozróżnienia na standardową i CT. Campagnolo uparcie lansuje karbon jako najlepszy materiał do produkcji korb, w dodatku w przeciwieństwie do konkurencji podobne modele oferuje nie tylko w grupie najwyższej. W roku przyszłym będziem mogli wybrać jako opcję karbonowe korby również w grupie Centaur. Jednocześnie zastosowano w niej nowatorski środek suportu Ultra-Torque. Tym samym grupa Centaur przejmie wszystkie cechy z zestawów topowych Record i Chorus - korbę ze zintegrowanym środkiem, hamulce Skaleton, jak i kompozyt do produkcji ramion. Wszystko ma być odpowiednio tańsze, a tym samym bardziej dostępne dla przeciętnych śmiertelników. Nowa korba dostępna będzie od razu w wariantach z zębatkami standardowymi (53/39 z.) jak i kompaktowymi (50/34 z.), z ramionami o
długościach 170/172,5/175 mm. Zapowiadana masa to 756 gramów.
Koła Shamal Ultra zostały wprowadzone w ubiegłym roku, jako najwyższy model z serii aluminiowej. Przy okazji wybrano kolor, który nie każdemu się podobał, nie do każdego roweru też pasował - złoty. Dla tych, którzy lubią Campę i jej koła, mamy dobrą informację - Shamal Ultra będzie dostępny również w wersji Titanium. Dane techniczne krótko dla przypomnienia - przednia obręcz ma wysokość 30, a tylna 26 mm, co ma skutkować połączeniem sztywności z lekkością. Obręcze zostały odchudzone pomiędzy otworami na szprychy, a ścianka od strony opony pozbawiona jest
otworów. W kole tylnym otwory na szprychy wywiercono asymatrycznie, by polepszyć rozłożenie sił. Po przeciwnej stronie do miejsca połączenia obręczy umieszczono przeciwwagę, by idealnie wyważyć koła. Szprychy wykonane są z aluminium i cieniowane, z przodu ustawione promieniście, z tyłu po 3, w formie splotu G3 Campagnolo. Także nyple są aluminiowe. Centralna część piast wykonana jest z karbonu, kołnierze z aluminium, osie typu oversize również z tego materiału. Łożyska składają się z 15 kulek (z możliwością regulacji), które mogą być zamienienione na odpowiedniki ceramiczne. Koła kompatybilne są zarówno z trybami Campagnolo, jak i Shimano. Masa zestawu wynosi 1395 gramów.
Info: campagnolo.com