Truvativ 2008.

Drukuj

Przyznam, że ciągle jeszcze wyznacznikiem jakości działania w krainie korb jest dla mnie Shimano XT, tym niemniej to co robi ze swoimi produktami ostatnio Truvativ, być może spowoduje w niedalekiej przyszłości, że zmienię swoją opinię. Pierwszy argumentem było pojawienie się w tym sezonie karbonowych korb Noir, kolejnym staje się informacja o przyszłorocznej kolekcji

Truvativ ma spore doświadczenie w obróbce karbonu i nawet jeśli ten materiał nie jest idealny do produkcji ramion korb, to wiele firm, w tym Truvativ właśnie udowadnia, że w podobnych pomysłach tkwi wielki potencjał. Co prawda Shimano dla odmiany twierdzi, że nie da się uzyskać podobnej wytrzymałości kompozytów co aluminium w tym przypadku, coraz więcej pojawia się jednak argumentów, że jest inaczej. Przykład? Korby karbonowe Clavicula do zjazdu (!), albo też modele Fulcruma z karbonowymi ramionami pustymi w środku. Wynik to modele wytrzymałe, ale i lekkie. W dodatku sądzę, że wkrótce pojawi się następny pomysł technologiczny, który pozwoli znów obniżyć masę tej części, podobnie jak było w przypadku ram karbonowych.


Póki co Truvativ stawia na styl, rozbudowując kolekcję. Korba MTB Noir, z ramionami pokrytymi jednokierunkowymi włóknami karbonowymi, co samo w sobie świetnie wygląda, ww roku przyszłym będzie dostępna w wersji do rowerów jednobiegowych. Ten Noir będzie wyposażony w jedną zębatkę o 32 zębach (bez profili wspomagających przerzucanie) i osłonę z karbonu (wykończonego w tej samej technice co ramiona). Firmaa zapewnia, że korba wraz z zintegrowanym środkiem suportu GPX będzie ważyć 730 gramów, przy długości ramion 175 mm.


Wędrując w rejony sprzętu bardziej dostępnego od strony finansowej docieramy do korby Stylo 3.3 Team, która otrzyma nową stylizację, tak by pasowała do zmodernizowanej grupy osprzętu X.9. Jednocześnie wyglądem korba zdaje się być wzorowana na modelach z grupy ekstremalnej, typu Hussefelt. Stylo 2008 oczywiście używać będzie środka GPX, ale pojawi się też możliwość późniejszego tuningu poprzez zastosowanie wersji suportu BlackBox, z ceramicznymi kulkami. Stylo 3.3 Team w następnej wersji ma ramiona wykonane z aluminium 7075, podczas gdy tarcze to stop o oznaczeniu 7075 T-6. Materiały mają spowodować, że model będzie o 10% sztywniejszy od dotychczasowego. Dostępnych będzie kilka wersji z ramionami o długości 170 i 175 mm - z jedną tarczą do singlespeedów, z dwoma i osłoną do rowerów typu all mountain i oczywiście z trzema tarczami. Wersja 3.3 Team z trzema tarczami ma ważyć kompletna 890 gramów.

Info: www.sram.com
Polski dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj