Nowy gravel Rondo Ruut CF generacji 2. wchodzi na rynek!

Drukuj
Rondo Ruut CF Gen 2 Rondo

O tej premierze w branżowych kuluarach wrzało już od jakiegoś czasu - w końcu jest! Nowa generacja flagowego gravela polskiego RONDO wchodzi na rynek - mowa oczywiście o modelu Ruut generacji drugiej, który już na pierwszy rzut oka pokazuje swoją wyjątkowość. Co skrywa "pod maską"? Sprawdzamy!

Pierwsza generacja modelu Rondo Ruut okazała się ogromnym rynkowym sukcesem, co potwierdza fakt, że Ruut pierwszej generacji jest obecny na rynku już od 7 lat! W świecie rowerowych technologii to masa czasu, w którym to segment rowerów gravelowych sukcesywnie się zmieniał. To między innymi dlatego powstała druga generacja modelu Rondo Ruut - polscy projektanci zapowiadają, że mowa tu nie tylko o ewolucji jego protoplasty, ale o swojego rodzaju rewolucji. Trzeba przyznać, że stało przed nimi bardzo ciężkie zadanie - obecnie rynek graveli to bardzo szerokie spektrum zastosowań: od wyścigów, przez jazdę długodystansową i bikepacking, po typowo rekreacyjne i commutingowe zastosowania. Nowy Rondo Ruut CF gen 2 w założeniu ma być jeszcze bardziej uniwersalny, ma prowadzić się pewniej, ale i nie tracić nic ze swojej szybkości.

 

 
 

 

 

Futurystyczna rama 

Konstrukcja nowego Ruuta CF zdecydowanie przyciąga uwagę - wygląda skrajnie nowocześnie i unikalnie, co zresztą od zawsze było domeną ram polskiego producenta. Oczywiście skrajnie nowoczesny wygląd ramy z włókna węglowego to dopiero początek opowieści o tym rowerze, bo przeprojektowana została w nim geometria i znajdziemy też kilka innowacyjnych rozwiązań. 

 

 

 

 

Pierwszym co rzuca się w oczy to całkowicie przedefiniowane podejście do konstrukcji tylnego trójkąta - właściwie tu nie możemy mówić o trójkącie, tylko czymś w rodzaju rombu. W Ruut CF Gen 2 rury tzw. seatstay'u zostały bardzo obniżone, a podsiodłówka otrzymała charakterystyczne wcięcie. Taka kontstrukcja wg projektantów Rondo ma odczuwalnie poprawiać komfort jazdy. Kropką nad i w temacie komfortu jazdy będzie z pewnością sztyca o przekroju 27,2 mm, która blokowana jest zintegrowanym z ramą zaciskiem - nieduża średnica tego elementu, szczególnie w przypadku wsporników carbonowych, pozwala na pracę tego elementu i wybieranie drobnych nierówności. 

 

 
 

 

 

Rondo postawiło także na nowy standard środka suportu - rozwiązanie T47 łączy w sobie dużą sztywność boczną suportów typu press-fit z niezawodnością oraz prostotą wymiany wkładów gwintowanych. Przy okazji pozwoli też na łatwy montaż pomiaru mocy. Idąc dalej postawiono także na uniwersalny hak tylnej przerzutki UDH, więc znalezienie zamiennika będzie proste.

Nowy Rondo Ruut CF Gen 2 pozwala na montaż błotników, współpracuje z napędami 1 lub 2x. Maksymalny rozmiar opon, jakie pomieści Ruut CF Gen 2 to 45mm w przypadku kół 28" lub 54mm w przypadku kół 27,5", natomiast seryjnie rowery stoją na oponach o szerokoci 40C. 

 

 

 

 

Bardzo nowoczesny wygląd Ruut CF zawdzięcza też nowemu kokpitowi - ten uwzględnia wewnętrzne prowadzenie pancerzy, dzięki czemu wygląd roweru jest nieskazitelnie czysty. Warto wspomnieć też o tym, że rama Ruut CF daje też możliwość montażu droppera z wewnętrznym prowadzeniem przewodów. 

 

 

 

 

Nowa geometria, stare możliwości regulacji

Nowy Ruut CF zyskał także aktualizację na polu geometrii - wydłużeniu uległ tu reach, podwyższeniu stack. Pozycja na Ruut CF ma być komfortowa, jednocześnie rower ma prowadzić się stabilniej. O pewność prowadzenia z pewnością zadba wypłaszczony o 0,5 stopnia względem Ruuta generacji pierwszej kąt głowy ramy, który w generacji 2 wynosi 71 stopni (lub 70,5 stopni w rozmiarach XS i S). Powyższe kąty dotyczą tzw. ustawienia LOW, bo w Ruut CF nadal spotkamy carbonowy widelec TwinTip, który posiada insert w miejscu montażu osi koła - powyższy możemy ustawiać w dwóch pozycjach, regulując w ten sposób kąty o 0,7 stopnia (balansując pomiędzy ustawieniem Low - bardziej stabilnym oraz High - bardziej zwrotnym i dynamicznym). 

 

 
 

 

 

Ruut CF dostępny będzie w rozmiarach XS, S, M, L, XL, przy czym najmniejszy rozmiar XS stać będzie na kołach 27,5", dla zachowania tych samych właściwości jezdnych na całej rozpiętości rozmiarówki. 

 

 
 

 

 

Dostępne wersje wyposażenia

Rondo Ruut CF 2 Gen 2 wchodzi na rynek w 5 konfiguracjach wyposażenia, spośród których modele CF1 oraz CF2 dostępne będą na rynku najszybciej. Na szczycie drabinki modelowej spotkamy model CF0, na którego pokładzie czekają carbonowe koła Rondo X Hunt Limitless Gravel, carbonowa kierownica, sztyca czy napęd 1x12 SRAM Force XPLR ETAP AXS. Dalej czeka model Ruut CF1 z napędem SRAM Rival AXS, z aluminiowymi kołami Hunt. Kolejnym wariantem będzie Ruut CF X z napędem SRAM Apex ETAP AXS.

 

 

 

 

Podstawowy model Ruut CF2 oparto o mechaniczne grupy napędowe, ale wybierać możemy pomiędzy dwoma wariantami - jeden z nich oparto o grupę SRAM Apex XPLR, z kolei drugi bazuje na napędzie zbudowanym na podzespołach z grupy Shimano GRX.

Dystrubucja: 7anna.pl

Strona producenta: rondo.cc

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj