Uvex jest niemieckim producentem kasków, okularów, gogli i innych akcesoriów ochronnych do różnych dyscyplin sportowych. Zresztą, tej marki zapewne nikomu przedstawiać nie trzeba, bo w końcu jest to jeden z liderów w branży i największych producentów na świecie. Trzon sportowej oferty stanowią produkty przeznaczone do jazdy na rowerze i sportów zimowych. Poza tym Uvex ma w swojej ofercie wyposażenie ochronne przeznaczone do jeździectwa, czy choćby produkty do używania w bardziej codziennym i przemysłowym wydaniu – choćby kaski ochronne na budowy. Co ciekawe, kaski Uvex są produkowane w Niemczech! Bez dwóch zdań jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych i uznanych firm zapewniających nam bezpieczeństwo, a my przygotowaliśmy zestawienie nowych kasków rowerowych, które zasilają kolekcję Uvex’a na 2024 rok!
Uvex rise pro MIPS
Rise pro MIPS to topowy kask szosowy, jaki znajdziemy w ofercie marki, który został opracowany wspólnie z WorldTourową drużyną kolarską Intermarché-Circus-Wanty. Ekipa ta jest sponsorowana przez Uvex’a i Rise Pro MIPS to odpowiedź niemieckiego producenta na wymagania kolarzy Wanty. Ten model miał swoją premierę przy okazji Tour de France 2023 i jest oczywiście jedną z najciekawszych nowości na rok modelowy 2024.
Uvex rise pro MIPS wyróżnia się niską masą oraz zastosowaniem zaawansowanych technologii w konstrukcji kasku. Rezultatem jest waga na poziomie 270 gramów w rozmiarze 52-26 cm, dopracowana aerodynamika oraz perfekcyjna wentylacja. Te cechy sytuują go jako idealny model na szosę oraz wyścigi terenowe typu XC, maraton MTB, czy gravel.
Skorupa omawianego kasku została wykonana w technologii multi-inmold, która polega na stworzeniu lekkiej, bardzo mocnej i wytrzymałej struktury o jednoczęściowej konstrukcji, ale tak naprawdę składającej się ze skorupy wykonanej z pianki EPS o amortyzujących właściwościach, która jest wzmocniona dodatkowymi warstwami z poliwęglanu. W praktyce multi-inmold polega na trwałym i ,,bezszwowym” połączeniu skorupy EPS z zewnętrznymi poliwęglanowymi wstawkami.
Poza tym mamy tutaj też patent MIPS, który redukuje siły rotacyjne występujące przy większości upadków na rowerze. W tym modelu Uvex zdecydował się na skorzystanie z MIPS Air Node, który jest najlżejszym rozwiązaniem MIPS’a i przy okazji nie upośledza wentylacji, która w ściganiu jest oczywiście bardzo istotna.
Poza tym rise pro MIPS korzysta z uvex anatomic IAS 3D – technologii, która polega na umieszczeniu dodatkowego skrzydełka przy pokrętle regulacyjnym zapewniającego lepsze dopasowanie się do kształtu głowy. Wśród ważnych spraw warto jeszcze wymienić, że kask ma też uchwyt do mocowania okularów i występuje również w drugim – większym – rozmiarze 56-59 cm oraz czterech wariantach kolorystycznych. Szerzej o tym modelu pisaliśmy też przy okazji jego premiery: NOWY WYŚCIGOWY KASK UVEX RISE PRO MIPS. Cena:
Uvex renegade MIPS
Renegade MIPS to zaawansowany model przeznaczony do szeroko pojętej agresywnej jazdy MTB. Sprawdzi się w jeździe typu allmountain, trail, czy w bikeparku. Prezentuje wysoki poziom bezpieczeństwa, optymalną wentylację, jak również ma szereg ważnych cech oraz patentów podnoszących komfort i jakość jazdy.
Sercem tego modelu jest bardzo obszerna skorupa, która ma dobrze rozbudowaną również boczną i tylną część dla lepszej ochrony głowy. Została ona wykonana we flagowej technologii Uvex’a, czyli multi-inmold opisywanej nieco wyżej. Znajdziemy tu również klasycznego MIPS’a, który redukuje siły rotacyjne podczas upadków. Poza tym kask ma też technologię IAS 3D dla lepszego dopasowania do głowy. Uzupełnieniem istotnych rozwiązań jest też daszek FlexShield, który posiada trzy-pozycyjną regulację oraz pewne i łatwe w obsłudze (można obsługiwać je jedną ręką) zapięcie Monomatic pod brodą.
O komfort podczas jazdy dbają szybkoschnąca wyściółka z Coolmaxu oraz 17 otworów wentylacyjnych. Renegade MIPS występuje w dwóch wersjach rozmiarowych: 54-58 cm i 57-61 cm, a masa kasku wynosi odpowiednio 380 gramów i 410 gramów. Ważną cechą jest również obecność zintegrowanego czujnika wypadkowego Tocsen. Cena: 999 zł.
Uvex react MIPS
Kask react to bardziej budżetowa i rekreacyjna propozycja kasku MTB, który nadal ma szereg rozwiązań z górnej półki, ale jest dedykowany dla mniej ambitnych riderów. Sprawdzi się w lekkim trailu, jeździe wycieczkowej po górach, rekreacyjnym MTB i wszędzie tam, gdzie oczekujemy od kasku wysokiego poziomy ochrony i ,,terenowego” stylu. Warto podkreślić, że react występuje w dwóch wersjach – z MIPS w cenie 599 zł lub bez MIPS za 499 zł.
Od strony konstrukcyjnej mamy tu najwyższą technologię skorupy multi-inmold, system dopasowania anatomic 3D IAS, zapięcie monomatic, czy regulowany daszek. Możemy więc mówić o pełnym pakiecie zaawansowanych patentów Uvex’a, które mogą być jeszcze wsparte przez MIPS’a. W takiej wersji masa kasku zaczyna się od 360 gramów w najmniejszym rozmiarze, a – uwaga – dostępne są aż trzy wielkości: 52-56 cm, 56-59 cm i 59-61 cm.
Uvex stride i city stride
Kaski Uvex stride to idealny wybór dla osób traktujących jazdę na rowerze commutingowo oraz wycieczkowo i rekreacyjne. W tym modelu postawiono na wysoki poziom ochrony i użytkowe dodatki, które sprawiają, że mamy dzięki temu do czynienia z kaskiem klasy premium służącym do codziennego użytku, który jest przy tym oferowany w dobrej cenie.
Uvex stride to uniwersalny model, którego skorupa została wykonana w technologii hardshell polegającej na połączeniu wewnętrznej skorupy EPS z zewnętrznym wzmacniającym poszyciem. O komfort i dopasowanie do głowy dbają takie technologie jak 3D IAS, zapięcie monomatic łatwe do obsłużenia jedną ręką, czy 17 kanałów wentylacyjnych. Dodatkowo warto wspomnieć, że ten kask jest kompatybilny z kucykiem / warkoczem. Nie zapomniano też o użytkowej wstawce, jaką jest wbudowana w otwory wentylacyjne siatka przeciw owadom. Do stride’a można też zamontować opcjonalną lampkę LED. Wśród istotnych spraw trzeba nadmienić, że dostępne są aż 3 rozmiary, co pozwala jeszcze lepiej dopasować kask do użytkownika: 53-56 cm, 56-59 cm i 69-61 cm. Masa zaczyna się 320 gramów dla najmniejszego rozmiaru, a cena wynosi 349,90 zł.
W ofercie jest też model Uvex city stride, który jest dedykowany stricte do jazdy po mieście i posiada tylną lampkę LED już na wyposażeniu fabrycznym, a dodatkowo znajdziemy w nim ciekawy patent, jakim jest zintegrowany kanał dla zapięcia rowerowego Hiplok Z Lok, którego nie ma w zestawie, ale sama idea jest ciekawa i godna wspomnienia. Wersja city występuje w rozmiarach 53-57 cm, 56-59 cm i 59-62 cm. Jest też – co zrozumiałe – odrobinę cięższa, gdyż masa zaczyna się od 334 gramów. Cena: 449,90 zł.
Polski dystrybutor: uvex.com.pl