Najciekawsze nowości Corratec na 2023 rok

Poznaj najbardziej interesujące modele rowerów i rowerów elektrycznych, które zasilają kolekcje Corratec’a na 2023 rok.

Drukuj

Kolekcja Corrateca na sezon 2023 kryje sporo interesujących nowości wśród rowerów elektrycznych oraz klasycznych jednośladów. Ciekawe propozycje czekają zarówno na zaawansowanych pasjonatów kolarstwa, jak i na osoby traktujące rower rekreacyjnie, czy po prostu użytkowo.

Corratec jest niemieckim producentem rowerów, którego rynkowe początki przypadają na rok 1990. Na przestrzeni ponad 30 lat firma zdążyła wyrobić sobie ugruntowaną pozycję na rynku. Przez lata Corratec był mocno związany ze sportem i zresztą nadal sponsoruje kolarskie drużyny, które mają sukcesy na międzynarodowych arenach. Nie da się jednak ukryć, że ostatnie lata to bardzo mocna koncentracja na segmencie rowerów elektrycznych. Oczywiście nie ma w tym nic dziwnego. W końcu to właśnie e-bike’i są tą grupą rowerów, których sprzedaż wzrasta w najwyższym tempie. Co więcej, rynek niemiecki, z którego wywodzi się bawarska firma przoduje w tej kwestii. Nie mogło być więc inaczej! Obecnie Corratec ma naprawdę rozbudowaną ofertę elektryków i od nich zaczniemy naszą prezentację. 

 
 

 

Natomiast ewidentnie firma nie porzuca swoich sportowych korzeni. Świadczy o tym choćby fakt, że na 2023 rok zupełnie nową konstrukcję ma ich wyścigowa szosa. Nowy Corratec CCT za sprawą swojej aerodynamicznej konstrukcji urywa aż 30 W na godzinnej jeździe względem poprzedniej wersji. To ogromny zysk! Podobnym dowodem na niesłabnącą uwagę skierowaną na klasyczne rowery jest choćby mocne zaangażowanie w sponsorowanie drużyny MTB, która wiedzie prym w Pucharach Świata w Eliminatorze MTB. Team ściga się w nich na bardzo ciekawym i charakterystycznym hardtailu XC - modelu Revo Bow. Tymczasem my poniżej skupiamy się rowerach dedykowanych szerszemu gronu odbiorców

 

Corratec E-Power RS 160 Elite

 

 

Linia elektrycznych rowerów górskich Corratec E-Power RS 160 składa się z kilku modeli opartych o identyczną platformę. Jest nią sztywna i lekka aluminiowa rama, wykonana z potrójnie cieniowanych rur. Jak sama nazwa wskazuje RS 160 ma 160 mm skoku zawieszenia z tyłu i z przodu. Rower toczy się na kołach mullet, czyli ma duże 29-calowe z przodu i mniejsze 27,5 cala z tyłu. Opisywany elektryczny full jest rowerem z kategorii All Mountain. Ma sprawdzić się na prawdziwych górskich trasach. Jak sam Corratec wspomina na swojej stronie internetowej, geometria w E-Power RS 160 idealnie pasuje na długie alpejskie wycieczki

 

Wśród kilku wersji modelu E-Power RS 160 my prezentujemy Wam wariant Elite, czyli najbardziej podstawowy i najtańszy. Mimo to jest on wyposażony tak, że spokojnie sprosta trudnym górskim trasom. Przede wszystkim jest tutaj mocny silnik Bosch Performance Line CX z maksymalnym momentem obrotowym 85 Nm. Zasila go zintegrowana z ramą bateria Bosch PowerTube o pojemności 750 Wh. Do tego na liście wyposażenia znajdziecie zawieszenie pracujące na amortyzatorach Suntoura (m.in. Aion Evo 35-Boost z przodu). Elite oparty został o grupę SRAM SX Eagle 1x12. Uzupełnieniem są tu regulowana sztyca Kind Shock i hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro HD-M750.

 

Corratec E-Power MTC 120 Elite

 

 

Dla osób traktujących jazdę na rowerze w rekreacyjnych kategoriach, ale jednocześnie mających ochotę pokonywać terenowe trasy bardzo interesującą linią rowerów elektrycznych mogą być Corratec’i MTC 120. To rowery typu SUV, czyli oparte o ramę gotową znieść trudy jazdy po terenowych ścieżkach, ale jednocześnie wyposażone tak, że śmiało można traktować jej jako rowery użytkowe. Z jednej strony są to fulle ze skokiem 120 mm zarówno z przodu i z tyłu, które toczą się na kołach 29”. Natomiast z drugiej strony mają pełne wyposażenie dodatkowe - oświetlenie zamontowane na stałe, pełne błotniki, bagażnik oraz nóżkę. Z tego względu można używać ich na co dzień jako środka komunikacji oraz spokojnie wybrać się na terenową wycieczkę w wolnym czasie. 

 

Corratec swoje SUV-y nazywa ,,mountain cross e-bike”, czyli górski crossowy rower elektryczny. Co ciekawe, aluminiowe ramy w linii MTC mają najnowszą technologię Corrateca w obrębie mocowania baterii. Jest nią Shadow Edge Tube 3.0, którą cechuje pełna integracja i perfekcyjne wtopienie jej w linię ramy, podniesiona sztywność ramy, lepsze chłodzenie baterii oraz zastosowanie specjalnego materiału, który trzyma się dłoni podczas wyciągania baterii z ramy. Wersja MTC 120 Elite to wariant oparty o mocny silnik Bosch Performance Line CX (85 Nm) z baterią o pojemności aż 750 Wh. Na wyposażenie tego roweru składa się napęd SRAM SX Eagle 1x12, amortyzator Suntour XCR32-Boost-Air LOR i hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro HD-M275.

 

Corratec E-Power MTC 100 Wave

 

 

Kolejny ciekawy elektryczny rower o uniwersalnym charakterze to MTC 100 Wave. Jest to sprzęt o podobnej konstrukcji, co prezentowy powyżej MTC 120 Elite. Wariant 100 Wave to jednak e-bike o jeszcze bardziej komfortowym i rekreacyjnym usposobieniu. Przede wszystkim uwagę zwraca obniżona rama, która ułatwia wchodzenie na rower i schodzenie z niego. Ponadto wartość skoku jest nieco mniejsza i wynosi 100 mm. Zwróćcie jednak uwagę, że to również jest full, czyli amortyzacja znajduje się z tyłu i z przodu. SUV z ramą tego typu to nie tylko propozycja dla osób nie czujących się pewnie z wysoką ramą, ale też doskonała opcja dla rodziców wożących dziecko w foteliku. Wejście na ciężki rower bez możliwości przełożenia nogi od tyłu jest naprawdę skomplikowane. Odpowiedzią na ten problem może być właśnie taki rower.

 

Jeżeli chodzi o wyposażenie to jest ono bliźniacze do wersji MTC 120 Elite. Tu również znajdziemy mocny silnik Bosch Performance Line CX z maksymalnym momentem obrotowym 85 Nm oraz baterię PowerTube 750 Wh. Napęd oparto o SRAMa SX Eagle 1x12, amortyzator przedni to Suntour XCR32-Boost-Air LOR, a za hamowania odpowiadają hydrauliczne tarczówki Tektro HD-M275. 

 

Corratec Allroad Travel

 
 

 

Elektryki zostawiamy z tyłu i przechodzimy do klasycznych jednośladów, które otwieramy nowym rowerem w ofercie - Corratec’iem Allroad Travel. To w pewnym sensie rozwinięcie platformy Allroad, czyli gravela będącego o ofercie bawarskiej marki. Allroad Travel to rower wyprawowy łączący cechy gravela i szosowego all-road’a. Ma stabilną i komfortową geometrię, która ma zapewniać wygodną jazdę i łatwe panowanie nad rowerem. Do tego rama wyposażona jest w masę mocowań, w tym na bagażnik stały tylny i przedni. Właśnie z tego względu - aby całość wytrzymywała duży ciężar - cała konstrukcja jest aluminiowa, zarówno rama, jak i widelec. Allroad Travel zmieści opony o szerokości do 40 mm. W ofercie są dwa warianty wyposażenia. Corratec Allroad Travel 1 to model droższy, który został oparty o grupę napędową Shimano GRX w wariancie 2x10. Natomiast Allroad Travel 2 to wersja bardziej budżetowa, która ma mechaniczne tarczówki i napęd Shimano Claris 2x8.

 

Corratec X Vert 29 Expert 

 

 

W ofercie Corratec’a nie brakuje ciekawych górali opartych o ramę typu hardtail. Dla zawodników dedykowany jest karbonowy Revo Bow, którego fotografię mogliście zobaczyć na początku artykułu, natomiast dla osób szukających bardziej rekreacyjnego MTB idealną propozycją jest linia X Vert. W niej znajdziecie kilka wariantów wyposażenia. Cechą nadrzędną X Vert’ów jest rekreacyjna geometria ramy, która zapewnia stabilne i łatwe prowadzenie, a jednocześnie nieco bardziej wyprostowaną i wygodną pozycję ciała. To sprzęt po prostu do rekreacyjnej jazdy po górach. Corratec X Vert 29 Expert jest wersją na grupie napędowej Shimano Deore, która zapewnia odpowiednią kulturę pracy w terenie. Rower toczy się na kołach 29”, ma 100 mm skoku przedniego amortyzatora i hydrauliczne hamulce tarczowe. 

 

Corratec MTC Base

 
 

 

Bardzo interesującą propozycją jest rower crossowo-trekkingowy o nieco większych możliwościach, które zakrawają o rekreacyjne MTB. Linia MTC to pozbawiony elektrycznego wspomagania odpowiednik Corratec’ów E-Power MTC. Są to komfortowe rowery, które idealnie nadają się na wszelkiego rodzaju wycieczki, spokojnie zniosą też nieco bardziej wymagający teren, a ponad wszystko można ich po prostu używać na co dzień w mieście. MTC Base występuje w dwóch wersjach ramy - Gent, czyli męskiej z poziomą górną rurą oraz Trapez z obniżoną rurą ramy dla ułatwionego wsiadania. 

 

Do aluminiowych ram MTC założono amortyzator Suntour XCM o skoku 80 mm oraz 29-calowe koła (rodem z górali) z szerokimi oponami. Bardzo ciekawie rozwiązano kwestię napędu, jest tutaj bowiem 8-biegowa piasta Shimano Alfine. Rozwiązanie czyste, bezobsługowe i cechujące się dobrą kulturą pracy. Poza tym MTC mają pełne wyposażenie dodatkowe - błotniki, bagażnik, oświetlenie oraz nóżkę. Kropką nad i są hydrauliczne hamulce tarczowe, które gwarantują pewność w różnych warunkach i wymagającym terenie. 

 

Strona producenta: www.corratec.com

Strona polskiego dystrybutora: e-polbike.pl