Spis treści:
Przepis na rynkowy sukces wydaje się być w przypadku firmy spod Wrocławia dość prosty. Ecobike buduje swoje elektryki w oparciu o markowe silniki, baterie i komponenty rowerowe, jednak przeważnie stawia na podzespoły ze średniej półki. To z kolei pozwala skomponować rowery, których finalna cena jest atrakcyjna i możliwa do zaakceptowania przez szerokie grono odbiorców. Klucz do sukcesu to opieranie się o dobre ramy i zamontowanie do nich sprawdzonych komponentów. Niby proste i oczywiste, jednak nie takie powszechne u niektórych producentów.
Sprawne żonglowanie specyfikacją pozwala zaoferować klientom trwałe i mocne oraz dobrze działające e-bike’i. Rowery, na których można polegać, a jednocześnie na tyle tanie, żeby były atrakcyjne dla rodzimych konsumentów. Wreszcie - co trzeba Ecobike’owi oddać - ich elektryki są naprawdę ładne, szczególnie w porównaniu do konkurencji w podobnej cenie. Właśnie dlatego firma ze Źródeł jest tak lubiana - ma świetny stosunek cena / jakość, a do tego buduje rowery, które podobają się klientom.
Trzeba dodać, że Ecobike jest bardzo aktywny w kontekście śledzenia rynkowych trendów i potrzeb klientów. Firma reaguje na opinie o swoich jednośladach, dopracowuje je i ulepsza. Poza tym słucha swoich odbiorców i wchodzi w kolejne segmenty rynku rowerów elektrycznych. Chce mieć konkurencyjną i kompleksową ofertę. Widać to choćby po nowościach na 2023 rok, wśród których pojawiają się e-rowery, jakich Ecobike wcześniej nie miał w swoim portfolio. Mowa choćby o lekkim miejskim elektryku, cz na przykład o gravelu ze wspomaganiem. Poniżej prezentujemy najciekawsze nowe modele z nowej kolekcji!
Lekki elektryk Ecobike Urban
Nowością w kolekcji jest elektryczny fitness bike, czyli rower idealnie nadający się na jazdę po drogach asfaltowych, ścieżkach rowerowych, a także utwardzonych szutrach i leśnych duktach. Sprzęt, który sprawdza się do szybkiego przemieszczania się po mieście oraz rekreacyjnej wycieczkowej jazdy, choć raczej w szybkim i sportowym stylu. Ecobike Urban oparty jest o aluminiową ramę ze sztywnym widelcem. Elektryczne wspomaganie zapewnia mu silnik Bafang zlokalizowany w tylnej piaście. Bateria została estetycznie schowana w ramie, a silnik ma moc maksymalną 320 W.
Maksymalny moment obrotowy to 30 Nm, a pojemność zintegrowanej z ramą baterii wynosi 349 Wh. Te wartości pokazują, że mamy do czynienia z lekkim elektrykiem, który jest poręczny i łatwy do wnoszenia niemalże tak samo, jak zwykły rower. Masa całkowita zapowiada się imponująco. Ecobike podaje, że w rozmiarze ramy 19” Urban waży jedynie 15,5 kg. Zresztą zwróćcie uwagę, że wizualnie Ecobike nie odbiega wyglądem od klasycznego roweru - całość prezentuje się naprawdę zgrabnie. Sterowanie jednostką odbywa się pomocą włącznika na ramie i kontrolera na kierownicy. Poza tym znajdziemy tutaj napęd 1x9 oparty o przerzutkę Shimano Alivio i hydrauliczne hamulce tarczowe. Zasięg Urbana w zależności od stylu jazdy, warunków i masy użytkownika waha się między 50 a 80 km. Cena to 9999 zł.
Elektryczny gravel Ecobike Forest
Pojawienie się w ofercie elektrycznie wspomaganego gravela to jeden z wyraźnych przejawów rozwoju Ecobike’a oraz śledzenia potrzeb klientów. W końcu popularność tego typu sprzętu rośnie na całym świecie. Jest to dobra propozycja dla osób szukających szybkiego i uniwersalnego roweru elektrycznego, który pozwoli dynamicznie przemieszczać się po szosach, szutrach i leśnych drogach, a gdy zajdzie taka potrzeba da radę sforsować nawet bardziej terenowe ścieżki. Możliwości tego roweru elektrycznego są w zasadzie bardzo podobne do Urbana. Główne różnice tkwią w szczegółach - gravel Forest ma kierownicę typu baranek, czy choćby inne opony.
Forest został oparty o silnik Bafang CR X10T zlokalizowany w tylnej piaście. To lekkie wspomaganie legitymujące się maksymalnym momentem obrotowym 30 Nm i mocą 320W. Bateria jest tu zintegrowana z ramą, a jej pojemność to 349 Wh, co przekłada się na zasięg od 50 do 80 km. Sterowanie silnikiem odbywa się za pomocą kontrolera na kierownicy i włącznika na ramie. Fajnie, że dobrze przemyślano kwestię operowania wspomaganiem niezależnie od używanego chwytu kierownicy. Stąd przyciski do operowania trybami wspomagania znajdują się zarówno na górnym i dolnym chwycie kierownicy. Poza tym znajdziemy tu 10-biegowy napęd Microshift i mechaniczne hamulce tarczowe. Rama ma wielkość 19”, a masa roweru to 16 kg. Cena e-gravela Ecobike Forest wynosi 10 999 zł.
Uniwersalny Ecobike D1 Trekking
W ofercie Ecobike pojawia się także nowy elektryczny trekking z mocnym silnikiem i dużą baterią. Model D1 trekking oparty jest o dobrą jednostkę Bafang M420. To silnik zlokalizowany centralnie, który legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 80 Nm i posiada moc 250 W. Maksymalna prędkość tego roweru wynosi 35 km/h, która na potrzeby rynków UE jest ograniczona do 25 km/h. Silnik jest zgrabnie zintegrowany z ramą, podobnie jak bateria, która go zasila. Jej pojemność to aż 672 Wh, co przekłada się na deklarowany zasięg od 90 do 130 km. Na koniec mamy dla Was ciekawostkę z norweskiego portalu Tek.no, gdzie testowano bliźniaczy rower Buddy D1, który wypadł tam bardzo dobrze, link znajdziecie: tutaj.
Rama D1 to mocna aluminiowa konstrukcja. Na liście wyposażenia znajdziemy dobrej klasy amortyzator Suntour SF15 NEX-E25 o skoku 63 mm, napęd 1x10 Shimano Deore, czy hydrauliczne tarczówki Alhonga. Wreszcie są tutaj też opony o szerokości niemal dwóch cali (28x1,95”), które zapewniają komfort i pewne prowadzenie na różnych nawierzchniach. Jak przystało na rower e-trekkingowy na liście wyposażenia są wszelkie potrzebne dodatki. Znajdziecie tu bagażnik, oświetlenie zasilane z baterii roweru, nóżkę, czy błotniki. Tak zestrojony rower elektryczny nadaje się zarówno na krótsze i dłuższe wyprawy oraz do jazdy na co dzień - choćby po mieście. Sterowanie i kontrolę na silnikiem wykonujemy z poziomu kontrolera i wyświetlacza na kierownicy. Kompletny rower waży 27 kg i kosztuje 12 999 zł. Dostępny jest rozmiar 19”.
Miejski Ecobike D2 City
Miejski rower elektryczny D2 City to mocny sprzęt z dużym zasięgiem, który jest bliźniaczą konstrukcją trekkingowego Ecobike’a D1. Rama, bateria i silnik są w nich identyczne. Podobne jest też wyposażenie, choć w wersji City jest ono nieco zmienione, aby zapewnić lepsze dopasowanie do jazdy commutingowej i zapewnić odbiorcom jeszcze wyższy komfort jazdy. Przede wszystkim rowery różnią się pozycją i siodłami. W D2 City kierownica ma większe gięcie ,,do rowerzysty”, co zapewnia krótszą i bardziej wyprostowaną pozycję. Wespół z regulowanym wspornikiem kierownicy można tu ustawić bardzo zrelaksowaną sylwetkę. Poza tym siodło jest amortyzowane i znacznie szersze, aniżeli w modelu D1 Trekking. Opony są też nieco węższe, bowiem mają 1,75 cala szerokości i lepiej sprawdzą się podczas manewrowania na ciasnych ulicach. To pozornie niewielkie detale, ale jeśli ktoś myśli głównie o użytkowaniu roweru w mieście to warto polegać na producencie i wybrać wersję City. Tutaj oczywiście również znajdziemy pełne wyposażenie dodatkowe. Rama ma rozmiar 17”, a cena roweru wynosi 12 999 zł.
E-MTB Ecobike RX 500
Elektryczny rower górski Ecobike RX 500 to propozycja dla osób, które chcą jeździć po każdym terenie i czuć tam pewnie oraz bezpiecznie. Sercem tego modelu jest aluminiowa rama, która w swoim wnętrzu kryje zintegrowaną baterią oraz silnik montowany centralnie marki Ananda. To mocna jednostka, z którą mieliśmy już wielokrotnie do czynienia, jej maksymalny moment obrotowy wynosi aż 136 Nm. To naprawdę duże wsparcie w terenie. Pojemność baterii wyjściowo wynosi 624 Wh, ale jest też opcja wyboru większych baterii - 700 Wh i 840 Wh. W zależności od tego zasięg waha się od 90 do 150 km.
Poza tym jest tutaj typowo górskie wyposażenie. Rower toczy się na kołach 29 cali i terenowych oponach Schwalbe Nobby Nic o szerokości aż 2,6 cala. To kolejny element układanki na rzecz łatwości jazdy po trudnych trasach i wysokiego komfortu jazdy po wertepach. Z przodu znajdziemy oczywiście amortyzator, jest tutaj podstawowy, ale już powietrzny Suntour XCR-AIR o skoku 120 mm. Do tego na liście wyposażenia są też hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT400 oraz napęd Shimano Deore 1x10. Masa kompletnego roweru wynosi 27,9 kg. RX 500 dostępny jest w rozmiarze 19 i 21 cali, a cena tego e-bike’a wynosi od 12 999 zł do 14 499 zł w zależności od pojemności baterii.
Strona producenta: www.rowery-elektryczne.pl