E-MTB nowej generacji - Trek Powerfly FS (2021)

Poznaj nową generację elektrycznego trailowego fulla - Trek Powerfly FS z kolekcji na rok 2021.

Trek Powerfly FS Trek

Model Powerfly FS w kolekcji Treka jest elektrycznym rowerem MTB przeznaczonym do górskiej turystyki, ale też zwyczajnego wycieczkowego jeżdżenia poza ubitymi trasami. Właśnie została zaprezentowana jego nowa generacja, przyglądamy się jej bliżej.

W kolekcji Treka na 2021 rok dostępne są dwa modele elektrycznych fulli. Bardziej agresywnym rowerem e-enduro - który dedykowany jest zaawansowanym riderom skoncentrowanym na ostrej jeździe - jest Trek Rail. Ten model był nowością 2020 i charakterem nawiązuje do klasycznego roweru enduro Trek Slash. Natomiast Powerfly FS to e-full o łagodniejszym i bardziej uniwersalnym charakterze. Jest przeznaczony dla pasjonatów kolarstwa górskiego, którzy chcą pojeździć po szlakach i singlach, wybrać się na długie wycieczki, czy ostrzej pozjeżdżać, ale bez mocno ,,grawitacyjnego” nastawienia jak w przypadku Raila. Sprawdzi się więc idealnie również jak rower, który ,,wyrównuje szanse” i pozwoli wybrać się na górską wycieczkę osobom o różnym poziomie kondycji. 

Trailowy e-MTB

 

 

Powerfly FS to ścieżkowy rower e-MTB. Posiada 100 mm skoku tylnego koła oraz 120 mm ugięcia przedniego amortyzatora. Oparto go na kołach 27,5” lub 29” (w zależności od wielkości ramy), które wyposażono w opony szerokie na 2,4”. Te parametry w parze z łagodną geometrią zapewniają, że Powerfly FS pewnie i bezpiecznie przewiezie nas przez terenowe szlaki. Dodatkowym ułatwieniem są regulowane sztyce, które są w standardowym wyposażeniu tego modelu i podnoszą komfort oraz pewność jazdy na trudnych trasach. 

Co nowego?

 

 

Pierwsze spojrzenie na rower od razu przywodzi na myśl, że nowy Powerfly FS ma wyraźnie bardziej zwartą i estetyczną sylwetkę. Wszystko za sprawą przeniesienia dampera na tył, czyli między tylne koło, a rurę podsiodłową. Poza kwestiami estetycznymi powiększyło to też miejsce na bidon. W celu właściwej ochrony amortyzatora tylnego koło osłonięto małym błotnikiem. Nowe modele mają też sprytnie rozwiązane czujniki prędkości (bez tego e-bike nie działa). Sam czujnik został zintegrowany z ramą w okolicy mocowania tylnego koła, a magnes ukryty jest w piaście, dzięki czemu Trek oferuje rozwiązanie czyste i pewne - tym samym eliminując potencjalną przyczynę ,,wyskakiwania” błędów związanych z przesuwającym się magnesem względem czujnika. Rowery są też gotowe na montaż mocnego oświetlenia zasilanego z akumulatora - okablowanie jest fabrycznie puszczone wewnątrz ramy. Na uwagę zasługuje też zintegrowany z pokrywą wymienny akumulator RIB (z ang. Removable Integrated Battery) - montuje się go od boku bez użycia narzędzi i oczywiście można go ładować w rowerze lub poza nim. Całość jest estetycznie ukryta w aluminiowej konstrukcji Powerfly’a i prezentuje się bardzo dobrze. 

Silnik Bosch Performance Line CX

 
 

 

Nowe jednostki napędowe Boscha montowane w Powerfly’ach są odchudzone oraz mają mniejsze rozmiary. Odznaczają się momentem obrotowym do 85 Nm oraz posiadają ciekawy, inteligentny tryb Extended Boost, który automatycznie dostosowuje wspomaganie do terenu. Poza tym silniki CX oferują płynne dozowanie mocy oraz charakteryzują się obniżonym oporem stawianym przez jednostkę. Dodatkowo amerykański producent posiada w swoich elektrykach tryb przygotowany specjalnie (i ekskluzywnie) dla siebie - eMTB Lite zamiast trybu Tour. Zapewnia on bardziej naturalne dostarczanie energii i dłuższy czas pracy akumulatora, co przyda się na długich wycieczkach.

Modele dostępne na rynku

 
 

 

Linia modelowa nowych Powerfly FS różni się w poszczególnych krajach. W Polsce dostępne są 3 warianty. Na szczycie stoi Powerfly FS 7, w którym za sterowanie silnikiem odpowiada wyświetlacz Bosch Kiox i zastosowany jest akumulator o pojemności 625 Wh. Do tego mamy napęd 1x12 i hamulce z grupy Shimano SLX M7100 wzbogacone o tylną przerzutkę XT, amortyzatory Rock Shox oraz koła Bontrager Line Comp 30. Modelem niższym jest Powerfly FS 4 - w nim znajdziemy wyświetlacz Bosch Purion, tańszy napęd Shimano Deore (1x10), amortyzatory Suntour oraz koła zbudowane na obręczach Alex Rims MD35. Ten model występuje dodatkowo w dwóch wersjach pojemności baterii: 500 Wh i 625 Wh.

Ceny:

  • Powerfly FS 7 - 24 499 zł
  • Powerfly FS 4 625 Wh - 19 999 zł
  • Powerfly FS 4 500 Wh - 18 499 zł

Powerfly FS Equipped - elektryczny SUV

 
 

 

Nowy Powerfly FS występuje też w bardziej cywilnym wydaniu, które sprawdzi się podczas codziennego użytkowania oraz wycieczek w bardziej rekreacyjnym wydaniu i np. zwykłej odzieży. Wersje z dopiskiem Equipped są standardowo wyposażone w szereg wygodnych dodatków, które są przydatne na co dzień i czynią z Powerfly’a rower użytkowy - takiego rowerowego SUVa. Wspomniane dodatki to mocne oświetlenie, bagażnik, pełne błotniki, czy nóżkę. Dostępne są dwie wersje. Powerfly FS Equipped 9 wyposażony w napęd Shimano Deore 1x12 oraz Powerfly FS Equipped 4 na grupie Deore 1x10. 

Ceny:

  • Powerfly FS 9 Equipped - 29 999 zł
  • Powerfly FS 4 Equipped - 20 999 zł

Więcej informacji znajdziecie na stronie producenta: www.trekbikes.com

comments powered by Disqus

Podobne artykuły