Eightshot: młodzieżowe rowery MTB od Puky

Sprawdź kolekcję młodzieżowych rowerów górskich Eightshot na rok 2020 - modele na kołach 20, 24 i 27,5”.

Eightshot

Eightshot to siostrzana marka niemieckiego producenta rowerów dziecięcych Puky. Pod tym brandem specjaliści od jednośladów dla naszych pociech oferują rowery na kołach 20, 24 i 27,5” dedykowane dla młodzieżowych rowerzystów. W pełni dostosowane do ich potrzeb i budowy ciała.

Eightshot jest nowym projektem, który stanowi rozwinięcie oferty rowerków dziecięcych Puky. Za producentem stoi ogromne doświadczenie - przecież Puky już prawie 70 lat projektuje i konstruuje przyjazne dzieciom rowery! Młodzieżowe górale zostały przygotowane w przemyślany sposób, aby zaoferować młodym riderom maksimum frajdy z jazdy. Całą fazę projektowania Eightshotów poprzedziły szczegółowe analizy, które poza oczywistymi aspektami, jak choćby budową ciała czy siłą nastolatka, wzięły też pod uwagę inne zachowania - np. celowe rzucenie rowerem w złości. Tego typu analizy pozwoliły zaprojektować rowery dostosowane w niezwykle precyzyjny sposób do wymagań młodzieżowego stylu użytkowania. 

Firma Puky podkreśla, że przy produkcji serii Eightshot skoncentrowano się na tym, co naprawdę sprawia, że rowery są dobre dla dzieci i młodzieży. Jednym z podstawowych elementów jest oczywiście niska masa - powszechnie podawana jako najważniejsza cecha - ale nie tylko. W Eightshotach postawiono też na geometrię i rozwiązania, które sprawiają, że w rezultacie rowery nie tylko wyglądają jak górskie, ale są naprawdę przystosowane do jazdy w terenie - zarówno wytrzymałością całej konstrukcji, jak i samym charakterem prowadzenia. 

 

 

Rozwiązania dedykowane młodzieżowym riderom

Konstrukcja rowerów Eightshot kryje interesujące rozwiązania. Sercem górali są aluminiowe ramy ze stopu AL 6061-T6, które mają odmienną geometrię w zależności czy decydujemy się na wersję z amortyzatorem czy ze sztywnym widelcem. Ich parametry zapewniają dobre zachowanie na terenowych ścieżkach oraz pełną wytrzymałość i odporność na katowanie roweru w ciężkich warunkach. Wyróżniającą technologią jest patent SLT (Straight Line Tubing), który oznacza, że górna rura wraz z górnymi widełkami tylnego trójkąta pozostają w linii prostej w celu uzyskania jak najniższego przekroku ramy. Zabieg pozwala na maksymalne obniżenie ramy w okolicach krocza, a jednocześnie nie powoduje nabierania przez ramę dodatkowej masy. To nie wszystko - rama posiada też rozwiązanie Smart-Q, które w praktyce oznacza bardzo nisko umieszczony i dodatkowo skrócony suport. Takie rozwiązanie powoduje, że nogi dziecka są bliżej siebie, a rower prowadzi się bardziej stabilnie. Jednocześnie podczas stawania i ruszania stopy będą miały bliżej do ziemi. 

Dobrą kontrolę nad rowerem zapewnia oczywiście nie tylko rama. W Eightshotach zastosowano szerokie opony, które co prawda ważą nieco więcej, ale jak mówi producent, warto poświęcić nieco gramów na rzecz większej przyczepności, wygody i odporności na przebicia. Nic zresztą nie stoi na przeszkodzie, by w razie potrzeby opony wymienić na szutrowe, odchudzając tym samym rower niskim kosztem. Kolejnym elementem wpływającym na dobre prowadzenie jest przemyślana koncepcja zawieszenia. Na łatwy teren producent proponuje wybór modeli ze sztywnym widelcem i takowe oferuje zarówno w góralach na kołach 20, 24 i 27,5 cala. Natomiast jeśli decydujemy się na widelec amortyzowany, to akceptacja jego dodatkowego ciężaru ma sens tylko wtedy, gdy zapewnia większą kontrolę na szlakach oraz poprawia komfort jazdy. W rowerach na kołach 24” znajdziemy więc amortyzatory RST ze sprężyną o twardości dostosowanej do masy ciała potencjalnych użytkowników. Z kolei w modelach dla starszych - na kołach 27,5” - znajdziemy już wyraźnie lżejsze i lepsze widelce powietrzne. Ostatnim elementem odpowiadającym za sterowanie rowerem jest specjalnie dostosowany kokpit (Just-fit-cockpit). Długość i wysokość mostka, a także szerokość kierownicy zostały dobrane tak, aby jazda w terenie była pewna i bezpieczna. Ich wymiary pasują do budowy ciała potencjalnych użytkowników oraz geometrii ram Eightshotów. Ponadto, w centrum dowodzenia znajdziemy też ergonomiczne klamki hamulcowe o krótkim zasięgu i regulowanej odległości od chwytów kierownicy. 

 
 

 

Równie ciekawa wydaje się koncepcja Triple AAA (Access All Areas), która dotyczy napędu w rowerach dla młodych riderów. AAA jest widoczna na trzech polach. Po pierwsze - długość korby jest dostosowana do rozmiaru ramy i długości nogi. Po drugie - napęd jest bardzo prosty, ma jedną tarczę z przodu, dzięki czemu jest lekki, ergonomiczny i intuicyjny podczas obsługi. Po prostu zwalnia z myślenia, jaka tarcza z przodu, a jaki bieg z tyłu. Całość obsługujemy jedną manetką. Na koniec dobrano również odpowiednio miękkie przełożenia, tak aby dysponujący mniejszą siłą młodzi kolarze mogli poradzić sobie ze stromymi podjazdami. 

Na koniec coś, co ucieszy rodziców - Eightshot, chcąc zmaksymalizować możliwość długiego użytkowania roweru, w każdym modelu stosuje długie sztyce podsiodłowe. Zabieg pozwala, aby rower posłużył kilka sezonów. 

Kolekcja Eightshot 2020 - 8 modeli

Na kołach 20-calowych oferowany jest jeden model - X-Coady 20, który będzie odpowiedni dla riderów o wzroście od 117 do 133 cm. Ma sztywny widelec i wszelkie rozwiązania charakterystyczne dla Eightshotów, o których pisaliśmy powyżej. Wyposażony jest w napęd 1x7 i szczękowe hamulce typu V-brake. Waży 8,90 kg i kosztuje 1479 zł. 

 

 

Przejście na koła 24 cale, czyli na sprzęt odpowiedni do wzrostu od 128 do 155 cm powoduje, że wybór staje się znacznie szerszy. Dostępne są bowiem 3 modele. Eightshot X-Coady 24 SL to wariant wyposażony w sztywny widelec i hamulce typu V-brake. Kompletny rower waży 9,9 kg i kosztuje 1789 zł. Nieco droższy jest model X-Coady 24 FS, który posiada amortyzator RST Capa o skoku 50 mm. Jego obecność podnosi masę do 10,7 kg, rower jest dostępny za 1919 zł, a za hamowanie również odpowiadają w nim V-brake’i. Najbardziej terenowym modelem z kołami 24” jest X-Coady 24 Disc. Hydrauliczne hamulce tarczowe sprawdzą się, jeśli rower będzie jeździł głównie po górach, masa tej wersji to 11,3 kg, a jego cena wynosi 2099 zł. Wszystkie rowery na 24-calowych kołach posiadają napędy 1x8. 

 
 

 

Najszersza oferta została przygotowana dla młodzieży o wzroście od 143 do 172 cm. Rowery dla nich mają koła w rozmiarze 27,5 cala, które dają podobne odczucia co 29” w przypadku użytkowników dorosłych. Wersja X-Coady 275 SL to wariant ze sztywnym widelcem, która dedykowana jest w nieco łatwiejszy teren. Jest przy okazji najlżejszym i jednocześnie najtańszym modelem na kołach 650B. Waży 10,8 kg i kosztuje 1879 zł. Ta wersja posiada szczękowe hamulce V-brake i napęd 1x8. Kolejnym modelem, również na V-Brake’ach i z napędem 1x8, jest X-Coady 275 FS, który ma dodatkowo amortyzator RST Gila o skoku 80 mm. Wyceniony został na 2149 zł, a jego masa wynosi 11,9 kg.

 
 

 

Ostatnie dwa Eightshoty to wyraźnie bardziej zaawansowane i typowo górskie rowery, które sprawdzą się choćby jako maszyny dla młodych zawodników kolarstwa górskiego. Model X-Coady 275 Disc ma hydrauliczne hamulce tarczowe, znacznie lepszy amortyzator RST Aerial MLC (skok 80 mm) i  napęd Shimano Deore w systemie 1x10. Całość waży 11,4 kg i kosztuje 3199 zł. Na szczycie kolekcji znajduje się X-Coady 275 Race, który jest wyposażony podobnie co wariant Disc, jednak część komponentów wymieniono w nim na lżejsze, by móc sumarycznie zaoferować rower o masie 10,9 kg, którego właściwości jezdne powinny zyskać szczególnie za sprawą zastosowania lżejszych i bardziej dynamicznych kół. Wariant Race kosztuje 3999 zł.

Strona internetowa polskiego dystrybutora: www.trwsport.pl

Strona internetowa producenta: www.puky.pl

 

Podobne artykuły