Poznajemy nową kolekcję Giant i Liv 2020!

Przedstawiamy nowe rowery i komponenty Gianta oraz Liv z kolekcji 2020.

 

Liv

W kolekcji Liv’a dzieje się nieco mniej nowego, a spośród czterech nowych maszyn dwie pojawiły się segmencie On-Road oraz dwie w Off-Road. Nowe szosówki to Avail Advanced, czyli karbonowy rower endurance, będący odpowiednikiem męskiego Gianta Defy, którego mieliśmy okazję testować w ostatnich tygodniach: Test Giant Defy Advanced 2 (2019) oraz Avail AR, czyli kobiecy odpowiednik Gianta Contenda AR - uniwersalnego gravela endurance na aluminiowej ramie. Dwa rowery MTB, to maszyny full-suspension. W kolekcji pojawia się model Pique 29 - full do ścigania w XC i Maratonach, sprzęt którego niewątpliwie brakowało w kolekcji, będący odpowiednikiem męskiego Gianta Anthema. Jest też model Intrigue - ścieżkowo-endurowa maszyna, która wprawdzie została pokazana światu wiosną br., ale wciąż należy traktować ją jako nowość na 2020. 

 

 

Off-Road, dwa nowe fulle

Intrigue

 

 

Liv pozycjonuje Intrigue’a jako trailowy sprzęt stworzony przez panie dla pań. Specjalnie zaprojektowana rama z progresywną geometrią i 140 mm ugięcia z tyłu oraz 150 mm z przodu gwarantuje spore możliwości terenowe tej maszyny. Kręcący się na kołach 27,5”, z oponami o szerokości 2,6” z przodu i 2,5” z tyłu, Intrigue stoi gdzieś na pograniczu między ścieżkowcem, a lekką endurówką. Zwinna konstrukcja ma być wg Liv królem zakrętów. Technologicznie to bardzo zaawansowana konstrukcja. Intrigue ma karbonowy przedni trójkąt i aluminiowy wahacz. System zawieszenia ramy to Maestro, a tłumik ma mocowanie Trunnion. Zapewnia to czułą, płynną w pracy i odseparowaną od sił pochodzących od pedałowania oraz hamowania amortyzację. Koła mocowane są w standardzie Boost, a przewody i linki biegną wewnątrz ramy. Rowery fabrycznie mają napędy 1x12, natomiast istnieje możliwość montażu przedniej przerzutki, a jej mocowanie zostało sprytnie ukryte w ramie. W sprzedaży przewidziano 4 rozmiary: XS, S, M i L. Oprócz wersji karbonowych, są również aluminiowe, wykonane ze stopu Aluxx SL.

Pique 29 

 

 

Interesującą nowością w kolekcji Liv jest full do XC i Maratonów MTB będący odpowiednikiem Gianta Anthema. Konstrukcja ma wszystkie cechy nowoczesnego roweru do XC i została zaprojektowana zgodnie z potrzebami i budową ciała zawodniczek. W wariancie Advanced ramy zostały wykonane z karbonu, natomiast podstawowe modele z aluminium to konstrukcje ze stopu Aluxx SL. Pique toczy się na kołach 29” i ma 100 mm skoku zawieszenia Maestro i 100 mm ugięcia przedniego amortyzatora. Progresywna geometria, łagodny kąt główki i dropper w ramach standardowego wyposażenia we wszystkich modelach będą pomocne w agresywnym pokonywaniu trudnych technicznie ścieżek. Od strony rozwiązań technologicznych, rowery posiadają wszelkie obowiązujące standardy, jak wewnętrznie prowadzone przewody, koła w standardzie Boost, czy napędy 1x12. Występuje w 4 rozmiarach: XS, S, M, L, które będą odpowiednie dla kolarek o wzroście od 148 do 183 cm wzrostu.

On-Road, szosówka i all-roadowy gravel

Avail Advanced

 

 

Zaprojektowany z uwzględnieniem kobiecej anatomii Avail Advanced to maszyna endurance przeznaczona na całe dnie spędzone w siodle. Geometria zapewnia komfortową i stabilną jazdę, a pozycja jest dość zrelaksowana. Rower został zbudowany na karbonowej ramie, która łączy w sobie duże zdolności do pochłaniania wstrząsów z wysoką sztywnością, zapewniającą pewność prowadzenia i odpowiedni transfer mocy. Sportowe DNA tej maszyny można znaleźć w technologii PowerCore w węźle suportowym oraz OverDrive2 w główce i rurze sterowej. To one wpływają dodatnio na idealne przekazywanie siły do napędu i poprawiają precyzję sterowania i czucie roweru. Zestawiając to z jego lekkością, można śmiało spoglądać w kierunku wysokich osiągów, szczególnie w górach, na płaskim ograniczeniem będzie zbyt mało aerodynamiczna pozycja. Avail to jednak przede wszystkim długodystansowy komfort, który zapewnia nie tylko węglowy szkielet, ale również zastosowane komponenty. Znajdziemy tutaj wspornik siodła oraz kierownicę D-Fuse, które odznaczają się ponadprzeciętnymi zdolnościami do amortyzowania wibracji. Do tego, fabrycznie rower ma opony o szerokości aż 32 mm. Hamulce to oczywiście hydrauliczne tarczówki. Takie wyposażenie zapewnia, że choć to rower szosowy, śmiało można się nim udać w lekki teren, a w planowaną trasę warto odważnie wplatać szutry i bruki. Rower występuje w rozmiarach XXS, XS, S, M i L, które powinny pasować na użytkowniczki mierzące od 145 do 183 cm wzrostu. 

Avail AR

 

 

Allroadowa szosówka endurance i gravel na łatwe trasy w jednym - to w skrócie charakter nowego Availa AR, czyli kobiecego odpowiednika modelu Giant Contend AR. Sprzęt oparty jest na aluminiowej ramie ze stopu Aluxx, ma długodystansową, komfortową geometrię i odznacza się łagodnym stylem prowadzenia. Komfort zapewniają szerokie na 38 mm opony, które zapraszają głównie na szutry i najgorsze drogi w okolicy, ale wciąż pozostają akceptowalnie sprawne i wystarczająco szybkie na asfalcie. Ten uniwersalny sprzęt stanowi idealny rower dla użytkowniczek, które potrzebują jednej maszyny na każdą trasę, niezależnie czy będzie to wypad na leśne szutry, czy szosowy trening. Stabilne i bezpieczne prowadzenie oraz zrelaskowana pozycja będa odpowiednie dla początkujących oraz mniej-sportowo nastawionych pań. W aspekcie komfortu warto też wspomnieć, że jest tu w pełni karbonowy widelec, który oprócz tłumienia wibracji, zapewnia też dużą sztywność i należytą precyję prowadzenia Availa AR. Z kolei z tyłu o amortyzację dba sztyca D-Fuse. Dostępnych jest 5 rozmiarów, od XXS do L.

Cadex

 

 

Warto odnotować, że Giant w sezonie 2020 pod marką Cadex będzie oferował swoje koła szosowe oraz ogumienie. To logiczny ruch biorąc pod uwagę potencjalnych klientów chcących używać dobrych komponentów produkowanych przez Gianta, którzy to jednak posiadają rowery innych marek. O tym, że warto zainteresować się kołami Cadex niech świadczą choćby liczby i cechy dotyczące wariantu kół szosowych o stożku 42 mm. Przy takim profilu, mając 19 mm wewnętrznej szerokości, koła ważą 1280 gramów, a - co szczególnie ciekawe - są to obręcze z rantem hookless. Cadex oferuje też opony i gwarantuje, że połączenie opon szosowych i obręczy hookless jest pewne i wyjątkowo bezpieczne, ale zastrzega, że dotyczy to tylko ogumienia Cadexa.

Co jeszcze?

 
 

 

Giant i Liv oferuje oczywiście mnóstwo interesujących akcesoriów i komponentów. Trenujących kolarzy może zainteresować korba Shimano Ultegra z obustronnym pomiarem mocy. To druga generacja tego miernika, bardziej kompaktowa, niewidoczna bez zdemontowania korby w przypadku prawego ramienia oraz z tradycyjnym ,pudełeczkiem” na lewym ramieniu. Giant Power Pro Ultegra jest ładowany za pomocą ładowarki, a na jednym ładowaniu wytrzymuje około 100 h jazdy. Poziom naładowania pokazuje diodowy wskaźnik, który informuje o konieczności ponownego ładowania, gdy poziom energii spadnie poniżej 20%. Pomiar jest wodoszczelny (IPX7) oraz zgodny z protokołami ANT+ i Bluetooth Smart. Korba Shimano Ultegra R8000 52x36 z miernikiem Power Pro kosztuje 3500 zł i dostępna jest w długościach 170, 172,5 oraz 175 mm. 

Strona dystrybutora: Giant - www.giant-bicycles.com/pl / Liv - www.liv-cycling.com/pl

comments powered by Disqus

Podobne artykuły