Nowości Kellys 2019: e-bike, trail, szutry...

Drukuj
Kellys Tygon 70 Kellys

Marka Kellys ma na naszym rynku tak silną pozycję, że każdorazowa prezentacja nowej kolekcji budzi naprawdę spore emocje. Nie inaczej jest tym razem. Postanowiliśmy przyjrzeć się temu, co ciekawego do zaoferowania ma nasz rowerowy sąsiad z południa.

W dzisiejszych czasach prezentacja nowej kolekcji dużego producenta rowerów to prawdziwe wydarzenie. Nowych segmentów jest tyle, że nowe modele i warianty liczy się już w dziesiątkach egzemplarzy. Gdzie te czasy, kiedy nawet duzi gracze na rynku mieli w swojej ofercie kilka modeli MTB, jakąś szosę i coś miejskiego (lub nie, bo np. specjalizowali się w rowerach stricte sportowych). Teraz samych bazowych segmentów takich jak enduro, trail, XC, rekreacyjne MTB, szosa, rowery crossowe, gravele i przełaje jest kilkanaście, a jeśli pomnożymy to przez warianty z różnymi rozmiarami kół czy e-bike'ami... powstaje z tego gruba książka. Mniej więcej taka, jak nowy katalog Kellysa.

E-wolucja, czyli nowości w segmencie rowerów elektrycznych

Ostatnimi czasy każda wizyta na prezentacji nowości dużego producenta rowerów zaczyna się od tematu e-bike'ów. Znak czasów - nawet, jeśli na forach internetowych dalej trwają słowne bitwy o to, czy to dalej rower i czy wypada na nich jeździć, to zdecydowanie na rynku klienci głosują pieniędzmi. A tutaj vox populi jasno wskazuje, że ludzie po prostu chcą rowerów elektrycznych i nie można tego segmentu lekceważyć.

Kellys podchodzi do rowerów elektrycznych BARDZO poważnie, co znajduje odzwierciedlenie chociażby w... poważnym tonie, w jakim eksperci od marketingu oraz R&D mówią o tym segmencie. Mowa jest tu o prawdziwej rewolucji i zaprojektowaniu koncepcji tego roweru w Kellysie praktycznie od początku. Co to oznacza? Cóż, mniej więcej to, co jest globalnym trendem w przypadku rowerów ze wspomaganiem, a mianowicie integrację. Dwa nowe modele - Tygon i Tayen zostały od początku do końca zaprojektowane właśnie jako e-bike. Dzięki temu mają oferować optymalne walory jezdne przy uwzględnieniu właściwej masy i rozkładu elementów napędu elektrycznego, takiego jak jednostka napędowa Shimano STEPS, oraz bateria o pojemności 630 Wh lub 504Wh, w zależności od modelu.

 

 

 

 

Topowy Tygon 70 wykorzystuje najnowszą generację systemu STEPS E8000 i dużą baterię 630 Wh. Współpracują one z widelcem Rock Shox Revelation RC o skoku 120 mm, przerzutką tylną XT M8000 oraz hamulcami SLX. Nie zapomniano też o regulowanej sztycy.

Prostszy wariant Tygon 50 to przede wszystkim inny amortyzator przedni - SR Suntour XCR 34 LOR Air o skoku 120 mm. Jednostka elektryczna STEPS E7000 współpracuje tu z 10 biegowym napędem Shimano SLX, a całość zatrzymują hamulce Shimano MT400. Bateria w tym modellu ma mniejszą pojemność - 504 Wh. Model ten dostępny jest w dwóch wersjach kolorystycznych - czarnej i czerwonej.

 

 

 

 

Tayen 50 to w zasadzie damski wariant modelu Tygon, wykorzystujący taką samą ramę oferującą zaawansowany poziom integracji napędu elektrycznego i baterii. Znajdziemy tutaj silnik Shimano STEPS E7000 z baterią 504 Wh. Dodatkowo widelec SR Suntour XCR 34 LOR Air, grupa podzespołów Shimano SLX i hamulce z grupy MT400. Na pokładzie zabraknie za to regulowanej sztycy.

Ciekawostką jest model Tygon 30, który na bazie swoich górskich braci wprowadza element e-turystyki. W rowerze tym znajdziemy fabryczne błotniki oraz bagażnik, dzięki czemu sprzęt świetnie nadaje się do wypraw w trudnym terenie. Do dyspozycji dostajemy tu także silnik STEPS E6100, 10-biegową grupę Shimano Deore oraz widelec SR Suntour XCM ATB HLO.

Obok zupełnie nowych modeli kolekcję rowerów elektrycznych Kellys uzupełniają oferujące bardziej tradycyjny system montażu baterii rowery full suspension Theos 60 i 50, a także Tygon 10 i miejsko-trekkingowy model Estima 50.

DH i enduro

Marka Kellys w przeciwieństwie do wielu innych producentów nie zapomina o segmencie, który dzisiaj funkcjonuje w kategoriach rowerowej Formuły 1, czyli - fajnie się go ogląda, ale niekoniecznie każdy i wszędzie może go uprawiać. Chodzi oczywiście o Downhill, bo słowacki producent dalej utrzymuje mocną ofertę w tej niszy, m.in. za sprawą posiadania ekipy fabrycznej w tej specjalizacji.

Mowa tutaj o modelu Noid, dostępnym w dwóch wariantach. Najwyższy model Noid 90 oferuje aluminiową ramę o skoku 205 milimetrów dostosowaną do kół 29" lub 27.5" oraz widelec Rock Shox Boxxer World Cup. Osprzęt to mix komponentów Shimano Saint (korba, hamulce, tylna przerzutka) i Zee, z której pochodzi manetka zmiany biegów. Koła poskładano na piastach Novatec i własnych obręczach Kellysa.

W wariancie tańszym oznaczonym jako Noid 70 znajdziemy koła 27,5", widelec Rock Shox Boxxer RC oraz grupę komponentów Shimano Zee. Tylny amortyzator to Rock Shox Super Deluxe Coil R.

 

 

 

W segmencie enduro mamy utrzymanie pokazanego w zeszłym roku systemu zawieszenia ThinkLink. Nowe modele Swag wyglądają elegancko i minimalistycznie, zdecydowanie mogą się podobać. W ofercie znajdziemy dwa warianty.

Topowy Swag 50 to rasowy bolid na najtrudniejsze trasy oferujący aż 165 milimetrów skoku ramy. W tym wariancie możemy liczyć na widelec Rock Shox Lyric, oraz pokazujący prawdziwy charakter tej konstrukcji sprężynowy damper Rock Shox Super Deluxe. Do tego ciekawy mix osprzętu SRAM i Shimano. Mamy tu więc korbę Truvativ Descendant dedykowaną do napędów Eagle, oraz tylną przerzutkę 1 x 12 SRAM Gx Eagle. Jednak już hamulce to model Shimano XT. Do tego oczywiście regulowana sztyca.

Prostszy wariant Swag 30 oferuje nam widelec Rock Shox Yari oraz powietrzny damper Rock Shox Deluxe. Napęd to układ 1 x 11 Shimano SLX z tylną przerzutką XT. Również hamulce pochodzą z grupy SLX. Nie zapomniano i tu o regulowanej sztycy. Podstawowy wariant Swag 10 wyposażono w widelec SR Suntour Aion, oraz osprzęt SRAM Nx.

 

 

 

 

Ścieżkowce (Trail)

Kellys nie zapomniał też o osobach poszukujących lżejszych rowerów trail. W tym segmencie mamy trzy modele w kilku wariantach.

Slanger to przedstawiciel trendu rowerów z wymiennymi kołami. Osi kół Boost oraz szerokie widelce i tylny trójkąt ramy pozwalają na swap kół 29 cali na 27.5. W przypadku tego fulla do dyspozycji dostajemy 140 mm skoku. W topowym wariancie Slanger 50 znajdziemy m.in. widelec Fox 34 Performance, korbę Truvativ Stylo oraz napęd SRAM Gx Eagle. Do tego systemowe koła DT Swiss M1700 i mocne hamulce Shimano XT. W wariancie tańszym widelec to Rock Shox Revelation, a do napędu służyć będzie grupa SRAM Nx Eagle. 

 

 

 

 

Sezon 2019 przynosi nową odsłonę modelu Thorx - to typowy, lekki trailowiec na kołach 29 lub 27,5-cala o skoku 140 mm wykorzystujący zawieszenie ThinkLink. W ofercie znajdziemy trzy wariant - Thorx 50, 30 oraz 10. Co ciekawe wszystkie trzy wyposażono chociażby w regulowane sztyce, co pokazuje, jak istotny w tym segmencie stał się ten element wyposażenia.

Topowy wariant Thorx 50 oferuje nam widelec Rock Shox Pike RC, oraz grupę SRAM Gx Eagle 1x12. Są tu też oczywiście mocne hamulce Shimano XT, oraz takie elementy wyposażenia jak chociażby regulowana sztyca.

 

 

 

 

Uzupełnieniem trailowej oferty jest hardtail Gibon. Dostępny jest również w trzech wariantach, oferując sztywną ramę z osią thru axle oraz dynamiczną geometrię. Topowy Gibon 70 wyposażono m.in. w widelec Rock Shox Revelation i grupę SRAM Nx Eagle 1 x 12. 

 

 

 

Cross-country

W segmencie XC króluje model Hacker, dostępny w kilku wariantach. Topowy Hacker 90 to lekki, karbonowy bolid, który został oparty o widelec Fox 32 Factory SC z powłoką kashima oraz grupę Sram X01 Eagle dopełnioną o nowe hamulce Shimano XTR M9100. Najwyższy w hierarchii modelowej Hacker stoi na kołach Mavic Crossmax Elite. Rama trzech topowych wariantów Hackera wykonana jest z włókna iCAD Carbon Pro. Tańszy Hacker 30 ma już włókno iCAD Carbon sport.

 

 
 

 

Modelem również przeznaczonym do górskiego ścigania, ale opartym o tańszą ramę aluminiową jest Gate. Wariant Gate 90 oferuje nam m.in. widelec Rock Shox Sektor z blokadą oraz napęd SRAM Nx Eagle 1 x 12, a także systemowe koła Mavic Crossmax. 

Warto podkreślić, że Kellys przygotował się też jeśli chodzi o ofertę dla wymagających fanek XC. Seria rowerów Desire to zaawansowane maszyny do górskiego ścigania dostosowane do kobiecej budowy. W topowym Desire 90 znajdziemy widelec Rock Shox Reba i napęd SRAM Nx Eagle 1 x 12.

 

 

 

 

Gravel i szosa

Obok klasycznych rowerów szosowych URC i ARC, Kellys mocno rozwija segment rowerów gravel, które wzbudzają ostatnio wyjątkowo mocne emocje. Rodzina rowerów Soot to już trzy modele o bardzo ciekawej specyfikacji.

 

 

 

 

Topowy model Soot 70 oferuje aluminiową ramę z karbonowym widelcem oraz obowiązkowym kompletem sztywnych osi, a także osprzęt SRAM Apex 1 x 11 wraz z hydraulicznymi hamulcami. Ciekawostką jest tutaj jednak zastosowanie... regulowanej sztycy. Szerokie obręcze opon świetnie współpracują w tym modelu z oponami o szerokości 38c (około 40mm) - na wyposażeniu znalazł się model opon Schwalbe G-One.

Dla osób, które niekoniecznie ufają napędom 1 x 11 w tego typu rowerach dobrą informacją może być fakt, iż w podstawowym wariancie Soot 30 znajdziemy napęd Shimano Claris 2x8. 

 

 

 

 

Wspomniane modele szosowe URC i ARC różnią się przede wszystkim materiałem ramy. Seria URC to bardziej agresywne rowery z włókna węglowego, zaprojektowane z myślą o ściganiu się. Topowy URC 90 oferuje nową Ultegrę R8000 Di2 oraz lekkie koła Mavic Ksyrium Elite UST. W tej serii znajdziemy też warianty z hamulcami tarczowymi - tak jak URC 70 i 50. Modele ARC wykonano z aluminium. Topowego ARC 50 wyposażono w napęd Shimano 105, a także mechaniczne hamulce tarczowe Tektro Spyre C.

Strona producenta: www.kellysbike.com