
Kross kontynuuje swój atak na średnią półkę rynku rowerowego. Bardzo udana kolekcja 2006, na sezon 2007 zostanie poprawiona, rozbudowana i będzie bardziej atrakcyjna. Udane flagowe modele Level A6, Venom Atrox i Sign FR2 zostały dopracowane. Szczególną uwagę zwraca zastosowanie kompletnej grupy 105 oraz karbonowego widelca w Atroxie. Numerem jeden w kolekcji Krossa powinien być kompletny rower XC – Maraton Level A8, oparty o dobrą, aluiniową ramę, grupę Shimano XT, hamulce tarczowe oraz, za co Krossa należy szczególnie cenić, wysokiej klasy wsporniki, opony i pozostałe komponenty.
Rozwijana jest także linia rowerów przeznaczonych do bardziej agresywnej jazdy. Freerideowe fulle otrzymają sztywną oś tylnego koła. Seria EX, tak jak Level i Atrox, charakteryzuje się zastosowaniem wysokiej klasy komponentów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i pewne prowadzenie roweru.
Nie zapomniano również o turystach – Navigo 2 zapowiada się jako sprzęt, który może być znakomitym partenerem podczas wypraw w najodleglejsze zakątki świata. Uwagę zwraca również Deceiver wpisujący się w najnowsze trendy jazdy miejskiej.
Poniżej przedstawiamy informację prasową dotyczącą nowej kolekcji Krossa. Z niecierpliwością czekamy na sugerowane ceny detaliczne.
XC
Linia zaawansowanych rowerów górskich przeznaczonych do maratonów i wyścigów Cross Country (XC) zyskała kolejnego przedstawiciela model Level A8.
Topowa „krossówka” wyposażona jest w osprzęt Shimano XT/LX, hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano LX oraz koła Shimano WH-M505 zaopatrzone w lekkie opony Schwalbe Racing Ralph. Rower posiada amortyzator Rock Shox Tora 318 Air z blokadą skoku w postaci manetki na kierownicy. Kokpit, mostek i kierownica to topowe Truvativ Team. Dodatkowym plusem są rogi mające duże znaczenie w pokonywaniu długich dystansów oraz ciężkich podjazdów.
Geometria ramy oraz wyposażenie sprawiają, że zwycięstwa w maratonach rowerowych i wyścigach XC przyjdą z łatwością.
Level A8 – plusy:
- amortyzator Rock Shox Tora 318 Air 100mm
- przerzutki Shimano XT
- hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano LX
- koła Shimano WH–505
- korba Truvativ Stylo SL
- mostek, kierownica, sztyca Truvativ Team
Pozostałe modele z serii Level zyskały przede wszystkim na grupach osprzętowych i amortyzatorach. Level A6 dostał nowe koła Shimano WH-M505 oraz amortyzator Rock Shox Tora 318 Air z blokadą skoku. W modelach Level A4 i A2 zastosowano amortyzatory Rock Shox Dart i wyższe grupy osprzętowe.


EX
W niewątpliwym przeboju tego sezonu, rowerach Sign FR, zaszły dość spore zmiany. Rowery dostały nowe ramy i zagościła na nich nowa grafika. W ramach zastosowano wahacz z grubą, 12 milimetrową „sztywną” osią. Wszystko po to, aby zwiększyć sztywność wahacza i poprawić prowadzenie roweru, które jest bardzo ważne w sportach grawitacyjnych.
W modelu Sign FR2 pojawi się nowy amortyzator Rock Shox Domain 302 U-Turn o skoku 115-160 mm natomiast mechaniczne tarczówki Avida zastąpią hydrauliczne Tektro Auriga Comp. W FR1 V-brake zastąpią mechaniczne tarcze Tektro współdziałające z nowymi klamkami hamulcowymi posiadającymi płynną regulację modulacji.
Wszystkie rowery z serii extreme w następnym sezonie otrzymają nową grafikę. Signy naznaczone zostały kodem kreskowym! Mało tego! Na ramie, dokładnie na górnej rurze tuż za główką, wydzielono specjalne miejsce na „ludzki kod kreskowy” - odcisk linii papilarnych palca. Zrobić taki stempel będzie można przy pomocy specjalnie przeznaczonej do tego farby, dołączonej do ramy.
Rowery sztywne, Sign DS i Sign Panic, pozostały bez większych zmian sprzętowych. Zmieniły się wyłącznie amortyzatory przednie. Sign DS otrzymał RST Launch RA o skoku 130 mm, a Sign Panic Suntour XCR 100 mm.
Sign FR2 – plusy:
- rama Alu 6061, 160 mm płynnego skoku
- amortyzator Rock Shox Domain 302 U-Turn o skoku 115-160 mm
- hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro Auriga Comp
- komponenty Truvativ Hussefelt


Road
Rowery szosowe na rok 2007 zmieniły swoje oblicze. Nowa grafika i osprzęt wzmocniły ich charakter - wszystkie zbudowane są na wyższych grupach osprzętowych w stosunku do ubiegłego roku.
Topowy z grupy Venom Atrox zaopatrzony został w komponenty Shimano 105, nowe koła Shimano WH-R500 oraz karbonowy widelec znacząco poprawiający komfort jazdy.
Pozostały Venom Berus i Venom Enyo zaopatrzone są kolejno w osprzęt Shimano Tiagra i Shimano Sora.
Venom Atrox – plusy:
- rama Alu 6061
- karbonowy widelec
- osprzęt Shimano 105 (2x10 biegów)
- koła Shimano WH-R500


Trekking
Nowością wśród rowerów trekkingowych jest Navigo 2, przeznaczony do wielkiej turystyki i długich podróży. W stosunku do Navigo, który był już w sprzedaży w roku 2006 zyskał duże koła (700 C) oraz wiele przydatnych dodatków. Rower posiada 24 biegowy napęd na poziomie grup Alivio/Deore i hydrauliczne hamulce Magura HS11. Za amortyzacje przodu odpowiada Suntour NRX6500 z blokada skoku a z tyłu amortyzowana sztyca, także firmy Suntour. Atutem Navigo 2 jest jego bardzo bogate wyposażenie. Wraz z rowerem dostajemy komplet bagażników, sakwy (przód i tył), oświetlenie z dynamem w przedniej piaście, bidon, pompkę, zestaw kluczy oraz licznik Sigma.
W kolekcji pojawiły się jeszcze dwa nowe rowery trekkingowe, mianowicie Trans Syberian i Trans Alp. Wypełniły one lukę pomiędzy Navigo a rowerem Trans Pacyfic. Są one wyposażone w amortyzator Suntour CR V8 oraz osprzęt Shimano Deore – Trans Syberia i Shimano Alivio – Trans Alp.
Navigo 2 – plusy
- rama Alu 6061
- koła 28”
- amortyzowany widelec Suntour NRX 6500 i amortyzowana sztyca podsiodłowa
- hamulce hydrauliczne Magura HS11
- wyposażenie dodatkowe: sakwy, licznik, pompka, zestaw kluczy, bidon


Cross
W Crossowej części kolekcji mamy dwa nowe modele Crow Rubble i Crow Preria zaopatrzone w świetny zestaw kół Alexrims City 1.0 oraz amortyzowane widelce Suntour NEX4510 i Suntour NEX 4010. Pierwszy z nich jest zbudowany na osprzęcie Shimano Deore/LX, drugi na Shimano Deore/Alivio. W stosunku do poprzedniego roku zmieniona została rama na „bardziej przyjazną dla rodziny”. Pozwala bez problemu zamontować fotelik dziecięcy. Nie zapominano także o amortyzowanych sztycach podsiodłowych, znacznie poprawiających komfort jazdy oraz rogach pozwalających zmienić uchwyt w trakcie długich wycieczek.
Na dotychczasowej ramie został Crow Fitness, jako najbardziej usportowiony rower crossowy. Jadący na nim pozostaje w bardzo aerodynamicznej pozycji. Do dyspozycji ma 24 biegi pozwalające optymalnie dobrać przełożenie. Amortyzator z blokadą skoku zapobiega utracie energii na płaskich odcinkach.
Crow Rubble – plusy:
- rama alu 6061
- amortyzowany widelec Suntour NEX4510
- amortyzowana sztyca podsiodłowa
- koła Alexrims city 1.0
- osprzęt Shimano LX/Deore


City
Linia rowerów miejskich Kross 2007 to, w większości, bardzo wygodne rowery serii Park z nisko opuszczoną rurą oraz klasyczne miejskie rowery stworzone na wzór rowerów z retro. Większość wyposażona jest w wielobiegowe piasty Shimano, prądnice w przedniej piaście oraz amortyzowany widelec.
Najwyższy w kolekcji Mansfield Park Pro posiada 7 biegów „ukrytych” w tylnej piaście, dynamo w przedniej, amortyzowany widelec i sztyce podsiodłową Suntour. Żelowe siodełko i chwyty, regulowana kierownica oraz antypoślizgowe pedały zapewniają komfort na najwyższym poziomie.
Mansfield Park Pro– plusy/wyróżniki:
- stylowa aluminiowa rama
- 7 biegów w tylnej piaście
- dynamo w przedniej piaście
- amortyzowany widelec i sztyca podsiodłowa
- komfortowe, żelowe siodełko
- regulowana kierownica

Deceiver to najmłodsze dziecko projektantów Krossa. Należący do grupy „City” rower ma koła rodem z kolarki (650x26C) i osprzęt Shimano Nexave Intego. Przedni hamulec tarczowy i tylni typu V. Shimano Intego jest kombinacją 3 biegowej piasty i zewnętrznej 8 rzędowej kasety. W wyniku takiego połączenia pozbywamy się przedniej przerzutki co zwłaszcza przy poruszaniu się po mieście jest bardzo wygodne.
Jest to rower miejski dla osób lubiących szybko i bezkompromisowo poruszać się po mieście, jak np. kurierów rowerowych. Rower ten będzie seryjnie wyposażony w oświetlenie bateryjne. Deceiver – brand new Kross commuting bike.