Spis treści:
Jeśli szukacie przepisu na stworzenie jednej z najbardziej konkurencyjnych marek na rynku, to niemiecka firma ROSE może posłużyć Wam za idealną inspirację. ROSE to dziś jeden z największych niemieckich rowerowych brandów i trudno uwierzyć, że korzenie marki to nieduży sklep w niemieckim mieście Bocholt, gdzie obecnie znajduje się ogromna i nowoczesna siedziba firmy - miejsce, gdzie tradycja łączy się z nowoczesnością. Jeśli spotkaliście się już z rowerami z Bocholt, pewnie kojarzycie je z równie nowoczesnym modelem sprzedaży bezpośredniej, jaki ROSE i kilku innych producentów na rynku z powodzeniem kultywuje - chodzi po prostu o to, że rowerów tej marki nie dostaniecie ot tak w polskiej sieci dystrybucji, a jedynie za pośrednictwem strony internetowej. Powód jest prosty - dzięki temu ROSE nie ponosi kosztów dystrybucji, odpada marża sprzedawcy i cieszyć możemy się naprawdę konkurencyjnymi cenami - bo ROSE właśnie z tego słynie, a więc świetnego stosunku ceny do jakości. Wśród plusów takiego modelu sprzedaży znalazła się jeszcze możliwość własnoręcznego wyboru poszczególnych podzespołów, którego dokonujecie na stronie internetowej - zapomnijcie, o konieczności wymiany którejś z części zaraz po zakupie - po prostu dostajecie to, czego potrzebujecie.
Podczas zakończonych niedawno dni otwartych dla mediów - tzw. Media Days w austriackim Kirchbergu, udało nam się zobaczyć kilka nowych propozycji przygotowanych przez konstruktorów z ROSE na sezon 2017. Na początku na tapecie lądują nowości szosowe i wszystko, co znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie.
Xeon CW / CWX - aero dla wszystkich
Model Xeon CW w założeniu ma stanowić bardziej przystępną cenowo wersję flagowego aerodynamicznego bolidu od ROSE, a więc X-Lite CW. Xeon CW bazuje na niemal bliźniaczej ramie - geometria oraz kształty znana jest już ze stojącego wyżej w hierarchii poprzednika. Jeśli chodzi o kształty w oczy rzuca się perfekcyjnie spasowana z tylnym kołem rura podsiodłowa. Rury seatstayu wyraźnie niżej niż w tradycyjnych szosówkach łączą się z z rurą podsiodłową, co w połączeniu z jej kształtem wyeliminować ma niechciane zawirowania powietrza - ma być po prostu na maksa aerodynamicznie. Nawet mocowania na bidony zostały obniżone, aby nie zakłócać przepływu strumienia powietrza podczas jazdy.
ROSE na rynek wprowadzi dwie wersje aerodynamicznego Xeona - CW to wersja z hamulcami szczękowymi w standardzie Direct Mount, natomiast CWX bazować będzie na hamulcach tarczowych - tutaj znajdzie się 12 mm sztywna ośka.
Xeon pomimo tego, że będzie tańszym wariantem aerodynamicznego bolidu ROSE, nadal wykonany będzie z karbonu - włókna węglowe T30/40, z których wykonano ramę, wg danych ROSE cechują się identyczną sztywnością, kosztem nieco wyższej masy. ROSE informuje, że w specyfikacjach modeli Xeon CW i CWX kierowano się dobrym stosunkiem ceny do jakości, aby jeszcze więcej osób mogło poczuć zalety aerodynamiki ramy konstruktorów z Bocholt.
Pro CGF - komfort w dobrej cenie
Druga z szosowych nowości ROSE celuje w inny gorący trend na rynku szosowym - są to rowery nastawione na jazdę długodystansową, gdzie nacisk kładziony jest przede wszystkim na poprawę komfortu jazdy. Do tej pory w ofercie firmy z Bocholt naczelne miejsce w segmencie endurance zajmował mocno zaawansowany model Xeon Team CGF, który swoją drogą stał się jednym z bestsellerów ROSE, zdobywając przy okazji sporo wyróżnień licznych rowerowych mediów w całej Europie.
Model Pro CGF w założeniu ma być tańszym bratem Xeona, który będzie stanowił alternatywę dla osób chcących spróbować jazdy na karbonowych konstrukcjach długodystansowych. Geometria obu modeli jest taka sama i podobnie jak w modelu Xeon CGF, tak i w nowym Pro CGF liczyć możemy na bardziej wyprostowaną, komfortową pozycję, co osiągnięto poprzez zastosowanie wyższej rury sterowej i krótszej niż w rowerach skrajnie wyścigowych rurę górą. Mimo podobieństw są to dwa różne modele - rama Pro CGF będzie wykonana z cięższych włókien karbonu, ale dzięki temu osiągnie też o wiele niższą cenę - donosi Jurgen Telahr, odpowiedzialny w ROSE za cały segment szosowy.
Pro CGF w najniższej konfiguracji wyposażony będzie w grupę Shimano 105 5800 - to sprawdzone rozwiązanie, cechujące się najlepszym możliwym stosunkiem ceny do jakości, o czym szosowcy wiedzą od lat. W rozwiązaniach konstrukcyjnych ramy Pro CGF warto wymienić zastosowanie mocowania hamulców Direct Mount oraz zlokalizowanie tylnego hamulca pod suportem. ROSE zastosowału tu także widelec nastawiony na komfort jazdy - ASR II (Active Stress Reduce). Pro CGF jest kompatybilna z oponami o maksymalnej szerokości 28 mm - czy czegoś jeszcze trzeba, aby móc cieszyć się z maksymalnego komfortu na szosie?
X-Lite CDX - komfort i lekkość bez kompromisów
O ile dwie poprzednie konstrukcje nastawione były na konsumenta szukającego karbonowych rowerów w konkurencyjnej cenie, tak w przypadku X-Lite CDX nacisk położono przede wszystkim na... osiągi. X-Lite CDX to konstrukcja wykonana z topowych włókien karbonowych T60/40 (ma być lekko!), która tak jak poprzednik stawia na komfort. Z tego powodu zastosowano tutaj hamulce tarczowe (oczywiście ze sztywnymi osiami), które w połączeniu z odpowiednim projektem ramy umożliwią zastosowanie opon o szerokości aż 32 mm! Tak szeroka opona zbliża nas już w okolice rowerów gravelowych. Ta propozycja zainteresuje z pewnością miłośników lekkich, wyjątkowych konstrukcji. Jak przystało na topową konstrukcję nie zabrakło pozycji "must have" - spotkamy tu wewnętrzne prowadzenie linek zaprojektowano z myślą o wygodniejszym ich serwisie (większe otwory w ramie z estetycznymi zaślepkami) czy zintegrowany zacisk sztycy (o przekroju 27,2 mm, który lepiej "pracuje" na nierównościach).
Xeon CDX Cross - gravel? przełaj? wolność!
Zdecydowanie jednym z największych "smaczków" kolekcji ROSE 2017 jest karbonowa przełajówka Xeon CDX Cross. Ale czy aby na pewno przełajówka? Jak wspomina ROSE to rower uniwesalny, który stosowany może być zarówno jako konstrukcja do ścigania w CX, ale i jako gravel lub szosa. Sercem roweru jest rama przystosowana pod hamulce tarczowe (mocowanie flat mount) i karbonowy widelec, posiadająca sportową geometrię. Rower jednak ma wiele twarzy - szybko można go zaadaptować chociażby do wielokilometrowej wyprawy, dzięki zastosowaniu otworów montażowych dla bagażnika i błotników. Rama nowej crossówki od ROSE pomieści oponę o maksymalnej szerokości do 42 mm. Jaki jest więc w końcu Xeon CDX Cross? Szosowy? Szutrowy? Przełajowy? Będzie dokładnie taki, jakim sobie go wymyślisz - jest po prostu uniwersalny.
Producent: www.rosebikes.pl