Fakt, że w bieżącym sezonie rowery szosowe z tarczówkami pojawiły się w zawodowym peletonie, na pewno będzie sprzyjał wzrostowi popularności tego typu konstrukcji. Nowy Izalco Max Disc (wersja z tarczami) przetestowany już został przez kolarzy Ag2r w niektórych wrześniowych wyścigach, gdzie UCI zezwoliła na użycie tego typu hamulców. Co interesujące, Izalco na tarczach wcale nie przytył i w rozmiarze M jego rama ważyć będzie 790 g, pomimo użycia osi sztywnych w systemie RAT. System Rapid Axle Technology składa się z osi, której końcówka ma kształt na wzór litery T. Po przełożeniu osi przez koło i widelec należy końcówkę zablokować w insercie poprzez przekręcenie jej o 90 stopni, a następnie zamknąć zacisk. Niemiecki producent twierdzi, że szybkość wymiany kół jest właściwie identyczna jak w przypadku normalnych rowerów szosowych. RAT, tak jak każdy rodzaj osi sztywnej, wzmacnia ponadto połączenie ramy i kół, co zawsze odczuwalnie przekłada się na większą sztywność. Poza tym rama jest niemal identyczna z wersją ze standardowymi hamulcami. Zmianę stanowią dłuższe rury łańcuchowe, przedłużone z uwagi na szerszą tylną oś. Wersja zgodna z systemami elektronicznymi będzie również dostępna.
Równolegle do topowego Izalco Max, tarczówki pojawią się w aluminium Cayo. W zeszłym roku karbonowa wersja tego modelu otrzymała hamulce tarczowe, teraz nadszedł czas na model z bardziej budżetowej półki cenowej. W aluminiowej wersji nie zabrakło technologii RAT oraz wewnętrznie poprowadzonych pancerzy. Dostępnych będzie kilka modeli, w tym jeden przeznaczony dla kobiet. Jako osprzęt zastosowane zostały grupy Shimano 105 i Tiagra.
Wcale nie mniejsze nowości spotkać możemy w gronie rowerów MTB. Tutaj chyba głównym punktem nowej kolekcji jest Raven Max, 29er i hardtail, którego rama w rozmiarze M waży 885 g. Rurom nadano agresywny kształt i wyposażono je w szeroki profil, jednak nie zapomniano o komforcie - uginać ma się węzeł łączący rurę podsiodłową z górną, a także nowa sztyca o nazwie CPX Plus.
Spine to zupełnie nowa platforma do trailu - full na kołach 650b ze skokiem równym 120 mm. Główny trójkąt powstaje z karbonu podobnie jak łącznik oraz rury tylnego widelca. Z aluminium powstają jedynie rury łańcuchowe. Oprócz wersji karbonowej dostępna będzie również wykonana w całości z aluminium. SAM, maszyna do enduro o 160 mm skoku dostępny będzie w wersji karbonowej z aluminiowym łącznikiem. W stosunku do wersji aluminiowej skrócone zostały nieznacznie rury łańcuchowe.
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl
Info: www.focus-bikes.com