Spis treści:
796 - do triathlonu i jazdy na czas
Liczbą 796 oznaczona została nowa propozycja do jazdy na czas i triathlonu. Jak zwykle w przypadku francuskiego producenta nie zabrakło innowacyjnych i ciekawych rozwiązań technicznych. Zapoznanie z tym modelem warto zacząć od przedniej części roweru, a konkretnie widelca Monoblade. Konstrukcja ta otrzymała rurę sterową o średnicy zaledwie 19 mm, co pozwoliło osiągnąć szerokość rury czołowej równą jedynie 25 mm. Jest to minimalna wartość, jaką wykazywać może rura czołowa według zasad nałożonych przez UCI. Widelec otrzymał zintegrowany, aerodynamiczny hamulec Aerobrake 2. Za hamowanie tylnego koła odpowiedzialny jest hamulec Shimano Direct Mount zlokalizowany pod rurami łańcuchowymi.
Do wąskiej rury sterowej zamontowany został zintegrowany mostek Aero Flat Stem, którego zastosowanie pozwala poprowadzić pancerze wewnątrz poprzez kierownicę, mostek, aż do ramy. Zastosowanie zintegrowanego mostka pozwala ponadto na osiągnięcie wysokiej sztywności, a także na idealne ułożenie go względem rury górnej, co pozytywnie wpływa na aerodynamikę. Nowa kierownica Aero Flat Bar umożliwia duży zakres regulacji - osiągnięty został on dzięki możliwości "odwrócenia" jej podstawowego elementu, co zmienia wysokość o 50 mm oraz ustawienia podparć na łokcie poprzez zastosowanie specjalnych podkładek.
Konstrukcyjnemu rozwinięciu poddana została korba Aero Zed. Jest to już trzecia generacja tej jednoczęściowej zintegrowanej z osią korby wykonanej z karbonu. Nowy model zachowuje najważniejsze zalety poprzednika, a więc wysoki stosunek sztywności do wagi oraz możliwość regulacji długości ramion, a przy tym wykazuje lepsze właściwości aerodynamiczne od poprzednika. Co ciekawe demontaż korby Aero Zed 3 może odbywać się bez potrzeby wyjmowania łożysk. Dostępne będą trzy wersje, różniące się długościami ramion. Ich podstawowa wartość wynosi 157,5, 165 oraz 172,5 mm, a dzięki specjalnym wkładkom w miejscu mocowania pedałów możemy wartości te zmniejszyć lub powiększyć o 2,5 mm dla każdej z tych trzech wersji. Suma summarum trzy wersje korb zapewniają długości ramion w bardzo szerokim zakresie od 155 do 175 mm.
Kolejna nowość w czasowym i triathlonowym 796 to nowa sztyca. Jest to kompletnie nowy system, który w przeciwieństwie do wcześniej stosowanych, zintegrowanych sztyc LOOKa nie wymaga cięcia ramy. W ramie znajduje się specjalnie zaprojektowany system mocowania karbonowej sztycy i to jedynie sztyca poddawana jest cięciu. Do jej górnej części montowane jest jarzmo siodełka, którego wysokość możemy regulować poprzez zastosowanie elastomerowych wkładek - maksymalnie użyć możemy do 12 takich elementów, z których każdy ma 1 mm grubości.
Look 796 do sprzedaży trafi w trzech rozmiarach - XS/S, S/M oraz L/XL. Waga bez przyciętej sztycy i bez korb Zed 3 wynieść ma 1350 g. Cena kompletnego framesetu, w którym oprócz ramy i widelca odnajdziemy też mostek, kierownicę, podkładki pod kierownicę oraz korbę, wyniesie 6999 Euro. Ceny kompletnych rowerów zaczynać się będą od 8999 Euro za model z elektroniczną Ultegrą.
765 - komfortowa szosa z unikatową technologią
765 to nowa propozycja skierowana do pożądających komfortu szosowców, która bazuje na doświadczeniu wyniesionym przy projektowaniu modelu 695. W ważącej 1100 g ramie oprócz wygodnej geometrii zastosowana została technologia Carboflax. Polega ona na umiejscowieniu pomiędzy warstwami karbonu warstwy włókien lnianych, które wykazują znakomite właściwości tłumiące drgania. Technologia ta była już stosowana w przemyśle rowerowym, ale być może dzięki firmie LOOK zostanie bardziej rozpowszechniona - w przypadku 765 włókna znajdziemy jednak wyłącznie w miejscach najbardziej wrażliwych na tłumienie drgań, a więc w widelcu oraz w rurach łańcuchowych.
Oprócz tego niezwykłego rozwiązania, mówiąc o 765, wymienić należy także standardowe technologie - rama zintegrowana została z systemem Di2, otrzymała asymetryczne rury łańcuchowe oraz suport PF30. 765 dostępny będzie w pięciu rozmiarach. Cena nie jest na razie znana.
977 / 979 - nieco tańszy hardtail
977 i 979 to coś nowego dla fanów MTB. Rama ta w ofercie marki LOOK umiejscowiona została poniżej topowego 987 / 989. Jest ona oparta o koła 27,5 (977) lub 29 cali (979), jednak należy zaznaczyć, że wersja na mniejszym kole dostępna będzie w rozmiarach S i M, natomiast odmiana 979 w rozmiarach M oraz L. Nowy LOOK powstaje w technologii monocoque z włókien HM, otrzymał suport PF89.5, wewnętrznie poprowadzony system pancerzy zgodne z Di2 oraz mocowanie przedniej przerzutki kompatybilne z systemem Side Swing.
Waga ramy określona została na 1270 g dla wersji z mniejszym kołem oraz 1300 g dla wersji z większym kołem. W sprzedaży pojawią się dwie specyfikacje - na SRAM GX1 oraz z Shimano XT. Cena pozostaje nieznana.
Dystrybutor: www.porebarowery.pl