Snabb to nowa propozycja przeznaczona dla fanów Enduro oraz Trailu. Rower powstaje na kołach w rozmiarze 27,5", w oparciu o czterozawiasową konstrukcję z ogniwem Horsta. Inżynierowie NS zapragnęli stworzyć prosty, lekki, szybki i niezawodny rower, który występować będzie w dwóch odmianach - E do Enduro oraz T do Trailu. Różnicę stanowi skok - 160/160 mm w przypadku E i 150 mm z przodu / 140 mm z tyłu w wersji T, co nie pozostanie bez wpływu na geometrię. W wersji Enduro rura czołowa nachylona będzie pod kątem 66 stopni, natomiast w trailowej wersji będzie to 67 - 67,5 stopnia w zależności od skoku widelca (140-150 mm). Obie ramy wyróżniać się będą przy tym długim przednim trójkątem, z krótkimi rurami łańcuchowymi, które charakteryzować się mają bardzo wysoką wytrzymałością.
Snabb E1 to topowa wersja modelu Enduro, w której w wyposażeniu odnajdziemy widelec RockShox Pike RC, SRAMowski napęd 1x10 z hamulcami Guide R włącznie oraz komponenty NS: mostek Magneto, nowe obręcze Enigma i kierownica Evidence Light. W rolę tłumika wcielony został Monarch Debonair RT3, producent zdecydował się również na montaż sztycy drop X-Fusion Strate z wewnętrznie poprowadzonym pancerzem. W przypadku wersji T1 zastosowany został inny widelec, miejsce Pike zastąpiła inna konstrukcja RockShox - model Revelation RL. Snabb E1 kosztować będzie 12999 zł. Wersja T1 będzie o 400 zł tańsza.
Snabb E2 również skonfigurowany zostanie z napędem 1x10, jednak zastosowanie tańszych komponentów pozwoliło skutecznie obniżyć cenę do 9699 zł lub 8999 w przypadku T2.
Downhillowy Fuzz, zgodnie z aktualnie obowiązującymi trendami, otrzymał większe koła w rozmiarze 650B. Obyło się bez większych zmian w sprawdzonej geometrii, jednak rozmiar L otrzymał większy zasięg (reach). W gotowych rowerach delikatnym poprawkom poddano również specyfikacje - w modelu Fuzz 1 pojawił się widelec Marzocchi 380 CR2 oraz przerzutka tylna SRAM X9 Type 2. Montowany będzie też chainguide Mozartt Presto. Fuzz 2 otrzyma taki sam chainguide oraz nowy widelec Marzocchi 888 CR. Fuzz 1 kosztować będzie 13699 zł, natomiast Fuzz 2 10599 zł.
Popularna Soda otrzymała większe koła w rozmiarze 650B, nieznacznie wydłużony główny trójkąt oraz rurę czołową z mniejszym kątem, co wpłynie na poprawę stabilności. Wyżej zamontowany pivot wpłynie natomiast na lepsze wybieranie nierówności i przekazywanie mocy oraz większy, regulowany w zakresie 160-180 mm, skok. Cena Sody Evo Air to 9399 zł, tańsza Soda Evo Coil kosztować będzie 8399 zł.
Przyszłoroczna oferta modelu Eccentric wzbogaci się o nową wersję ramy wykonaną z aluminium, która będzie zdecydowanie tańsza od dotychczasowej, powstającej z wysokiej jakości stali Cro-Mo. Stalowy Eccentric został nieznacznie zmodyfikowany poprzez montaż nowego widelca X-Fusion Velvet RL, który znalazł się również na pokładzie nowej wersji. Aluminiowa rama powstawać będzie z cieniowanych rurek ze stopu 6061 T6. Koszt aluminiowego Eccentrica to 4999 zł, stalowa wersja jest droższa o 1000 zł. Podobna idea stała się przyczyną narodzin kosztującego 3199 zł modelu Movement. Jest to dirtowy rower na aluminiowej ramie, będący alternatywą dla stalowego modelu Metropolis. Zachowana została geometria, ale rama będzie sporo lżejsza i sztywniejsza. Istotne zmiany zawitały do serii Clash, w której do dwóch ograniczona została ilość dostępnych konfiguracji. Rowery Analog otrzymały natomiast nowe, zintegrowane stery.
Przeznaczona do dirtu i freeride Soda Slope otrzymała nowy widelec Marzocchi CR 55 Slope oraz kokpit 31,8 mm. Inny widelec zawitał też do dirtowego Metropolis 1, gdzie RockShox Agryle wymieniony został na Marzocchi DJ 1, w Metropolis 2 pojawiła się nowa kierownica NS Lick ze zmienionym kształtem.
Dystrybutor: www.ns-bikes.com