
Po zawirowaniach wokół marki w końcu wygląda na to, że powrócą dla GT dobre czasy. Nareszcie przygotowano ciekawą kolekcję, światło dzienne ujrzą też modele dotąd prezentowane tylko jako prototypy. Ale po kolei.
Sztywniaki
Modelem, który rozsławił GT był Zaskar, który znajdzie się także w kolekcji w wariancie Expert i Pro (Shimano XT, Reba SL, Syntace). Stracił on jednak sporo ze swojego dawnego blasku, a sama firma zdaje się nie przywiązywać specjalnej wagi do segmentu hardtaili. W obszarze tym stawia na modele zdecydowanie tańsze, z serii

Avalanche, oznaczają je liczbami i – trochę komplikując - czasami dodatkowo nazwami. I tak podstawowy 3.0 wyposażony jest w prosty osprzęt Shimano i hamulce V, ma też ramę ze zwykłych aluminiowych rur. Wariant Disc wyposażony jest dodatkowo w mechaniczne tarczówki Tektro. Wariant 2.0 i 2.0 Disc ma oprócz tego widelec RST i ramę z cieniowanego aluminium. Najciekawsze są modele oznaczone 1.0, w których do napędu służy połuączenie Shimano Deore/LX z korbą Truvativa. Tu z przodu znajdziemy amortyzator Rock Shoxa J3 z blokadą w wersji Disc - hydrauliczne hamulce Tektro (bardzo zresztą podobne do... Deore). Ukoronowaniem serii Avalanche są modele Expert i Pro. Ten ostatni wyposażony jest w ramę z aluminium Kinesis Superlite, widelec Rock Shox Recon i napęd Shimano LX/XT.

iDrive
Modele z pełną amortyzacją zostały podzielone na kilka serii, w zależności od rodzaju zastosowania sprzętu. System zawieszenia iDrive w najnowszej wersji nie przypomina już zupełie pierwotnego rozwiązania; jest przede wszystkim zdecydowanie lżejszy.
Tzw. platforma iDrive 4 to modele do XC. W ubiegłym roku to w tych właśnie rowerach zaprezentowano najnowszy wariant zawieszenia. Wersja 2006 wygląda identycznie, ale ma zupełnie nową ramę, która ma z tyłu 100 mm skoku. Dostępne mają być 4 wersje wyposażenia; najwyższa - 4.0 - obejmuje kompletną grupę Shimano XT, amortyzator Fox Float R (100 mm), obręcze DT XR4.1D i wsporniki Thomsona. Najniższy model wyposażony został w SRAMa X-7 i Rock Shoxa J3.

iDrive 5 to kolejna seria, tym razem o zwiększonym skoku. Rowery są bardzo podobne do iDrive 4, także pod względem wyposażenia, ale skok z tyłu wydłużono o 1 cal.

Jeśli ktoś uważa, że dotychczas zaprezentowane modele będą dla niego zbyt skromne, powinien zainteresować się linią iDrive 7. W gruncie rzeczy mamy tu do czynienia z tym samym zawieszeniem, tyle, ż „napompowanym” do 7 cali. W ubiegłym sezonie miejsce tej linii w kolekcji GT zajmował w pełni amortyzowane Ruckusy, które nie będą już dostęne. To jednak nie wszystkie różnice. Rowery z serii iDrive 7 są wyraźnie mocniejsze, mają przy tym również wiele innych ciekawych rozwiązań. Wszystkie wyposażone są w tylną sztywną oś 12-milimetrową oraz korby z 2 tarczami i dodatkową osłoną bashguard. Skoki zastosowanych tu amortyzatorów sięgają od 150 do 170 mm. Najwyższy model został nazwany 1.0, najprostszy zaś 3.0. Podstawowy wariant wyposażania obejmuje między innymi widelec Manitou Stance, korbę Truvativa, napę SRAM X-7 i hamulce Hayes Sole.

Ukoronowaniem kolekcji z pełną amortyzacją GT, jest model IT-1, który wreszcie doczekał sięseryjnej produkcji. Zasada działania sprzętu jest taka sama, jak w rozwiązaniu G-Boxx Nicolai. Mamy tu więc do czynienia z centralnym napędem i zbudowaną wokół niego ramą. W przeciwieństwie do G-Boxxa jednak, w GT centrum to stanowi 8-biegowa piasta Nexusa. Biorąc pod uwagę zastosowanie roweru (a jest to ciężki freeride), zakres przełożeń jest wystarczający. GT dysponuje z tyłu skokiem regulowanym w zakresie 7-9 cali, z przodu ugina się Fox 40 RC2. Za napęd służy Shimano Saint.

Sztywniaki inaczej
Dwie serie rowerów wyróżiają się na tak zarysowanym, wyraźnie podzielonym tle. Z jednej strony są to Ruckusy, przeznaczone do dirtu i skoków, z drugiej modele ZUM. Ruckus ma być dostęny w dwóch wariantach - UF (Urban Freeride) i DJ. ZUM to, generalnie mówiąc, rowery MTB, ale seryjnie wyposażone w wąskie i „łyse” opony. Dwie najwyższe wersje 1.0 i 2.0 został wyposażone w korby o 50 i 34 zębach, które dodatkowo pomogą nadać im prędkości . Seria ZUM ma się idealnie nadawać do jazdy po mieście.

Info: www.gtbicycles.co
polski dystrybutor: www.summit.pl