Zastosowanie montowanej do kierownicy manetki Shapeshifter pozwala wybrać jeden z dwóch trybów zawieszenia, które znacząco różnią się charakterem pracy i przeznaczeniem - XC do podjazdów oraz jazdy po płaskim, a także typowo zjazdowym DH. Naciśnięcie manetki owocuje jednak nie tylko zmianą skoku zawieszenia, ale również krzywej tłumienia oraz geometrii ramy. W trybie zjazdowym kąty rury podsiodłowej oraz czołowej maleją o 1,5 stopnia. Obniża się również suport o 20 mm. Sam skok wynosi 130 mm w trybie XC oraz 160 mm ze wstępnym ugięciem równym 25 mm w trybie DH. Niżej umieszczony suport i bardziej płaskie kąty w trybie DH obniżają środek ciężkości całego układu. Masa rozłożona jest równomiernie na oba koła, co pozwala na większą kontrolę przy dużych prędkościach. Charakter roweru pomiędzy obydwoma trybami zmienia się więc diametralnie. Co ciekawe system opiera się na standardowym tłumiku tylnym, a sam wykorzystuje niewielką gazową sprężynę umieszczoną w łączniku.
Sam w sobie Strive CF jest całkowicie nową konstrukcją, powstającą z karbonu. Rama ważyć będzie 2400 g i według producenta przeszła najcięższe testy przeprowadzone przez zawodników Canyon Factory Enduro Team na trasach Enduro World Series. Producent zastosował wewnętrzne prowadzenie pancerzy oraz sztywną oś tylną o średnicy 12 mm.
Rower do sprzedaży trafi w pięciu konfiguracjach. Koszt podstawowej 8.0 Race to 15779 zł. Topowa wersja 9.0 Team kosztować będzie 20899 zł.
Dystrybutor: www.canyon.com