
Niemiecka Magura proponuje na przyszły sezon zmiany głównie kosmetyczne, a z nowości praktycznie wyłącznie nowy tłumik tylny Hugin. Od strony wizualnej na pewno najmocniejszym punktem będą wersje zielone znanych produktów, wypuszczone w limitowanej serii Green.
Hugin
Hugin to nowy powietrzny amortyzator tylny o zakresie zastosowań od XC do enduro. Posiada specjalny system amortyzacji Albert Plus, pozwalający na regulację tzw. platformy zapobiegającej bujaniu się zawieszenia. Rozwiązanie Albert Plus polaga na rozdzieleniu regulacji tłumienia dla dużych i małych prędkości, czyli częstotliwości pracy zawieszenia różnych dla ugięcia i pedałowania. Magura założyła przy tym, że będzie on wymagał jedynie minimalnych nakładów pracy przy konserwowaniu. Duża objętość komory głównej pozwala na użycie niskiego ciśnienia, a wszystkie pokrętła i wentyle dostępne są od jednej strony. Miejsca montowania wyposażono w przeguby kulowe, co dodatkowo obniża obciążenia mechaniczne. Dostępny będzie w czterech różnych długościach i trzech skokach do wyboru.

Louise FR
Jeden z przebojowych modeli Magury Louise FR w sezonie przyszłym otrzyma nowy dizajn - srebrno-czarny. Model ten może być stosowany z tarczami o średnicy do 210 mm, w dodatku da się go także używać - co nietypowe - z amortyzatorami, które mają mocowanie hamulca niezgodne z tzw. standardem międzynarodowym, np. Foxem 40. Jak każda Magura także ta ma 5-letnią gwarancję.

Marta SL i Marta
Większym zaskoczeniem może być wyposażenie lekkich hamulców Marta SL i Marta w nowe tarcze o podwyższonej średnicy do 180 mm (7 cali). Tarcze te mają być montowane z przodu i jest to propozycja dla tych, którzy ważą więcej, albo też oczekują jeszcze większej mocy - tutaj wzrasta ona o 10%.

HS 11
HS 11 to podstawowy model hamulców Magury do obręczy, prostszy wariant HS 33, choć jednocześnie firma rekomenduje go np. do... trialu. Model w sezonie 2006 będzie miał zmodyfikowaną dźwignię, która (jak to zwykle bywa) ma być jeszcze bardziej ergonomiczna.

Green Limited edition
Limitowane edycje mają długą tradycję w historii Magury. Być może niewielu z was pamieta te czasy, ale pierwszy kultowy HS 33 był właśnie taką neonową wersją zwykłego modelu. Wystarczyło nadać mu barwę „żarówy” i wyposażyć zawodników takich jak Mike Kluge czy Johny Tomac, by świat oszalał. A pierwotnie hamulce zostały wymyślone do rowerów miejskich i trekkingowych, dla bogatych niemieckich emerytów o ograniczonej sile dłoni...
Sezon 2006 to kolejna edycja specjalna, tym razem... zielona. Modele takie jak hamulce HS 33 i Louise i amortyzator Asgard będą dostępne w kolorze Kawasaki green. Firma twierdzi, że przy okazji ożywi w końcu nudę srebrno-czarnej rowerowej branży. Powyższe modele mają być dostępne jedynie w niewielkiej ilości, więc jeśli ktoś jest poważnie zainteresowany, powinien wziąć to pod uwagę.

MGURA Customize
I w końcu wiadomość dla wybitnych indywidualistów - na stronie Magury zamowić można widelce w nietypowych 9 kolorach, tak by dopasować je do indywidualnych upodobań. Możliwe jest nawet zamówienie antycznej rury sterowej o średnicy 1 cala, jeśli ktoś chce ożywić jakiś stary rower.
Info: www.magura.com