
To już niemal tradycja, że przed targami Eurobike we Friedrichshafen Mavic niechętnie ujawnia informacje na temat kolekcji na kolejny sezon. Te jednak, które są już dostępne, są naprawdę interesujące - szczególnie dla zwolenników ostrzejszej jazdy. Deemex dostępny będzie teraz także w wersji o osi 150-milimetrowej w kołe tylnym, pojawią sięteż nowe koła freerideowe - Deetracks. Największa jednak przy tym wszystkim niespodzianka to fakt, że Mavic zdaje się małymi kroczkami wycofywać z systemu opon bezdętkowych UST!
Mavic Deemax 12x150
Z zasady koła Deemaxa mocno się nie zmieniły, ale Mavic rozszerza ofertę o nowe tylne koło, które ma pasować do ram najnowszej generacji. Identyczna jest obręcz - ma 32 otwory, ale ma szerszą piastę tylną o szerokości 150 mm i sztywną oś 12 mm. Koło waży 1428 gramów.
Obręcz
Materiał: Maxtal
Połączenie: SUP, spawane
Otwory na szprychy: FORE, z gwintem
Powierzchnia hamowania: kompatybilne tylko z tarczówkami, brak więc powierzchni do innych typu hamulców
Otwór na wentyl: Ø 6.5 mm

Szprychy
Materiał: stal szlachetna
Konstrukcja: prste, okrągłe, czarne
Nyple: M7 aluminium, z pierścieniami zabezpieczającymi
Ilość szprych: 32
Splot: 3 krzyże
Piasta
Korpus: stop aluminium, żółta
Oś: stalowa
Łożyskowanie: QRM+
Kompatybilność
UST Tubeless
Zębatki 8- i 9-biegowe, HG
Hamulce tarczowe: standard międzynarodowy
Mavic Deetraks:
W 2006 po raz pierwszy pojawi się młodszy braciszek Deemaxa - Deetraks. Ze swoimi piastami identycznymi jak w Deemaxach i podobną wytrzymałością będą położone poniżej w kolekcji i przeznaczone do freeride'u i zjazdu. I wytrzymałośćstała tutaj na pierwszy miejscu, o czym dobitnie świadczy waga - koło przednie 1210 g, tylne 1425 g. Prawdziwa ekstrema w każdym calu.
Obręcze
Materiał: 6106 aluminium
Farba: czarne
Połączenie: wbijane
Otwory na szprychy: tradycyjne
Wzmocnienia: pojedyncze
Powierzchnia hamowania: kompatybilne tylko z tarczówkami, brak więc powierzchni do innych typu hamulców
Otwór na wentyl: Ø 6.5 mm

Szprychy
Materiał: stal szlachetna
Konstrukcja: prste, okrągłe, czarne
Ilość szprych: 32
Splot: 3 krzyże
Piasty
Korpus: stop aluminium, czarna
Oś: stalowa tył, aluminiowa przód
Łożyskowanie: QRM+
Sprzęgło: FTS-L
Kompatybilność
Opony: standardowe (niekomaptybilne z UST Tubeless)
Zębatki 8- i 9-biegowe, HG
Hamulce tarczowe: standard międzynarodowy
Opcje z Deemaxa: osie z zaciskami i osią Shimano Saint
Seryjnie otrzymujemy nakrętki, adapter do osi 20 mm, opaski na obręcze, klucz do luzu łożysk
Info: www.mavic.com