
W przyszłym sezonie pojawi się cała seria nowych amortyzatorów, w tym kilka całkiem nowych modeli o sporym skoku, przekraczającym 130 mm (Recon, Tora). Jak zwykle uwagę jednak zwracają przede wszystkim widelce wyczynowe. Tutaj najistotniejsza zmiana to zaadaptowanie rozwiązań z BoXXera World Cup do krótszych skoków. Jest to przede wszystkim tłumienie Motion Control z pełnym zakresem regulacji - tłumienia, czułości Floodgate i blokady. Oczywiście wszystko może być regulowane manetką PopLoc montowaną na kierownicy.
Kilka technologii zostało zmodernizowanych, jeszcze inne wprowadzone. Oto krótki przegląd.
Motion Control
Założenie było proste - tłumienie o pełnym zakresie regulacji, tak by każdy mógł wybrać charakterystykę działania najbardziej mu odpowiadającą Motion Control zastosowano nie tylko w widelcach, ale też tłumikach.
Dual Air
Dwie komory powietrzne, pozytywna i negatywna, pompowane oddzielnie przez dwa wentyle, by uzyskać pożądaną charakterystykę.
Solo Air
Choć nie wskazuje na to nazwa jest to system z dwoma komorami powietrznymi, ale obsługiwany jednym wentylem. Powietrze jest do nich pompowane jednocześnie.
PopLoc
Manetka montowana na kierownicy, służąca do obsługi widelca - regulacji czułości i tłumienia kompesji, aż do blokady.
Aluminum Controls
Rock Shox podniósł poprzeczkę i swój sprzęt wyposażył w aluminiowy hardware - aluminiowe pokrętłą i dźwignie. Ma to zaaowocować wyższą precyzją działania.
BlackBox Technology
Cała grupa technologii stworzona przez RockShox’s Racing Program, w ścisłej współpracy z zawodnikami jeżdżącymi na widelcach BlackBox. Testowane w prawdziwych wyścigach!
BlackBox SpeedStack
Jest to system podkładek dodany do systemu Motion Control a odpowiedający za tłumienie przy dużych szybkościach działania. Poprawia pracę amortyzatoa w widelcach z dużym skokiem, używanych w zjeździe
BlackBox Carbon Crown-Steerer
Kompletne połączenie korony widelca z rurą sterową pozwalające na uzyskanie niskiej wag i wysokiej sztywności. Wszystko z karbonu o wysokiej gęstości. Testowane w laboraturium i na wyścigowych szlakach!
SID World Cup 2006
Zastosowanie: XC Race. Widelec, na którym zdobyto 6 tytułów Mistrza Świata wśród mężczyzn, w najnowszej, zmodernizowanej wersji. Nareszcie ma pełną regulację Motion Control - to wszystko zmieszczono w lekkiej obudowie.

Skok: 80 mm
Regulacja: All Travel
Waga: 1310 g
Sprężyna: Dual Air
Regulacja: ciśnienie powietrza w komorze pozytywnej i negatywnej przez wentyle Schradera
Tłumienie: Motion Contol
Regulacja: zewnętrzna tłumienia powrotu i kompresji aż do blokady, zewnętrzna Floodgate and Lock, PopLoc Adjust Remote (manetka na kierownicy)
Golenie dolne: magnezowe, owalizowane
Korona/rura sterowa: BlackBox High Modulus Carbon Fiber (karbon o wysokiej gęstości)
Golenie górne: 28 mm średnicy, aluminium serii 7000, anodowane w celu obniżenia tarcia
Kolor: biały Athena
Opcje: do ham. tarczowych lub typu V
REBA World Cup 2006
Zastosowanie: XC, maraton i wyścigi 24-godzinne. Reba to połączenie niskiej wagi ze sztywnością - najlepsza opcja do agresywanej jazdy XC.

Skok: 80 mm/100 mm
Regulacja: All Travel
Waga: 1531 g
Sprężyna: Dual Air
Regulacja: ciśnienie powietrza w komorze pozytywnej i negatywnej przez wentyle Schradera
Tłumienie: Motion Contol
Regulacja: zewnętrzna tłumienia powrotu i kompresji aż do blokady, zewnętrzna Floodgate and Lock, PopLoc Adjust Remote: (manetka na kierownicy)
Golenie górne: magnez
Korona/rura sterowa: BlackBox High Modulus Carbon Fiber (karbon o wysokiej gęstości)
Golenie górne: 32 mm średnicy, aluminium serii 7000, anodowane w celu obniżenia tarcia
Kolor: biały Athena
Opcje: sterowanie funkcjami z kierownicy lub góry goleni, do ham. tarczowych lub typu V
BoXXer World Cup 2006
Zastosowanie: Downhill Racing, Free Ride Extreme. Trzy najwyższe miejsca w zjazdowym pucharze świata 2004 zostały zdobyte przez zawodników używających BoXXerów kontrolowanych przez Motion Control, ze sprężyną powietrzną.

Skok: 203 mm
Regulacja: brak
Waga: 2762 g
Sprężyna: Solo Air
Regulacja: ciśnienie powietrza przez wentyl Schrader
Tłumienie: Motion Contol
Regulacja: zewnętrzna tłumienia powrotu i kompresji, zewnętrzna Floodgate, wewnętrzna tłumienia dla dużych szybkości (poprzez zestaw podkładek BlackBox)
Golenie dolne: magnezowe, do osi sztywnej i hamulców tarczowych
Korona: kute aluminium 6061 T-6, kompatybilna z mostkami Direct Mount (bezpośredni montaż)
Rura sterowa: cieniowane aluminium
Golenie górne: 32 mm średnicy, aluminium serii 7000, anodowane w celu obniżenia tarcia
Kolor: biały Athena
Opcje: brak