Panaracer 2013

Przegląd oferty opon Panaracera na sezon 2013

Drukuj

Guma jest naszą jedyną powierzchnią styku z podłożem. Odpowiedni dobór gwarantuje komfort i szybkość jazdy. Co znajdziemy u jednego z uznanych i cenionych producentów ogumienia w sezonie 2013?

Trochę historii
Nie każdy wie, że Panaracer jest powiązany z... Panasonic Corporation (wcześniej Matsushita Electric Industrial Co. Ltd) i jest jedną z marek elektronicznego giganta z Japonii.

Firma produkująca obecnie opony rowerowe powstała w 1953 roku. Początkowo Panaracer zajmował się produkcją gumy stosowanej w różnych przedmiotach użytku codziennego. Dopiero od 1978 r. marka skupiła się na oponach przeznaczonych do użytku rowerowego. Co ciekawe, do dzisiaj firma nie porzuciła rodzinnego kraju i wszystkie jej produktu powstają w kraju kwitnącej wiśni.
 

Z opon Panaracera korzysta wielu wyczynowych zawodników, w tym znany wszystkim doskonale Cedric Garcia, którego imieniem sygnowanych jest kilka modeli.


W Panaracerze znajduje się osobny dział zajmujący się wyłącznie poszukiwaniem nowych rozwiązań i technologii. Chociaż w wielu firmach R&D to standard, w przypadku Japończyków stanowi on jeden z najważniejszych i zatrudniani są w nim wyłącznie specjaliście światowej klasy.

Obecnie Panaracer produkuje opony przeznaczone do MTB, na szosę, do rowerów miejskich i przełajowych. W jego ofercie znajdziemy również dętki, zestawy naprawcze czy opaski na obręcze.

 

 

  Popularny model Panaracer Soar AllCondition w jednym z rowerów teamu DSR-AuthorDystrybutor, firma Velo, wspiera m.in. oponami Panaracera zespół Bank BGŻ Team


Jednymi z najpopularniejszych modeli MTB są Smoke i Dart, które swego czasu wyznaczały trendy w światowym kolarstwie górskim, a obecnie nadal stanowią jedne z czołowych gum na rynku. Nadal znajdują się w produkcji obok wielu innych uznanych wersji opon. Co dokładnie znajdziemy w ofercie na sezon 2013?

 


Na asfalt
Jedną z nowości w tym roku jest nowa linia opon szosowych w serii Race Type Evo 2. Oznaczone symbolami Type-D, Type-A i Type-L (185zł sztuka) opony to wyczynowe gumy do różnych zastosowań.

Race Type-A Evo 2 to najbardziej wszechstronna z nich. Odznacza się znakomitym stosunkiem wagi (210g w rozm. 700 x 23c) do jakości. Dodanie aramidu do mieszanki gumowej zapewnia lepszą przyczepność i trwałość oraz zwiększoną odporność na przebicie. Tę ostatnią poprawia również pokrycie PT Shield oraz AX Casing. Dzięki temu ostatniemu oplot jest jeszcze lżejszy i bardziej gęsty. Chroni on bieżnik i boki przed przebiciami oraz sprawia, że opory toczenia są mniejsze o 15%. Opona ma gęstość splotu wynoszącą 126 TPI.

 

 

 

 

Race Type-A Evo 2Race Type-D Evo 2


Race Type-D Evo 2 jest najcięższą oponą nowej serii (230g w rozm. 700 x 23c), ale charakteryzuje się również największą odpornością na przebicia. Dzięki technologii 3D Reinforced Tread jeszcze lepiej jesteśmy w stanie uchronić się od punktowych przebić, zarówno na środku bieżnika jak i mniej wytrzymałych ściankach bocznych. Mieszanka ZSG Dual Compound (ścianki z miękkiej mieszanki, środek z twardej) zapewnia przyczepność w różnych warunkach. Opona dedykowana jest przede wszystkim na trudne wyścigi na niepewnych szosach lub jako all-roundowa guma treningowo-wyścigowa. Opona ma gęstość splotu wynoszącą 60 TPI.

 

 

 

 

Na oponach marki Panaracer ściga się w światowym peletonie francuski team Sojasun…. jak widać udało im się sprawdzić oponki podczas zeszłorocznego Paris-Roubaix.


Race Type-L Evo 2 to z kolei najlżejszy model serii przeznaczony do jazdy po górach oraz na czas. Jego waga wynosi 175g w rozmiarze 700 x 20c. Zrezygnowano tutaj z dodatkowych wzmocnień ścianek bocznych (znajdujących się w dwóch powyższych modelach) ze względu na chęć obniżenia masy. Opona ma gęstość splotu wynoszącą 126 TPI. Mieszanka dual compound ma zapewniać przyczepność zarówno w terenie suchym jak i na wilgotnej nawierzchni.

Bardziej ekonomicznym, ale nadal dobrym jakościowo wyborem może być nowa guma Closer Plus (135zł). Jest ona przeznaczona do ścigania i treningu na suchej nawierzchni. Wykorzystano w niej technologie ZSG natural compound (większa zawartość naturalnej gumy dla obniżenia oporów toczenia) oraz All Contact tread shape (kształt zapewniający nieprzerwany kontakt z podłożem). Pokrycie Puncture Resistant Belt stanowi swego rodzaju dodatkowy płaszcz z lekkich i mocnych włókien pod powierzchnią bieżnika w celu ochrony przed przebiciami.

 

 

 

 

Closer PlusCatalystSport


CatalystSport to z kolei typowa oponka treningowa. Dostępna jest w wersji drutowanej (64,90zł) lub zwijanej, aramidowej (99,90zł). Opona ma gęstość splotu wynoszącą 60 TPI i waży 230g (wersja zwijana) lub 320g (wersja drutowana).

 


W teren
W segmencie gum terenowych warto zwrócić uwagę na szereg modeli z oferty Panaracera, choćby ze względu na wieloletnie doświadczenie firmy w tej dziedzinie oraz popularność wielu wersji wśród wyczynowych zawodników.

 

 

 



Dla miłośników twentyninerów Panaracer przygotował model Driver 29 Pro (219zł, zwijana). Niski bieżnik środkowej części gumy dedykuje ją do szybkich, suchych nawierzchni. Wyższe i gęściej ułożone klocki boczne pozwalają pewniej wchodzić w zakręty. Mieszanka ZSG natural compound obniża opory toczenia. Opona o splocie 66 TPI posiada aramidowe włókna wtopione na obrzeżach. Jej waga w rozmiarze 29x2.2 wynosi 590g. Dostępna jest w wersji zwijanej lub drutowanej.

 

 

 

Driver29erPro


Comet HardPack (105zł) to z kolei 26-calowy model do długich jazd w terenie ubitym. Okrągły profil zapewnia maksymalne trzymanie boczne bez utraty doskonalej trakcji i szybkości gwarantowanej dzięki niskiemu bieżnikowi. Waga opony wynosi 540g w rozmiarze 26x2.1. Dostępna jest także wersja drutowa o 30 TPI i wadze 660 g.

 

 

 

Comet HardPack


Jeśli ktoś szuka opony typu all around, to jego wybór może paść na Swoop AllTrail (105zł). 570-gramowa guma (26x2x1) doskonale poradzi sobie zarówno z jazdą pod górę jak i wymagającymi zjazdami. Agresywny bieżnik pewnie wgryza się w teren zapewniając stabilność nawet w szybkich i ciasnych zakrętach, niekoniecznie utwardzonych. Swoop AllTrail charakteryzuje się standardowym oplotem o gęstości 60 TPI.

 

 

 

Swoop AllTrail


Soar All Condition (105zł), jak sama nazwa wskazuje, to opona która sprawdzi się doskonale w każdych warunkach terenowych. Dostępna jest ona w wersji drutowej i zwijanej odpowiednio pod koła 26” lub 29”. Wersja drutowa posiada kord o gęstości 30 TPI, co przekłada się na wagę 680-690 g w zależności do rozmiaru koła. Wersja zwijana, to już 60 TPI, o wadze mniejszej o ponad 100 g.

 

 


Soar All Condition
 

Więcej opon Panaracera znajdziecie na stronie dystrybutora (firma Velo) lub w naszym bikeKatalog.pl.

Fot.: Panaracer
Dystrybutor: www.velo.pl

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj