Dzwonek jest bardzo prosty w użyciu i łatwy w montażu, nie zajmuje też dużo miejsca na kierownicy. W kształcie jest opływowy i elegancki, zaletą jest też brak dodatkowych akcesoriów do obsługi - "dzwonienie" odbywa się za pomocą zdalnego przycisku.
Hornit posiada dwa tryby dźwięku:
Tryb uliczny - moc 140 dB, przeznaczony do użycia w ruchu ulicznym, gdzie głównym zagrożenie są samochody.
Tryb parkowy - moc 130 dB, przeznaczony do użycia na ścieżkach rowerowych oraz w parku.
Przycisk zmiany trybu dźwiękowego znajduje się w tylnej części modułu dźwiękowego pod gumową uszczelką. Naciskając kolejno na przycisk zmienia się tryb dźwięku wydobywającego się z urządzenia.
Demontaż
Producent doradza, że warto zdemontować Hornit'a oraz przycisk, w momencie gdy zostawiamy swój rower bez opieki. Jeśli jednak chcesz zostawić przycisk na kierownicy i po prostu usunąć jednostkę główną, możemy przechować wtyczkę łączącą urządzenia w tylnej części mocowania Hornit'a.
Odporność na wodę
Oficjalnie produkt ma Stopień ochrony IP44, co oznacza, że jest odporny na zachlapanie. W praktyce jednak, jeżeli Hornit jest zamontowany poprawnie (patrz instrukcja) będzie działał, nawet podczas deszczów monsunowych. Nie należy uruchamiać go pod kranem ani pod wodą, ponieważ woda może przedostać się poprzez pokrywę baterii i gniazdo z tyłu urządzenia. Trzeba pamiętać, że Hornit nie jest wodoodporny. Nie należy zanurzać go w wodzie ani montować do góry nogami. Dystrybutor dźwięku podpowiada, że w razie problemów użytkownicy mogą wymienić urządzenia na nowe.
Jak to działa
Decybele, w skrócie "dB", są miarą natężenia dźwięku. Skala decybeli jest wykładnicza, aby wygodniej zapisywać szeroki zakres ludzkiego słuchu począwszy od 1 dB (próg ludzkiej słyszalności) do 130 dB (próg bólu), który jest w rzeczywistości 10 bilionów (10,000,000,000,000 lub 1013) razy bardziej intensywne.
Fizyczny pomiar natężenia dźwięku jest odmiennie interpretowany przez ludzkie ucho. Wzrost głośności o 10 dB odbierany jest przez ludzi jako dwukrotny wzrost głośności gdzie w rzeczywistości jest on 10-krotnie bardziej intensywny.
Aby ułatwić zrozumienie zagadnienia podajemy przykłady poniżej:
110 dB - normalny klakson
120 dB - dwa razy głośniej od klaksonu samochodowego
130 dB - cztery razy głośniejszy od klaksonu samochodowego
140 dB - osiem razy głośniejszy od klaksonu samochodowego
To sprawia, że Hornit jest 4 razy głośniejszy niż jego najbliższy konkurent i osiem razy głośniejszy niż klakson samochodowy.
Specyfikacja techniczna
Dżwięk
Tryb uliczny - 140 decybeli
Tryb parkowy - 130 decybeli
Wymiary i masa
Urządzenie główne "sygnał" - 97mm(dł.) x 48mm(szer.) x 36mm(wys.) 44 g.
Przycisk - 94mm(dł.) x 18mm(szer.) x 7mm(wys.) 8 g.
Uchwyt mocowania paska - 32mm(dł.) x 18mm(szer.) x 38mm(wys.)
Przewód przycisku - 310 mm ± 5 mm -
Baterie
Rodzaj - 2 x AAA Baterie, 24 g.
Trwałość - Baterie zazwyczaj wytrzymują 6-12 miesięcy przy normalnym użytkowaniu (przy założeniu użycia sygnału 6 razy dziennie przez 1 sekundę)
Masa całkowita
Wliczając przycisk, mocowanie i baterie - 96 g.
Stopień ochrony
IP44 - Ochrona przed ochlapaniem wodą oraz odporne na obiekty stałe większe niż 1 mm średnicy
Fot.: Hornit
Dystrybutor: www.vincere.pl