Connex 908

Drukuj

Łańcuchy Connex produkowane są przez niemiecką firmę Wippermann od ponad 100 lat - w 1893 roku Wilhelm Wippermann zaczął produkować łańcuchy do motorów oraz maszyn przemysłowych. Czy tak duże doświadczenie oznacza, że kupując łańcuch Connex 908 otrzymujemy produkt kompletny? Przekonajmy się.

Model 908 Connex'a przeznaczony jest do 9-rzędowych napędów. Zestaw, który otrzymaliśmy, oprócz łańcucha o długości 114 ogniw, zawierał spinkę Connex Link, znacznie ułatwiającą pracę przy napędzie, w tym jego czyszczeniu. Łańcuch jest obustronnie niklowany, co nas cieszy, problematyczna jest natomiast kwestia klasy tego łańcucha i jakim jest odpowiednikiem dla produktów Shimano, czy też SRAM. Ciężko tę kwestię ustalić.



Łańcuch, w porównaniu do konkurencji, wygląda dość masywnie, z racji zupełnie prostych ogniw, które są lekko zeszlifowane w główkach, gdzie przechodzą sworznie. Jak podaje producent, dzięki temu zabiegowi, łańcuch ma znacznie lepiej znosić obciążenia i w konsekwencji mniej się wyciągać. Działanie Connex'a 908 jest na bardzo wysokim poziomie. Łańcuch porównywaliśmy z produktami tej klasy od głównych producentów - Shimano oraz SRAM, a konkretnie modelami Dura-Ace oraz PC-971. W przypadku zmiany przełożeń nie było odczuwalnej różnicy pomiędzy produktem Wippermann, a wymienionymi konkurentami - przeskakiwanie między trybami odbywało się bezproblemowo. Zauważyć, a właściwie usłyszeć, dało się jednak nieznacznie głośniejszą pracę łańcucha, ale tylko podczas jazdy na trenażerze lub obracaniu korb "na sucho". W trakcie jazdy, kiedy dochodzi do nas znacznie więcej odgłosów z otoczenia, problemu tego nie dało się odnotować.

 



Świetnie sprawdziła się spinka Connex Link - działa naprawdę świetnie, dzięki niej możemy z łatwością zdejmować łańcuch do czyszczenia. Spinka różni się od reszty ogniw nieco innym kształtem, dzięki czemu łatwo ją odnaleźć - nie można, na przykład, powiedzieć tego o spince SRAMa. Connex Link rozpina się bardzo łatwo, nawet po przejechaniu kilkuset kilometrów, podczas gdy z produktami konkurencji trzeba się nieraz nieźle nagimnastykować.

 

 

 


Connex 908 może nie wyprzedza znacznie konkurencji, ale jest na pewno wysokiej jakości odpowiednikiem dla standardowych rozwiązań. Z całą pewnością warto wziąć go pod uwagę przy zakupie kolejnego łańcucha dla 9-rzędowego napędu.

Foto: Tomasz Wienskowski
Dystrybutor: www.velo.com.pl

 

 

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj