Firma ma za sobą lata istnienia, a więc i duże doświadczenie przy produkcji ram szosowych z wysokiej półki i wygląda na to, że ten ogrom wiedzy i technologii przeniosła na „brudną“ stronę, czyli MTB. Ramy produkowane są nadal we Włoszech, w tej samej fabryce, gdzie rowery szosowe, przy użyciu wielu identycznych rodzajów materiałów i metod.
SWAT EVO
Już przy pierwszym spojrzeniu natychmiast zauważysz niektóre z rozwiązań znajdujących się w ramie, które są charakterystyczne dla rowerów szosowych. Cały karbonowy, SWAT używa masztu podsiodłowego, który poprzez ograniczenie regulacji, powinien dostarczyć mocy i sztywności siodłu. Wystarczy przyjrzeć się specyfikacji, żeby stwierdzić, że SWAT nie jest przeznaczony dla każdego rowerzysty. 960 gram wagi ramy robi z niego poważnego rywala dla lekkich modeli wyczynowych innych firm. Amortyzatory Rock Shox SID World Cup XX o skoku 100 mm, pełna grupa osprzętu SRAM XX, koła Mavic Crossmax, w pełni karbonowy kokpit FSA, wszystko to składa się na na superwyspecjalizowany model - w sugerowanej cenie detalicznej poniżej 7000 USD. Druga wersja jest tańsza, z kołami Fulcrum Red Metal 1 i amortyzatorem Rock Shox SID RLT, tę wyceniono na 6220 USD. Oba modele będą dostępne w rozmiarach S, M, L i XL.
FS.2
Podążając w dół kolekcji napotykamy FS.2, który wciąż jest atrakcyjnym karbonowym góralem, wyposażonym właściwie w ramę z modelu SWAT, ale ze sztycą podsiodłową zamiast masztu. Rama posiada wiele cech, które będą pojawiały się w całej serii, jak czworoboczne rury tylnego widelca i grube rury trójkata głównego ramy. Przód roweru jest przytrzymywany przez 100-milimetrowy amortyzator Rock Shox SID RLT, a model napędzany jest komponentami SRAM X.O, zatrzymywany hamulcami Avid Elixir, i sterowany karbonowym kokpitem FSA SL-K i oparty na kołach Fulcrum Red Metal 1. Konstrukcja z komponentami SRAM będzie kosztowała 5109 USD, ale jeśli wolisz Shimano XT, możesz otrzymać tę samą wersję z XT, w sugerowanej cenie detalicznej 5182 USD. FS.2 pojawi się w dwóch kolorach – czerwonym oraz w zielonym, w rozmiarach S, M, L i XL.
F29
29-er Battaglini to superrower z przednim zawieszeniem, wykonany z aluminium 7005. W dwóch pakietach konstrukcyjnych, F29 będzie stosował albo koła Mavic C29Max, albo Fulcrum Red Metal 29SL, z komponentami Shimano XT albo odpowiednio SRAM X7/X9. Oba rodzaje posiadają przedni widelec Rock Shox Reba RL. Sugerowana cena detaliczna dla wersji z osprzętem Shimano to 440 USD, a dla SRAM - 3338 USD.
Full Rider
Linia Full-Dynamix oferuje tylko jeden model full suspension - Full Rider, z ramą z aluminium. Nie znajdziemy tutaj innowacyjnej technologii – rower używa tradycyjnego zawieszenia z jednym punktem obortu, a żeby złagodzić wibracje zastosowano amortyzator tylny Rock Shox Monarch. W Stanach model ten jest dostępny tylko w wersji z komponentami Shimano XT, kokpitem FSA SL-K i kołami Mavic Crosstrail. Sugerowana cena detaliczna to 4402 USD. Teoretycznie powinna być też wersja europejska, ale słyszeliśmy tylko o takim pomyśle, bez detali.
Magic
Z wagą 1250 gramów dla karbonowej ramy, sprzęt nie jest tak lekki, jak 960-gramowa rama Evo, ale nadal nadaje się do ścigania. Magic, z napędem SRAM X.O 10×2, pojawia się, ważąc około 10,16 kg, nieźle jak za cenę około 4000 USD. Zamiana na 9-biegowe obrotowe manetki SRAM X.O i korby FSA pozwoli Ci zaoszczędzić jakieś kilkaset dolarów, obniżając sugerowaną cenę do 3500 USD. Oba zestawy używają widelców Rock Shox Reba RL, kół Mavic Crosstrail i karbonowych kokpitów FSA SL-K.
Pełna specyfikacja wszystkich modeli znajduje się na amerykańskiej stronie Battaglina www.battaglin-usa.com.
Info: www.full-dynamix.it