Stworzona przez Roberta Choia i Barleya Forsmana Venga została zaprojektowana tak, żeby zaoferować cyklistom formę i funkcjonalność dostosowaną do potrzeb długodystansowej jazdy.
Historia
Opowieść, która stoi za powstaniem nowej marki, odnosi się przede wszystkim do „zaplecza” Choia i Forsmana, ich długoletniej znajomości oraz chęci stworzenia własnej firmy.
Robert Choi założył VistaLite w 1989, następnie sprzedał firmę dla Bell Sports i stał się tam menadżerem produktu, wynajmując dla niej Barleya Forsmana jako dizajnera. W 1998 Robert został dyrektorem R&D w CamelBak, gdzie dołączył do niego Barley. Pracowali wspólnie przez mniej więcej 10 lat i byli w całości odpowiedzialni za rozwój dizajnu. W 2007 Barley stał się dizajn menadżerem w Specialized – Robert dołączył do niego jako dyrektor działu wyposażenia.
Technologia i dizajn
W kwietniu 2010 stworzyli Volagi. Obaj są niezwykle zapalonymi kolarzami, razem przejechali wiele wyścigów. Jeżdżąc i pracując razem, stopniowo zaczęli zauważać niszę na rynku.
Volagi zdecydowało się więc zainwestować w „prawdziwego“ rowerzystę, stwarzając wyposażenie tylko i wyłącznie dla niego. Dlatego też użyto m.in. hamulców tarczowych, bo „Hamulce tarczowe zapewniają stałe hamowanie we wszystkich warunkach, większe bezpieczeństwo i lepszą kontrolę, większą siłę zatrzymywania i mniejsze zmęczenie rąk. Wymagają mniej konserwacji, są bardziej ekonomiczne, łatwe do dopasowania, nie zniszczą drogich karbonowych obręczy.” Użyto karbonowych mocowań Post Mount i mechanicznych tarczówek. Inna charakterystyczna cecha to technologia Longbow Flex, czyli rury widelca tylnego, które na pierwszy rzut oka wygladają bardzo podobnie jak Triple Triangle zaprojektowany przez GT. „Nasze rury widelca tylnego nie są połączone z rurą podsiodłową, co jest najbardziej widoczną różnicą. Pozwala to, żeby nasze rowery miały lekko krótsze rury łańcuchowe, w porównaniu do tradycyjnych rowerów wytrzymałościowych“ – mówi Barley. Dłuższa są również rury górne widelca tylnego, co z kolei przekłada się nie tylko na mniejsze zmęczenie kolarza (tłumienie drgań!), ale także na lepszą przyczepność.
Modele
Oferowane będą dwie aerodynamiczne ramy, używającej tej samej matrycy – EL i lżejsza SL. Obie są jednoczęściowymi jednolitymi ramami karbonowymi, SL „zmiksowana” jest z włókien oznaczonych 30T i 24T, a EL zbudowana jest z 24T. W obu zastosowano też nanocząsteczki w żywicy. Główka ramy jest poszerzana z 1-1/8″ do 1-3/8″ i jest trochę wyższa, niż w „normalnych” rowerach, żeby zapewnić kolarzowi wygodniejszą pozycję na długodystansowych odcinkach.
Hamulce tarczowe (przednia tarcza 160 mm i tylne 140 mm) używają tarcz Ashimy AirRotors z zaciskami mechanicznymi Avida. Hamowanie i zmiana biegów odbywają się za pomocą standardowych manetek Dura-Ace (SL) albo Ultegra (EL). Obydwa rowery wyposażone są też w korby FSA compact. SL będzie kosztował 5595 $, a EL 3595 $. Na początku dostępne będą rozmiary ramy 53, 55 i 57 cm, a 50 i 60 pojawią się później.
Info: https://volagi.com