Owa „najwyższa jakość” to nie tylko otrzaskane wyrażenie, którego lubią nadużywać firmy w rowerowym świecie. W tym wypadku za słowami stoją twarde dowody.
Xida Team
Ta karbonowa kierownica jest szeroka aż na 640 mm, co jest dość niespotykane w tej kategorii komponentów przeznaczonych do wyścigów i waży 162 g. Dokładnie tyle wskazał producent oraz nasza waga. Konkurenci są lżejsi. Taki Easton EC 90 ważyć ma 99 g (dane za producentem), a Ritchey Super Logic 125 g (dane za producentem), jednak ich wypusty mają szerokość 580 mm.
Drugim wyróżnikiem modelu Xidia jest jej kształt. Niby w prostej kierownicy MTB nic już wymyślić nie można, a jednak... Mocowanie na środku o szerokości 31.8 mm zwęża się się od razu dając dzięki temu rowerzyście znacznie więcej miejsca na kokpicie, nawet po ucięciu kierownicy do 570 mm (podziałkę przy tej szerokości przewidział producent). Teraz naszpikowany elektroniką kolarz bez przeszkód zmieści na 190 mm pulsometr, manetki na blokadę skoku w amortyzatorze, lampę, licznik i co tam jeszcze sobie zapragnie. Pomalowany na biało środek kierownicy w miejscu mocowania mostka posiada chropowatą strukturę, której zadaniem jest lepsze połączenie mostka z kierownicą. Cena kierownicy: 396,50 zł
ARX Team
Klasyczny wspornik z kilkoma detalami pozwalającymi skutecznie wyróżnić się z konkurencji. Uwagę przykuwa na pewno wycięte na klamrze logo, które po przytwierdzeniu do kierownicy pomalowanej w tym miejscu na biało tworzy fantastyczny efekt trójwymiarowego logo 3T. Bardzo dokładnie zaokrąglono ostre zakończenia mocowania mostka. Całkowity brak kantów, a zamiast nich gładka powierzchnia nie ma tendencji do rysowania karbonowej kierownicy.
Komponent występuje w aż 8 długościach od 70 do 140 mm. Tak szeroki wybór jest rzadkością w częściach wysokiej klasy. Zazwyczaj producenci ograniczają się do 3-5 długości. My testowaliśmy wersję 90 mm, która waży 117 g. Waga jest imponująca, biorąc pod uwagę, że producent nie wykończył mostka włóknem węglowym jak mają to w zwyczaju robić niektóre inne firmy. Do jego budowy użyto aluminium 7075 T6, a z tytanu zrobiono śruby. Wspornik kosztuje dokładnie 244.50 zł, co plasuje go między takimi wypustami jak Ritchey Pro Matrix, czy Easton EA70 i w przeciwieństwie do swoich konkurentów posiada nieco większy kąt (dodatni lub ujemny) 7 stopni.
Komponenty sygnowane nazwą 3T zanim trafią na rynek przechodzą szereg testów. Zarówno tych obowiązkowych, nakładanych odgórnie przez urzędy, jak i dodatkowych, których zadaniem jest podnoszenie ich jakości oraz prestiżu. Włoski producent pochwalić się może certyfikatami CEN (European Cometee for Standardization), który śrubuje normy w zakresie technologii i elektroniki.
Naszym zdaniem 3T zasługuje na uwagę z kilku powodów. Po pierwsze szeroki wybór długości i szerokości produktów pozwala na ich lepsze, indywidualne dopasowanie. Po drugie najwyższa jakość spełniająca wymagania najbardziej wymagających użytkowników. Po trzecie piękne, wyróżniające się wzornictwo. Po czwarte, wreszcie, wysoka funkcjonalność.
Dystrybutor: www.wertykal.com