Rowery elektryczne Bulls: co słychać w kolekcji na 2023 rok?

Poznaj kilka ciekawych rowerów elektrycznych Bulls, które zasilają kolekcję niemieckiego producenta na 2023 rok.

Drukuj
Bulls

Bulls to jedna z tych marek, które kładą ogromny nacisk na segment elektryków. Ma to zresztą swoje odbicie w liczbie e-bike’ów w ich kolekcji, która jest naprawdę ogromna. My przyglądamy się kilku ciekawym modelom z aktualnej oferty 2023!

Niemiecki Bulls to marka o ugruntowanej rynkowej pozycji, która w ostatnich latach słynie z bogatej oferty dopracowanych rowerów elektrycznych. Warto przy tym wspomnieć, że firma wcale nie zapomina o klasycznych jednośladach – równolegle rozwija się w tym obszarze i w tej linii również Bulls ma sporo do zaoferowania… Jednak bez dwóch zdań to właśnie e-bike’i są oczkiem w głowie tego producenta. Wiąże się to zarówno z ogólnoświatowymi trendami, ale też faktem, że konsumenci na rodzimym niemieckim rynku są bardzo mocno nastawieni na elektryki. Silna koncentracja na rowerach ze wspomaganiem ma swoje odbicie w niezwykle licznej kolekcji, która zawiera niekiedy rowery pozornie bardzo podobne, a różniące się np. silnikiem i pewnymi detalami w geometrii, czy wyposażeniu. To wszystko sprawia, że możemy mówić o kolekcji niezwykle bogatej i zróżnicowanej, gdzie każdy – w zależności od indywidualnych potrzeb – znajdzie rower elektryczny skrojony dla siebie. My poniżej prezentujemy Wam kilka z nich!

Bulls E-Stream EVO AM 6

Bulls

Model E-Stream EVO AM 6 to nowa konstrukcja na sezon 2023, która jest świetnym kandydatem na bardzo uniwersalnego elektryka do ostrej jazdy po trudnych ścieżkach i na całodniowe wycieczki po prawdziwych górach. Bazą dla tego modelu jest mocna aluminiowa rama z geometrią dostosowaną pod trudne trasy, gdzie kluczowa jest stabilność i poczucie bezpieczeństwa. Wspomaganie pochodzi od centralnego silnika Brose Fit S-Mag PRO, który legitymuje się imponującymi 90 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Bateria jest oczywiście schowana w dolnej rurze ramy i wyjściowo ma pojemność 555 Wh. Jest natomiast możliwość wyboru roweru z większymi pojemnościami – 740 Wh lub 925 Wh. To oczywiście wymaga dopłaty i wiąże się też z nieco wyższą masą. 

Bulls

Skok zawieszenia wynosi 150 mm zarówno z tyłu, jak i z przodu, a za amortyzację odpowiadają produkty FOX’a – Float 38 Factory i Float X Factory. Koła mają rozmiar 29” i w tej wersji są to Mavic E-Deemax S. Ten ciekawy zestaw uzupełniają świetny napęd SRAM XX1 Eagle AXS i mocne hamulce Shimano XT BR-M8120, czyli wariant z czterotłoczkowymi zaciskami. Kropką nad i jest dropper również pochodzący z rodziny AXS, czyli bezprzewodowy RockShox Reverb. Jego skok to 125 mm w ramach S/M oraz 150 mm w L/XL. Cena Bulls’a E-Stream EVO AM 6 to 9499 Euro. 

Bulls E-Stream EVO AM 4 29”

Bulls

Osoby poszukujące elektryka w góry o podobnych cechach, który będzie dostępny w wyraźnie niższej cenie mogą skierować uwagę na wersję E-Stream EVO AM 4. Ona również oparta jest na aluminiowej ramie i kołach 29” oraz – co najważniejsze – identycznym silniku Brose FIT S-Mag Pro, którego maksymalny moment obrotowy to aż 90 Nm. Identycznie wygląda też kwestia baterii – wyjściowo jest to BMZ UltraCore o pojemności 555 Wh, natomiast można wybrać również opcję 740 Wh lub 925 Wh. Napęd oparto tutaj o grupę Shimano Deore XT 1x12 wymieszaną z kasetą i łańcuchem SLX, natomiast 150 mm skoku zawieszenia gwarantuje przedni amortyzator RockShox Lyrik Select Charger RC 1.8 oraz tylny FOX Float DPS Performance. Koła i pozostałe komponenty są oczywiście bardziej budżetowe, niż te w prezentowanej powyżej wersji AM 6, co ma wyraźne odbicie w cenie roweru, która wynosi 5899 Euro.

Bulls E-Stream EVO TR1 27,5”

Bulls

Bardziej budżetową opcją z serii E-Stream jest aluminiowy EVO TR1, który toczy się na kołach 27,5” i dysponuje skokiem 120 / 120 mm. Silnik w tym modelu to nieco słabszy Brose FIT S-Mag PLUS z maksymalnym momentem obrotowym 85 Nm. Bateria zintegrowana z ramą również pochodzi od uznanego producenta – mamy tutaj BMZ UltraCore o pojemności 555 Wh z możliwością dopełnienia do większej – 740 Wh lub 925 Wh. Przedni amortyzator Bulls Lytro 34 Boost RL-R Air działa tutaj w parze z damperem Suntour Unair LOR8. Napęd oparto o grupę Shimano Deore 1x10. Wśród istotnych różnic konstrukcyjnych warto wspomnieć, że poprzednie elektryki miały limit wagowy 150 kg, natomiast ten 130 kg. Poza tym w TR1 – podobnie jak w droższych modelach – jest MonkeyLink Connect, który umożliwia estetyczne założenie oświetlenia stałego i zasilania go z baterii roweru elektrycznego. Cena E-Stream EVO TR1 27,5” wynosi 3899 Euro. 

Bulls E-Stream EVO 2 Street 27,5”

Bulls

Kolejny rower, który chcieliśmy Wam przedstawić, to propozycja użytkowego i bardzo uniwersalnego elektryka. Bulls E-Stream EVO 2 Street 27,5” łączy w sobie moc silnika i wytrzymałość ramy charakterystyczne dla e-MTB z komfortową pozycją i wyposażeniem przydatnym na co dzień. Dzięki temu możemy mówić o rowerze typu SUV, który świetnie nadaje się na rekreacyjne wycieczki w nierównym terenie, ale też na dojazdy po mieście. Model dostępny jest w dwóch wariantach ramy – obniżonym oraz klasycznym z poziomą górną rurą. Wspomaganie zapewnia mocna jednostka Brose FIT S-Mag PLUS z maksymalnym momentem obrotowym 85 Nm. Bateria ma pojemność 555 Wh, natomiast tutaj również możemy dopłacić za opcję 740 Wh lub 925 Wh. Prezentowany e-bike to oczywiście sprzęt typu hardtail, czyli mający tylko przednią amortyzację. W tym wypadku mamy do czynienia ze skokiem 120 mm, który dostarcza widelec Bulls Lytro 35 SL Supreme LOR Air CTS Boost. Napęd 1x12 został oparty o grupę Shimano Deore, a rower toczy się na kołach 27,5 cala. Tak zbudowany rower posiada limit wagowy na poziomie 150 kg. Na liście wyposażenia są też wszelkie użyteczne na co dzień akcesoria, czyli mocne oświetlenie stałe, błotniki, bagażnik, czy chociażby nóżka. Jego cena wynosi 4499 Euro. 

Bulls Lacuba EVO 5F Belt

Bulls

Bulls Lacuba z mocnym silnikiem i napędem paskowym to przykład zaawansowanego roweru miejsko-trekkingowego. Mamy tu do czynienia z aluminiową ramą, która występuje aż w 3 wersjach – poziomej, trapez oraz maksymalnie obniżonej. Pozycja na rowerze jest rekreacyjna, wygodna i mocno wyprostowana. Wspomaganie zapewnia mocny silnik Brose FIT S-Mag PLUS, który posiada maksymalny moment obrotowy 85 Nm. Duży zasięg gwarantuje z kolei bateria BMZ Ultracore 740 (740 Wh), która jest wyjściowo przewidziana w tym modelu. Możemy go jeszcze powiększyć, bowiem jest opcja 925 Wh, albo zaoszczędzić 300 Euro i wybrać tańszą baterię 555 Wh. 

Komfort jazdy zapewnia tu szereg rozwiązań. Po pierwsze są tu szerokie opony 28 x 2,15”, po drugie producent wyposażył Lacubę w powietrzny amortyzator przedni Suntour Mobie 25 LOR DS o skoku 75 mm. Sprawne postoje, ruszanie ze skrzyżowań oraz łatwe pokonywanie zjazdów zapewnia opuszczana sztyca, która jest w tym modelu. Bezpieczeństwo gwarantują też hydrauliczne hamulce Tektro HD-T530. Ciekawie rozwiązano kwestię napędu, który oparty został o pasek zębaty Gates’a oraz 5-biegową piastę Shimano Nexus. To czyste, trwałe, bezobsługowe i skuteczne rozwiązanie, które procentuje szczególnie w jeździe miejskiej, choć na wycieczkach będzie spisywać się równie dobrze. Jak przystało na rower użytkowy jest tu oczywiście pełne wyposażenie dodatkowe, w skład którego wchodzą błotniki, bagażnik, oświetlenie oraz nóżka. Maksymalne obciążenie roweru to 150 kg, a jego cena wynosi 5099 Euro. 

Strona producenta: www.bulls-bikes.com

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj