Rowery elektryczne Lovelec: poznajemy kolekcję na 2023 rok

Poznaj markę Lovelec – czeskiego producenta rowerów elektrycznych – i jej ofertę na 2023 rok.

Drukuj

Lovelec jest czeskim producentem rowerów elektrycznych, który działa od 2010 roku i specjalizuje się w segmencie e-bike’ów. Poznajemy najciekawsze modele z ich oferty na 2023 rok.

Lovelec jest marką skoncentrowaną na produkcji rowerów elektrycznych o rekreacyjnym i użytkowym przeznaczeniu. Firma dumnie podkreśla, że tworzy ,,rowery elektryczne dla całej rodziny”, stąd w ofercie znajdziecie głównie wspomagane rowery miejskie, trekkingowe, rekreacyjne MTB oraz składaki. Producent zza naszej południowej granicy pochodzi dokładnie z Czeskiego Cieszyna, a na polskim rynku jest obecny już od 2012 roku. Przez ten czas zdążył zbudować sobie sporą sieć dealerską, którą możecie sprawdzić na ich stronie: www.lovelec.pl. Lista sklepów jest naprawdę rozbudowana i liczy ponad 60 punktów w całej Polsce. Poza tym sprzęt z ich oferty można też kupować wprost z magazynu producenta za pośrednictwem sklepu internetowego.

 

Oferta Lovelec'a stawia na połączenie atrakcyjnych cen i dobrego wyposażenia. Większość rowerów ma baterie zintegrowane z ramą oraz silniki umieszczone centralnie. Co ważne, Lovelec opiera swoje elektryki na mocnych jednostkach z dużym poziomem wsparcia i bateriach o dużej pojemności. Praktycznie wszystkie e-MTB oraz e-trekkingi z ich oferty są zbudowane w taki nowoczesny sposób. Nieco więcej prostszych konstrukcji znajdziemy w segmencie elektrycznych rowerów miejskich, jednak w tej kategorii idzie za tym rewelacyjna cena. Podstawowe modele kosztują jedynie około 5000 zł. Warto też wspomnieć, że producent daje dożywotnią gwarancję na ramę. Poniżej prezentujemy kilka interesujących modeli z kolekcji na 2023 rok.

 

E-MTB: Lovelec Drago

 

 

Elektryczny hardtail Drago to najwyższy model MTB w kolekcji Loveleca. Został oparty o aluminiową ramę, która kryje w swoim wnętrzu zintegrowaną baterię oraz silnik mocowany centralnie. Drago toczy się na kołach 29” i ma powietrzny amortyzator RST Aerial o skoku 100 mm z blokadą skoku sterowaną z manetki na kierownicy. Wydatną pomoc podczas jazdy – nawet na najbardziej stromych podjazdach – gwarantuje silnik japońskiej marki DAPU, który legitymuje się bardzo wysokim maksymalnym momentem obrotowym (95 Nm). Bateria o pojemności 720 Wh, zdaniem producenta, jest w stanie pozwolić na osiągnięcie zasięgu do 170 km, oczywiście przy oszczędnym korzystaniu ze wspomagania. Sterowanie silnikiem odbywa się z poziomu manetki i wyświetlacza na kierownicy. Do dyspozycji rowerzysty jest 5 trybów wspomagania oraz walk assist. Konstrukcja tego modelu oraz dobre wyposażenie pozwala śmiało pojeździć rekreacyjnie po górskich szlakach. Koła posiadają dwuścienne wzmacniane obręcze, a napęd został oparty o sprawdzoną grupę Shimano Deore 1x11. Hamulce to oczywiście hydrauliczne tarczówki – sprawdzone Shimano MT-501. Lovelec Drago występuje w rozmiarach 17”, 19” i 20,5”, a deklarowana masa roweru wynosi 25 kg. Cena wynosi 14 499 zł. 

 

E-SUV: Lovelec Komo SUV 

 

 

Komo SUV to elektryczny trekking z nieco bardziej terenowym wyposażeniem, które sprawia, że rower pozwala komfortowo i bezpiecznie jeździć nie tylko po asfaltowych trasach, ale też po polnych, leśnych oraz szutrowych drogach (nawet tych mocno wyboistych). Bazą dla tego modelu jest aluminiowa rama z obniżonym przekrokiem ułatwiającym wsiadanie. W jej wnętrzu ukryto baterię o pojemności 540 Wh, która pozwala na przejechanie do 140 km (wg danych producenta). Silnik to jednostka AKM zlokalizowana w tylnej piaście. Jej maksymalny moment obrotowy wynosi 60 Nm. Tutaj również dostępnych jest 5 trybów wspomagania oraz walk assist. Komo SUV toczy się na kołach 27,5” oraz szerokich terenowych oponach 2,2”, które dają pewność jazdy na luźnych i mokrych nawierzchniach. Poza ogumieniem o znacznej objętości komfort zapewnia również widelec rodem z MTB – Suntour XCM 32 o skoku 100 mm. Z kolei za pewność hamowania odpowiadają hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro HD-T275. Napęd oparto o grupę Shimano Altus 1x8. Warto dodać, że – jak przystało na klasycznego SUV’a – jest tutaj pełne wyposażenie dodatkowe, czyli oświetlenie, błotniki, bagażnik, czy nóżka. Rower elektryczny tego typu sprawdza się idealnie na dojazdy po zróżnicowanym i nie zawsze utwardzonym terenie oraz na rekreacyjne wycieczki po asfaltowych, szutrowych, polnych i leśnych drogach. Masa kompletnego Komo SUV’a wynosi 25,5 kg, a jego cena to 9999 zł. Za dopłatą można wybrać też wersję z baterią 720 Wh pozwalającą na osiągniecie zasięgu do 170 km. Rama ma rozmiar 18”. 

 

E-MTB Junior: Lovelec Scramjet

 

 

Czeski producent podkreśla, że jego oferta pozwala wyposażyć w elektryki całą rodzinę – od juniora, aż po babcie. Potwierdzeniem tego w kolekcji Lovelec’a jest elektryczny juniorski rower górski Scramjet. Ten model bazuje na aluminiowej ramie w rozmiarze 14”, która ma koła 26” i będzie odpowiednia dla dzieci o wzroście od 125 cm do 155 cm. Poza mniejszym – niż dla dorosłych – rozmiarem jest to pełnoprawny hardtail e-MTB. Posiada mocny silnik DAPU zlokalizowany centralnie. Jego maksymalny moment obrotowy to aż 60 Nm, czyli naprawdę dużo mając na uwadze, że użytkownik tej maszyny będzie dość lekki. Zasilanie pochodzi z baterii 15 Ah, która została estetycznie ukryta w dolnej rurze ramy. Producent podaje, że na jednym ładowaniu można na nim osiągnąć do 130 km. Motor elektryczny w modelu Scramjet ma 5 stopni wspomagania oraz funkcję walk assist. Poza tym są na liście wyposażenia są tutaj przedni widelec Suntour XCM o skoku 100 mm, hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro HD-T275 oraz napęd 1x9 Shimano Alivio. Deklarowana masa kompletnego roweru to 21 kg, a jego cena wynosi 10 999 zł. 

 

E-trekking: Lovelec Teraka Man

 

 

Elektryczny rower trekkingowy Teraka Man to najwyższy model w kolekcji Lovelec’a w tej kategorii jednośladów. Na wstępie warto dodać, że występuje w dwóch opcjach – z prezentowaną męską ramą w rozmiarze 19”, ale również w wariancie low step, który posiada mocno obniżoną ramę. Teraka posiada silnik zlokalizowany centralnie Motinova Pegasi, który legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 80 Nm. W dolnej rurze ramy ukryto duży akumulator (720 Wh), który wg deklaracji producenta może starczyć na pokonanie dystansu do 170 km. Do dyspozycji użytkownika są 4 tryby wspomagania oraz funkcja walk. Jak przystało na typowego trekkinga rower toczy się kołach 28” i oponach z dość szybkim, choć wciąż uniwersalnym bieżnikiem. Co charakterystyczne dla tej kategorii rowerów to oczywiście pełne wyposażenie dodatkowe – są tu pełne błotniki, oświetlenie stałe zasilane z baterii napędu elektrycznego, bagażnik oraz nóżka. Poza tym na liście wyposażenia znajdują się widelec Suntour NEX ze skokiem około 60 mm, napęd 1x9 Shimano Alivio oraz hydrauliczne tarczówki Tektro HD-T275. Tak skomponowany rower może służyć na wycieczki w zróżnicowanym terenie (asfalty, szutry, leśne dukty), jak również spokojnie można nim na co dzień poruszać się po mieście. Masa kompletnego Teraka Man wynosi 26 kg, a jego cena to 11 999 zł. 

 

Elektryczny rower składany: Lovelec Fornax

 

 

Ciekawym punktem oferty czeskiego producenta są rowery składane, których jest kilka w kolekcji, co pozwala wyciągnąć wniosek, że tego typu sprzęt cieszy się dużym zainteresowaniem wśród nabywców. Model Fornax jest najwyższym modelem składaka w ofercie i jest to konstrukcja, która została zbudowana zgodnie z filozofią poświęcenia wagi na rzecz zastosowania mocnego silnika oraz baterii o dużej pojemności. Mamy tutaj aluminiową ramę, która jest oczywiście składana. W jej wnętrzu ukryto sporą baterię, której pojemność 540 Wh ma wystarczyć wg Lovelec’a nawet na 130 km. Silnik zlokalizowany centralnie to Motinova Volans z maksymalnym momentem obrotowym 65 Nm. Wspomaganie ma 4 tryby oraz funkcję walk. Parametry ,,e-bike’owe” robią tu wrażenie, jednak – jak już wspominaliśmy – odbija się to na sporej, jak na rower składany, masie. Całość waży bowiem 23 kg. Koła mają rozmiar 20 cali, z przodu znajdziemy amortyzator Suntour XCT, hamulce to hydrauliczne tarczówki Tektro, a napęd 1x8 oparto o miks komponentów Shimano Acera i Altus. Gotowość do jazdy tuż po zakupie gwarantuje pełne wyposażenie dodatkowe. Są tutaj błotniki, bagażnik, nóżka oraz oświetlenie zasilane z baterii napędu elektrycznego. Fornax kosztuje 11 999 zł. 

 

Szczegóły i szersze informacje znajdziecie na stronie producenta: www.lovelec.pl