Spis treści:
Historia niemieckiej marki jest ciekawa i sięga 1949 roku, kiedy została założona przez Heinza Kettlera. Pierwszym obszarem działalności firmy była produkcja i sprzedaż mebli ogrodowych, jednak już wkrótce rowery i produkty podobnego typu stały się istotnym obszarem jej działalności. Niemcy najpierw zaprezentowali Kettcar, czyli autko dla dzieci z pedałami, które zyskało ogromną popularność, a w 1977 roku aluminiowy rower. Jak pewnie wiecie, wkrótce oferta rozszerzyła się na kolejne segmenty, natomiast ważnym jej punktem przez lata były właśnie rowery - zarówno te klasyczne, jak i stacjonarne, przeznaczone do jazdy w domu.
Po śmierci założyciela nastąpiły duże zmiany dla firmy, które w skrócie można określić jako ,,zawirowania właścicielskie”. Prawa do produkowania i sprzedawania rowerów marki Kettler nabyła firma ZEG - niemiecka korporacja, która zrzesza wiele popularnych marek rowerowych. Od tego momentu rowery Kettler są oferowane jako Kettler Alurad. Od 2021 roku ich dystrybutorem w Polsce jest firma Sportpoland, która w swoim portfolio gromadzi marki Kettler z różnych obszarów (powstałe po zmianach w strukturze właścicielskiej, o których pisaliśmy nieco wcześniej). Oto kilka słów, w których przedstawiciele Sportpoland podsumowują objęcie dystrybucją produktów Kettler.
W 2020 roku firma Sportpoland została wyłącznym dystrybutorem marki Kettler Sport oraz Home&Garden, a w 2021 do oferty dołączyły rowery Kettler Alu-Rad. Kettler to znana, globalna marka obecna na wielu rynkach, zachowała jednak to co najważniejsze, czyli jakość, bezpieczeństwo i dbałość o szczegóły. Zachęcamy do zapoznania się z kompleksową ofertą produktów dla całej rodziny, które pozostają w naszej dystrybucji: rowery stacjonarne, orbitreki, bieżnie, wioślarze i rowery rekreacyjne.
Tymczasem my wybraliśmy z oferty kilka modeli - zarówno rowerów klasycznych, jak i elektrycznych - które prezentujemy poniżej.
Kettler Traveller 1 7G
Kettler Traveller 1 7G to podstawowy model w ofercie, który jest przeznaczony do jazdy po mieście oraz na rekreacyjne wycieczki. Ma aluminiową ramę z bardzo mocno obniżoną rurą, co ułatwia wsiadanie oraz zsiadanie. Jego geometria zapewnia komfortową, wyprostowaną sylwetkę. Do tego zastosowano typowo miejskie wyposażenie. Napęd został oparty o piastę planetarną Shimano Nexus 7, która ma 7 biegów. To czyste i bezawaryjne rozwiązanie, które podczas codziennych dojazdów po mieście sprawdza się najlepiej. Zadbano też o komfort jazdy po nierównych nawierzchniach. Z przodu znajdziemy amortyzator SR Suntour CR-7V-P, a nasze pośladki i plecy zostaną odizolowane od wstrząsów za sprawą szerokiego i mięsistego, miękkiego siodła. Poza tym duże, 28-calowe koła same w sobie łatwo przetaczają się przez nierówności i stanowią naturalną amortyzację. Opony Schwalbe Citizen K-Guard są dodatkowo wzmocnione i odporne na przebicia, a dobrze dobranego i użytkowego wyposażenia dopełniają błotniki, bagażnik, nóżka, osłona na łańcuch i oświetlenie, które są fabrycznie zamontowane do Kettlera. Kod numeryczny tego modelu to Kettler KM118-VBRW, dostępne są dwa rozmiary - 45 i 50 cm, a jego cena wynosi 2999 zł.
Kettler Traveller 1.0 21G
W bardzo podobnej cenie dostępny jest inny model, który różni się nieco konstrukcją oraz zastosowaniem. Kettler Traveller 1.0 21G to przedstawiciel kategorii trekking. Stanowi idealną propozycję na rekreacyjne wycieczki - zarówno te dłuższe, jak i krótkie wypady. Dostępne są dwie wersje ramy - trapez, czyli typowa damka oraz z maksymalnie obniżoną rurą, jak w modelu Traveller 1 7G. Choć obie są traktowane przez producenta jako unisex, w naszym opisie bardziej chcemy oddać kształt ramy. Geometria i pozycja na rowerze są nastawione na wygodę i długie dystanse i skuteczne przenoszenie naszej siły na pedały. Stąd sylwetka będzie nieco bardziej pochylona, niż w rowerze miejskim (szczególnie w wersji trapez), ale nadal bardzo zrelaksowana i wygodna. Aluminiowa rama tego modelu została uzbrojona w napęd z trzema tarczami z przodu i siedmioma biegami z tyłu (3x7), oparty o podzespoły Shimano, m.in. tylną przerzutkę z grupy Acera. Do tego znajdziemy tutaj oczywiście amortyzator przedni (SR Suntour M3010) i standardowe w segmencie trekkingów koła w rozmiarze 28 cali z oponami Schwalbe Citizen o szerokości 1,60”. Całość uzupełniają błotniki, oświetlenie, bagażnik oraz nóżka, które są tutaj na wyposażeniu. Traveller 1.0 21G to uniwersalny sprzęt, który sprawdzi się nie tylko w jeździe wycieczkowej, ale również podczas codziennych dojazdów np. do pracy. Jego kod numeryczny to Kettler KM043-DAKT, dostępny jest w rozmiarze ramy 50 cm i kosztuje 2990 zł.
Rower elektryczny Kettler Simple 7G
Podstawowy rower elektryczny w ofercie Kettlera - Simple 7G - to sprzęt przeznaczony do jazdy po mieście oraz na wycieczki w łatwy teren, podczas których chcielibyśmy się mniej zmęczyć lub po prostu zamierzamy dojechać dalej, niż byłoby to możliwe na zwykłym rowerze. Bazą dla tego roweru jest aluminiowa rama, która toczy się na kołach 28”. Silnik w Simple 7G pochodzi od Bafanga i jest zlokalizowany w przedniej piaście. Z kolei jego bateria została umieszczona na bagażniku. Wspomaganie działa (zgodnie z przepisami prawa) jedynie gdy pedałujemy oraz do 25 km/h. Bateria ma pojemność 10,4 Ah (450 Wh), a producent obiecuje zasięg do około 80 km. Do tego znajdziemy tutaj 7-biegową piastę planetarną Shimano Nexus oraz typowo miejskie wyposażenie - błotniki, bagażnik, nóżkę czy oświetlenie. Producent wziął pod uwagę, że na takim rowerze jeździmy szybciej i zastosował też mocne hamulce - hydrauliczne, szczękowe Magura HS11. Kettler o kodzie numerycznym KF087-VARW dostępny jest w rozmiarze 55 i 60 cm, a jego cena to 7990 zł.
Rower elektryczny Kettler Traveller E-Gold 8
Model Traveller E-Gold 8 to rower elektryczny klasy wyższej. Przede wszystkim posiada silnik zlokalizowany centralnie, co jest obecnie najbardziej zaawansowanym i wiodącym rozwiązaniem. W tym przypadku jednostka napędowa to Bosch Performance Line trzeciej generacji. Motor ma oczywiście przepisowe 250 W i zapewnia wspomaganie do 25 km/h. Zasila go bateria o pojemności 13,4 Ah (500 Wh), która jest w stanie zapewnić maksymalny zasięg około 100 km. Rama Kettlera jest aluminiowa, a bateria została zamontowana w wariancie pół-zintegrowanym w ramie męskiej - wtapia się w dolną rurę ramy, ale nie jest w niej całkowicie schowana. Z kolei w wariancie unisex zlokalizowano ją na bagażniku. E-Gold 8 występuje w opcji z typową ramą męską (pozioma górna rura) lub unisex z obniżoną górną rurą. Przedstawiany model jest sprzętem, który idealnie nadaje się do miasta oraz na rekreacyjne wycieczki. Ma 8-biegowy zewnętrzny napęd oparty o przerzutkę tylną Shimano Altus, do tego - klasycznie dla rowerów elektrycznych city/trekking - koła 28” i dodający komfortu amortyzator SR Suntour NEX-E25 o skoku 63 mm. Wyższą klasę tego modelu zdradzają też hamulce - są tu hydrauliczne tarczówki. Oczywiście nie zapomniano o wyposażeniu dodatkowym, na które składają się m.in. błotniki, bagażnik, oświetlenie czy nóżka. Wersja męska, czyli Kettler KB143-ZAKD występuje w trzech rozmiarach: 45, 50 i 55 cm. Natomiast wersja damska - Kettler KB143-ZAKW - w opcji 50 cm. Cena Kettlera Traveller E-Gold 8 wynosi 12 990 zł.
Powrót Kettlera na nasz rynek to dobra wiadomość, w końcu przez lata rowery tej marki służyły i służą nadal tysiącom Polaków. Zadowolenie wyraża również sam producent. Tak objęcie Kettlera dystrybucją przez firmę Sportpoland skwitował Ole Honkomp, Export Sales Manager firmy Kettler Alu-Rad GmbH:
Miło nam poinformować, że SPORTPOLAND jest naszym nowym partnerem i ekspertem na polskim rynku rowerowym. SPORTPOLAND słynie z wysokiej jakości i dobrze zorganizowanej obsługi swoich klientów. To idealnie pasuje do naszej filozofii. Zrobimy wszystko, co niezbędne, aby obsłużyć polski rynek i dostarczyć klientom wysokiej jakości rowery. Specjalne podziękowania dla kierownictwa SPORTPOLAND. Mamy nadzieję na owocną i długoterminową współpracę.
Więcej na temat oferty Kettlera znajdziecie na stronie dystrybutora: www.sportpoland.com