Spis treści:
Pochodząca ze Szwecji Husqvarna to marka, której większości czytelników zapewne przedstawiać nie trzeba. To firma o wieloletniej tradycji i renomie, szczególnie znana z produkcji z elektronarzędzi, narzędzi spalinowych i motocykli. Wśród historycznych ciekawostek warto wspomnieć, że w 1903 roku Husqvarna wyprodukowała również rower z silnikiem spalinowym. Marka podkreśla, że w swoich rowerach łączy skandynawski design z nowoczesnymi technologiami. Oferta elektryków składa się z czterech dużych kategorii. Pierwszą są rowery e-MTB skupione w kategorii Offroad. Druga to Allroad, gdzie znajdziemy wszelkie rekreacyjne i wycieczkowe modele elektryków, czyli np. e-trekkingi. Trzecią kategorią są rowery Urban dedykowane do miasta, natomiast czwartą Kids, czyli e-bike’i dla dzieci.
Warto dodać, że poza tym Husqvarna ma też kilka modeli analogowych rowerów miejskich, jednak zdecydowanie kolekcja firmy opiera się na e-bike’ach. Z naszego punktu widzenia bardzo mocnym punktem jest wszechstronne korzystanie z dostawców systemów wspomagania. Uwagę zwraca fakt, że w elektrykach skandynawskiego producenta znajdziemy silniki Boscha, Shimano, czy Yamahy. Wszystkie te marki oferują świetną kulturę pracy w swoich jednostkach. Poniżej prezentujemy kilka ciekawych modeli elektryków Husqvarna.
HUSQVARNA Hard Cross HC2
W linii e-MTB Husqvarna posiada trzy modele (platformy) fulli. Prezentowany Hard Cross jest najbardziej agresywnym spośród nich, dedykowanym na najcięższe trasy i największe skoki. To maszyna dedykowana do e-enduro, bike parków i zabawy na najtrudniejszych szlakach. Występuje w pięciu wariantach wyposażenia, a HC2 to drugi model od dołu, jednak mimo to mający fajną specyfikację i – dzięki temu – atrakcyjny stosunek ceny do jakości. Fundamentem dla tego modelu jest mocna aluminiowa rama z geometrią dostosowaną do jazdy w stylu enduro, do tego wyposażona we wszelkie nowoczesne standardy, jak choćby całkowicie zintegrowane prowadzenie przewodów, które do wnętrza ramy trafiają przez stery. Husqvarna Hard Cross toczy się na kołach mullet, czyli 29” z przodu i 27,5” z tyłu, a skok zawieszenia wynosi 180 mm przód i 170 mm tył. System wspomagania w tym modelu oparto o silnik Shimano EP6 z maksymalnym momentem obrotowym 85 Nm i baterię 630 Wh. Za amortyzację odpowiadają tutaj produkty RockShox’a. Z przodu znajdziemy widelec Domain R, natomiast damper to model Super Deluxe+. Całość uzupełnia prosta grupa napędowa SRAM SX Eagle 1x12 i czterotłoczkowe hamulce SRAM DB8. Deklarowana przez producenta masa to 25,1 kg. Cena: 11 999 zł
HUSQVARNA Cross Tourer CT4
Kolejny interesujący model to elektryczny SUV oparty o aluminiową ramę z pełnym zawieszeniem. Tego typu rower idealnie nadaje się jako wszechstronny sprzęt zarówno do jazdy na co dzień do pracy, jak i weekendowe wycieczki nawet w trudniejszy teren. Mamy tutaj koła 27,5 cala i opony pozwalające bezpiecznie pokonać zróżnicowane nawierzchnie oraz skok zawieszenia 100 mm z przodu i z tyłu. Silnik to mocna jednostka Shimano EP6 z maksymalnym momentem obrotowym 85 Nm. Bateria ma 630 Wh i oczywiście jest zintegrowana z ramą, co jest standardem w elektrykach Husqvarny. Za amortyzację odpowiadają tu widelec SR Suntour XCR 34 i damper SR Suntour Edge LOR. Napęd to prosty system 1x9 od Tektro, podobnie jak hamulce – konkretnie hydrauliczny model Vela. Jak przystało na klasycznego, wszechstronnego e-SUV’a, na liście wyposażenia znajdują się wszelkie potrzebne dodatki, czyli bagażnik, porządne oświetlenie, czy pełne błotniki. Cena: 9999 zł
HUSQVARNA Crosser 2
Model Crosser charakteryzowany jest przez producenta jako idealny elektryk na długie wycieczki, którego w praktyce można uznawać za rower z pogranicza kategorii e-SUV i e-trekking. Bazą jest tutaj aluminiowa rama, która występuje w dwóch opcjach – z poziomą górną rurą lub jako low step. Crosser toczy się na kołach 27,5 cala i jest wspomagany przez mocny silnik Bosch Performance Line z maksymalnym momentem obrotowym 75 Nm, generujący moc szczytową na poziomie 600 W. Zintegrowana z ramą bateria ma pojemność 625 Wh. Na liście wyposażenia znajdziemy amortyzator SR Suntour Mobie 25 ze skokiem 75mm, napęd Shimano Deore 1x11 i hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano BR-MT410. Do tego są tu obecne wszelkie niezbędne dodatki, czyli błotniki, bagażnik, oświetlenie, czy nóżka. Na uwagę zasługuje też pełna integracja prowadzenia przewodów, dzięki czemu całość wygląda czysto i nowocześnie. Masa roweru wynosi 25,4 kg. Cena: 8999 zł
HUSQVARNA Pather 2
Pather to seria klasycznych e-trekkingów, czyli rowerów, które idealnie nadają się na rekreacyjne wycieczki po dobrej jakości nawierzchniach oraz jazdę po mieście. Nie wjadą w tak trudny teren jak SUV’y, ale nadal można uważać je za sprzęt mocno uniwersalny. Pather 2 występuje w trzech wariantach ramy – męskiej, obniżonej damskiej oraz low step z super niskim przekrokiem. Za wspomaganie odpowiada tu mocna jednostka Yamaha PW-S2 z maksymalnym momentem obrotowym 75 Nm. Do tego mamy tu baterię 630 Wh. Komfort gwarantują szerokie opony, bowiem na koła 27,5 cala założona ogumienie aż 2,4 cala! Do tego jest jeszcze sprężynowy amortyzator SR Suntour Mobie 25 ze skokiem 75mm. Poza tym jest tu napęd Tektro 1x11 i hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro HD-T390. Uzupełnieniem są wszelkie pozostałe użytkowe dodatki. Pather 2 waży 25,7 kg. Cena: 8999 zł
HUSQVARNA Grand Pather 6
Grand Pather to ewolucja modelu Pather. To nadal e-trekking, ale w nieco szybszym wydaniu. W prezentowanym modelu ,,6” producent zastosował bardzo mocny system wspomagania Yamaha PW-X3 z maksymalnym momentem obrotowym 85 Nm. Do tego jest tu bateria o pojemności 720 Wh. Grand Pather oparty jest o aluminiową ramę, która występuje w opcji wysokiej lub obniżonej. Całość stoi na kołach 29” i szybkich oponach Schwalbe G-One Allround o szerokości 2,25”. Na liście wyposażenia jest jeszcze zaawansowana grupa napędowa Shimano Deore XT 1x12 i hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano Cues. Na pokładzie jest też powietrzny amortyzator SR Suntour Mobie 34 o skoku 80 mm. Ponadto rama posiada w pełni zintegrowany system prowadzenia przewodów, a rower ma oczywiście kompletne wyposażenie dodatkowe (błotniki, oświetlenie i tym podobne). Cena: 14 999 zł
Wszystkie ceny podane w artykule pochodzą z centrumrowerowe.pl – sklepu, który udostępnił nam na testy model Husqvarna Pather 2. Jego recenzji spodziewajcie się wkrótce na naszym portalu.


_d94d4.jpg)

