Nowe rowery elektryczne Overfly (2021)

Poznaj nowe modele rowerów elektrycznych Overfly z kolekcji na 2021 rok.

Overfly Pioneer Tomasz Makula

Overfly jest polskim producentem rowerów elektrycznych, którego oferta z każdym rokiem staje się coraz ciekawsza. Dodatkowo, kolekcję tej marki wyróżnia bardzo atrakcyjny stosunek cen do jakości. Przyglądamy się ich nowym modelom na 2021 rok.

Overfly jest marką, która powstała w 2015 roku na fali rosnącego popytu na rowery elektryczne. Jako ciekawostkę można dodać, że jej historia jest dokładnie odwrotna, niż większości producentów rowerów elektrycznych na świecie. Firma, która stoi za marką Overfly nie miała wcześniej doświadczeń z jednośladami, za to od lat działa w branży elektrycznej. Od 2000 roku prowadzi serwis elektronarzędzi wiodących światowych producentów. Więcej o samej marce pisaliśmy w osobnym artykule: OVERFLY - ROWERY ELEKTRYCZNE DLA KAŻDEGO, a jedną z największych ciekawostek jest fakt, że polska firma baterie do swoich rowerów buduje na własnej linii produkcyjnej w Raszynie, oczywiście przy wykorzystaniu ogniw czołowych producentów, jak LG, Samsung czy Panasonic. Bez dwóch zdań za jej rowerami stoją specjaliście od dopiska ,,e-”, a z punktu widzenia konsumentów ich rowery to po prostu ciekawa oferta dla osób, które szukają rekreacyjnych i użytkowych jednośladów, których zakup nie zrujnuje domowego budżetu. 

Seria Bolt - dwie baterie i gigantyczny zasięg

 

 

Najciekawszą nowością na sezon 2021 jest seria rowerów Overfly Bolt, która wyróżnia się możliwością zainstalowania dwóch baterii. Tym sposobem uzyskuje się bardzo duży zasięg, ponieważ do bazowych baterii, które mają między 522 a 630 Wh dokłada się zewnętrzną o pojemności aż 882 Wh. Akumulatory bazowe są oczywiście zintegrowane z ramą, czyli estetycznie schowane w jej dolnej rurze, natomiast dodatkowa bateria jest mocowana na wierzchu dolnej rury. 

 

 

 

W serii Bolt znajdziemy 3 modele rowerów elektrycznych. Overfly Bolt MTB to elektryczny rower górski z silnikiem umieszczonym centralnie. Jednostka napędowa to Ananda M100, która posiada maksymalny moment obrotowy 110 Nm. Terenową dzielność tego e-hardtaila zapewnia amortyzator Mozo Peak i 29-calowe koła z szerokimi na 2,25 cala oponami. Rower dostępny jest w 2 opcjach pojemności baterii - 522 Wh lub 630 Wh, do których oczywiście można dodać zewnętrzny akumulator. Napęd w Bolcie MTB to system 1x9 z przerzutką tylną Shimano Altus, a hydrauliczne hamulce pochodzą od Tektro (model M275). Cały rower waży 24,5 kg, a jego maksymalna prędkość wynosi 40km/h, choć oczywiście jest ona systemowo ograniczona do przepisowych 25 km/h. Bolt MTB występuje w rozmiarze 19 cali i kosztuje 8998 zł z baterią o pojemności 522 Wh. 

 

 

Interesująco prezentuje się też Overfly Bolt Plus, czyli wygodny i w pełni wyposażony elektryczny rower trekkingowy. Tutaj również silnik jest umieszczony centralnie i wraz z baterią został zgrabnie zintegrowany z ramą. Jednostka napędowa to identyczny model Ananda, który znajdziemy też w Bolcie MTB. Jak przystało na e-trekkinga, rower oferuje wygodną, mocno zrelaksowaną pozycję za kierownicą, a szerokie opony - które mają aż 2,4 cala - ubrane zostały na koła w rozmiarze 27,5” i zapewniają masę naturalnej amortyzacji. Rower fabrycznie jest uzbrojony w typowo trekkingowe wyposażenie. Ma błotniki, bagażnik oświetlenie i nóżkę. Tutaj również możemy wybierać między wersją z akumulatorem o pojemności 522 Wh lub 630 Wh. Napęd to 1x9 Shimano Altus, a za hamowanie odpowiadają hydrauliczne tarczówki Tektro M275. Całość waży 27 kg i podobnie jak model MTB ma prędkość maksymalną 40 km/h, która została ograniczona do 25 km/h. Dostępny jest jeden rozmiar - 19,5 cala, a cena wersji 522 Wh wynosi 8998 zł. 

 
 

 

Overfly Bolt to prostsza wersja roweru trekkingowego oparta o identyczną ramę. Tutaj znajdziemy akumulator 522 Wh ukryty w ramie, natomiast silnik to Shengyi, który jest zlokalizowany w tylnym kole. Ma 45 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zasięg jest podobny (mowa oczywiście o jednym akumulatorze), jak w dwóch poprzednio prezentowanych Boltach i wynosi około 100 km. Wyposażono go w hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro E350 i napęd Shimano Altus z 9 biegami z tyłu. Jego masa wynosi 26,5 kg a maksymalna prędkość to 35 km/h, oczywiście ograniczona. Dostępny rozmiar to 19,5 cala, a cena wynosi 7398 zł.

Elektryczny rower miejski Overfly Grace 

 
 

 

Interesującą nowością w ofercie jest rower miejski Grace, który oferowany jest już za 5498 zł, czyli jest jednym z tańszych modeli na rynku. Niska rama ułatwia wsiadanie i zsiadanie, a dodatkowo rower dostępny jest w wersji na kołach 26” i 28”, dzięki czemu może być mniejszy i bardziej poręczny dla niższych osób, lub stabilniejszy, ale nieco większy. Lepszy na dłuższe trasy i w przypadku wyższych użytkowników. Overfly Grace posiada aluminiową ramę i sztywny widelec. Wyposażono go w opony o szybkim, gładkim bieżniku, dostosowane do jazdy po mieście. Istotne, że mają szerokość 2,0 cala, co oferuje sporą porcję naturalnej amortyzacji. Do miasta i na weekendowe wycieczki z pewnością zapewni wystarczająco dużo wygody. Pozycja również sprzyja jeździe bez wysiłku, jest wyprostowana, typowo rekreacyjna. Bazowa wersja, czyli ta za 5498 zł, ma akumulator o pojemności 378 Wh, który zapewnia około 60-70 km zasięgu. Natomiast dostępne są też opcje z baterią 520 Wh i 630 Wh. Silnik to Shengyi zlokalizowany w tylnej piaście, a bateria umieszczona została w charakterystyczny dla budżetowych rowerów elektrycznych sposób, czyli na na bagażniku. Rower ma maksymalną prędkość 35 km/h, jednak został ograniczony do 25 km/h. Napęd ma 7 biegów, a hamulce to klasyczne szczękowe v-brake’i. Jak przystało na rower miejski, w komplecie znajdziemy  błotniki, oświetlenie oraz stopkę.

Większe baterie i większy zasięg

Kilka rowerów elektrycznych Overfly, które były dotychczas dostępne w ofercie uzyskało istotną modyfikację, którą jest powiększenie pojemności baterii. Na tą listę wpisać możemy choćby elektryczny rower miejski Overfly Mage, który obecnie ma baterię 522 Wh i zasięg około 90-100 km. Mage waży 24 kg, ma napęd oparty o 8-biegową przerzutkę Shimano Acera i mechaniczne hamulce tarczowe. Jego cena wynosi 6598 zł, czyli jest nieco droższy niż Grace (choć również ma silnik tylny), ale jego bateria jest zgrabnie ,,pół-zintegrowana” z ramą. Wystaje z dolnej rury, ale w estetyczny sposób wkomponowuje się w linię roweru. 

 

 

Podobny zabieg zwiększający zasięg zastosowano w modelu Overfly Legend Plus, czyli damskim rowerze trekkingowym z silnikiem umieszczonym centralnie (Bewo 65 Nm). Obecnie ma on akumulator o pojemności 630 Wh, który pozwala przejechać ze wspomaganiem około 100-110 km. Ten model to dobrze wyposażony rower elektryczny - ma sprawnie tłumiący amortyzator Suntour NEX z blokadą skoku, napęd 1x9 Shimano Alivio i hydrauliczne hamulce tarczowe. Cena Legend Plus’a to 7898 zł.

 
 

 

Z kolei męski rower trekkingowy Overfly Warrior - model, który jest w ofercie producenta od samego początku jego rowerowej działalności  - ma teraz wersję z akumulatorem o pojemności aż 630 Wh, która pozwala przejechać około 100-110 km. To sprawdzony, zwinny i szybki e-trekking, który ma silnik w piaście (Shengyi 45 Nm) oraz baterię montowaną na dolnej rurze. Do tego napęd 1x8 Shimano Acera i hydrauliczne hamulce tarczowe. Jego cena w wersji 630 Wh to 7098 zł.

Elektryczny składany fatbike

 
 

 

Na koniec zostawiliśmy ciekawostkę w ofercie i dość egzotycznie prezentujący się model. Overfly Hummer to elektryczny rower składany, który jest fatbike’iem. Ma koła o średnicy 20 cali, na które zamontowano opony o szerokości 4,0” z agresywnym, typowo terenowym bieżnikiem. Silnik to Shengyi 45 Nm zlokalizowany w tylnej piaście, a akumulator ma pojemność 418 Wh. Daje to spory zasięg - około 60-70 km. Cały rower waży 26 kg i składa się klasycznie poprzez ,,złamanie ramy”. Cena Hummera wynosi 6198 zł. 

Pełną ofertę rowerów Overfly znajdziecie na stronie producenta: overflybike.pl

 

Zobacz też:

 

 

Podobne artykuły