Corratec 2019: nowy dystrybutor, nowe modele

Corratec to niemiecki producent rowerów, znany od dawna wielu rodzimym miłośnikom kolarstwa. W sezonie 2019 Corratec zyskuje w Polsce nowego dystrybutora, co oznacza lepszą dostępność rowerów tej marki - sprawdzamy, co ciekawego firma z Bawarii przygotowała na ten rok.

Corratec zakorzeniony jest w Bawarii, gdzie od 1990 roku tworzy rowery według jasno określonego schematu - niemieccy inżynierowie nigdy nie bali się innowacji, a w procesie projektowania swoich konstrukcji nie idą na kompromisy jakościowe. Przy tym wszystkim Corratec ceniony jest za zdroworozsądkowe podejście do cen rowerów. Najnowsza oferta marki obejmuje propozycje w wielu najpopularniejszych segmentach, w tym nowe modele rowerów elektrycznych, a także szeroką gamę zaawansowanych modeli wykorzystujących ramy karbonowe. W ofercie Corrateca znajdziemy więc modele, znajdujące się w rynkowej czołówce, jeśli chodzi o zaawansowane technologie, ale możemy także liczyć na rowery bardziej budżetowe, kierowane do osób szukających roweru w lepszej cenie. Co zwróciło naszą uwagę w portfolio marki na sezon 2019?

Rowery górskie

W ofercie Corrateca znajdziemy zarówno modele przeznaczone do górskiego ścigania, jak i propozycje dla fanów zabawy na szlaku. Ofertę otwiera oferta zaawansowanych rowerów full suspension z ramami wykonanymi z włókna węglowego.

Topowym modelem z serii Revolution Ilink jest SL Factory. Producent reklamuje go jako najlżejszy na rynku rower XC wyposażony w zawieszenie z wirtualnym punktem obrotu. Rower z założonymi pedałami waży zaledwie 9,3 kg oferując 100 mm skoku zawieszenia tylnego, jak i przedniego amortyzatora. W cenia 36 650 złotych możemy liczyć na m.in. amortyzator przedni Fox 32 w wersji Float Factory SC, a także damper Fox Float DPS Factory. Napęd to topowy SRAM XX1 Eagle, a hamulce pochodzą z oferty Magury - model MT8 SL. Lekkie koła DT Swiss XRC 1200 Spline gwarantują doskonałą dynamikę, a lekkie komponenty kokpitu marki Tune składają się na rewelacyjnie niską wagę całego roweru.

 
 

 

Revolution Ilink Sl Pro Team rewelacyjnie łączy cechy wyścigowego roweru XC z lekkim trailem, Zawieszenie tego modelu oferuje skok zwiększony do 120 milimetrów, jednak dzięki topowemu osprzętowi i karbonowej ramie waga dalej oscyluje w okolicach 10,8 kg. Za 23 700 zł możemy liczyć na amortyzator przedni Fox 34 Float SC Performance Elite o skoku 120 milimetrów i damper Fox Float DPS Factory. Do tego mocne hamulce Magura MT5 i MT4, a także napęd SRAM X01 Eagle. Koła pochodzą od Mavica - model XA Elite 29. Jak na rasowy rower z pogranicza świata trailu przystało możemy liczyć też na regulowaną sztycę Fox Transfer Performance Elite.

 

 
 

 

W ofercie Corrateca nie brakuje też wyścigowych modeli hardtail zbudowanych na karbonowej ramie. Topowy model Revolution SL Factory waży zaledwie 8,5 kilograma. Specyfikację stanowi tu napęd SRAM XX1 Eagle, amortyzator przedni Fox 32 Float Factory SC o skoku 100 mm, hamulce Magura MT8SL i ultralekkie komponenty Tune. Do tego rasowe wyścigowe koła DT Swiss XRC 1200 Spline. Rower kosztuje 31 500 złotych.

Modeli hardtail z ramami karbonowymi jest w sumie 5. Najtańszy w ofercie Revolution Elite wyceniono na 8650 złotych. Rower legitymuje się przywoitą wagą na poziomie 11,15 kg i oferuje widelec Rock Shox Recon RL, napęd 1 x 12 SRAM Nx Eagle i hamulce Magura MT4.  Nie zabrakło kół Mavic Crossride obutych w nieodłączne niemieckie opony Continental Race King.

 

 
 

 

Ciekawym uzupełnieniem oferty modeli karbonowych jest 8 modeli aluminiowych rowerów XC. Topowy Superbow 29 kosztuje 8200 zł i waży 11,04 kg. Na liście wyposażenia tego modelu znajdziemy m.in. napęd 2 x 10 z tylną przerzutką Shimano XT, amortyzator przedni Rock Shox Recon TK i hamulce Shimano MT200.

Pozostałe modele aluminiowe to rodzina X-Vert. Topowy X- Vert Pro kosztuje 6900 zł i waży około 11,5 kilograma. Rower ten wyposażono w amortyzator Rock Shox Recon RL i napęd 1 x 12 SRAM Nx Eagle. Są też hamulce SRAM i koła Mavic Crossmax.

Szosa, gravel, CX

Corratec ma także olbrzymie doświadczenie w budowaniu rowerów z barankiem i ma sporo do powiedzenia w każdym z istotnych segmentów - poza szosą znajdziemy u Bawarczyków także szutrówki czy przełajówki.

Topowym modelem szosowym na rok 2019 jest CCT Evo SLR, legitymujący się wagą na poziomie 6,39 kilograma - wow! Na wyposażeniu tego roweru znajdziemy elektroniczną grupę napędową SRAM RED eTap, a także karbonowe koła ZZYZX SLR Carbon o wysokim stożku. Do tego mechanizm korbowy Rotor i karbonowe elementy kokpitu ZZYZX, czyli nadwornej marki Corrateca odpowiedzialnej za produkcję komponentów i akcesoriów. Cena topowego bolidu Corrateca wynosi 32399 złotych.

 

 
 

 

W ofercie wyścigowych rowerów szosowych z ramą karbonową nie mogło zabraknąć modeli z hamulcami tarczowymi. CCT Team Race Disc waży 8,32 kilograma i oferuje grupę napędową Shimano Ultegra wraz z hydraulicznymi hamulcam tarczowymi, koła Mavic Ksyrium Disc i komponenty ZZYZX. Rower kosztuje 15199 złotych.

Obok modeli karbonowych w ofercie Corratec znajdziemy także trzy modele szosowe wyposażone w ramy aluminiowe. Topowy Corones Elite łączy bardzo rozsądną cenę z osprzętem umożliwiającym zarówno intensywne treningi, jak i pierwsze starty w zawodach. Na wyposażeniu czeka napęd Shimano Ultegra i koła Mavic Aksium Elite, a także korba Rotor. Aluminiową ramę uzupełnia karbonowy widelec. Waga modelu Corones Elite wynosi 8 kilogramów, a cena to 7299 złotych.

 

 
 

 

Ciekawie prezentuje się również oferta 4 modeli Corratec w segmencie gravel. Dostępne są dwa rowery z ramą karbonową i dwa wyposażone w ramę aluminiową. Topowy Allroad C1 kosztuje 15499 złotych i waży 9,5 kilograma. Listę specyfikacji zapełnia w tym przypadku napęd SRAM Force 1 x 11 razem z hamucami pochodzącymi z tej samej grupy, a także koła Mavic Allroad Disc. 

Aluminiowy Allroad A1 to bardziej włóczęgarskie podejście do budowy szutówek, dlatego zastosowano tu napęd Shimano Ultegra z dwoma blatami na korbie. Również hydrauliczne hamulce tarczowe pochodzą z grupy Ultegra. Rower waży 10,11 kilograma i kosztuje 7299 złotych.

 

 
 

 

Ciekawostką wśród rowerów szosowych Corratec są również modele z elektrycznym wspomaganiem. Dostępne są dwa warianty. Topowy E-Corones Elite łączy aluminiową ramę, karbonowy widelec i napęd Shimano Ultegra z jednostką elektryczną Fazua Evation 1.0. Rower waży 14 kilogramów i kosztuje 18999 złotych. Jest też dostępny tańszy wariant E-Allroad Expert, który wspomaganie elektryczne łaczy z konstrukcją roweru gravel. Na pokładzie modelu czeka napęd SRAM Rival. Waga E-Allroad wynosi 14,5 kilograma, a cena to 15799 złotych.

Kompletna oferta marki Corratec dostępna jest już na stronie dystrybutora: e-polbike.pl

Podobne artykuły