CST Tires - z tras Pucharu Świata XC

Drukuj
CST CST

Rywalizacja na rynku producentów opon staje się coraz ciekawsza. Do starych graczy dołączają firmy z Dalekiego Wschodu, które nie mają kompleksów jeśli chodzi o walkę na najwyższym poziomie - w Pucharze Świata XC.

Sukces i ekspansja marki CST to żywy dowód na to, jak poważnymi graczami na światowym rynku stają się firmy z Tajwanu. W katalogach CST znajdziemy opony do przeróżnych pojazdów oraz, co szczególnie nas interesuje, wyjątkowo rozbudowaną ofertę opon dla fanów kolarstwa.

Fakt istnienia wielkiego producenta z Tajwanu, który ma w swojej ofercie dziesiątki produktów nikogo już nie dziwi. CST od jakiegoś czasu idzie swoją drogą. Tajwańczycy mieli nieograniczone możliwości produkcyjne, a od jakiegoś czasu mają też ambitną politykę R&D i przestali udawać, że odczuwają jakiekolwiek kompleksy w rywalizacji z uznanymi firmami ze Starego Świata. Efekt? Na oponach CST Yana Belomoina, czyli jedno z największych odkryć kolarstwa górskiego ostatnich sezonów, zwyciężyła w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata XC - i wszystko wskazuje na to, że nie zamierza na tym osiągnięciu poprzestać. Co więcej - przecież nawet w Polsce mamy mocny team MTB sponsorowany przez CST z Dariuszem Batkiem i Ritą Malinkiewicz w składzie!

 

 

 

 

Oczywiście CST w swojej ofercie dalej ma dużo przystępnych cenowo modeli do "normalnej jazdy", jednak naszą uwagę zwróciła przede wszystkim cała lista pozycji opon idealnych do treningów i ścigania się, tak na szosie, jak i w terenie. Pomimo zastosowania zaawansowanej technologii, wiele opon tajwańskiego producenta dalej jest po prostu tańsza od "zachodniej" (chociaż przecież dobrze wiemy, gdzie przeważnie produkowanej) konkurencji.

Opony MTB

Cóż, w przypadku firmy która ma na koncie tyle sukcesów w Pucharze Świata XC nie sposób nie zacząć od produktów przeznaczonych właśnie do jazdy w terenie. 

Model CST B-Fast to superszybka opona dostępna w rozmiarze 27.5, a także, co jest już nielada wydarzeniem - 26 cali. Bieżnik ma tutaj ukształtowanie sprzyjające uzyskiwaniu wysokich prędkości i minimalizacji oporów toczenia. Jednak to co najciekawsze, to zastosowanie dodatkowej wkładki antyprzebiciowej EPS umieszczonej pomiędzy bieżnikiem, a wewnętrzną częścią opony. Takie rozwiązanie bardzo przyda się tam, gdzie wyjątkowo nie chcemy tracić czasu na walkę z przebitymi oponami - wkładka doskonale chroni np. przed szkłem czy ostrymi kolcami i kamieniami. Opona w wariancie 27.5 cala x 1.95 waży 430 gramów i kosztuje 119 złotych.

 

 
 

 

CST B-Trail to propozycja, którą docenią fani szybkich maratonów oraz jazdy szlakowej na łatwiejszych trasach. Imponuje dostępność różnych wariantów średnicy koła - od 26 do 29 cali. Dwa najpopularniejsze, czyli 27,5 oraz 29 dostępne są z szerokością 2.25, jest też wariant "plus", czyli 27.5 x 2.6 cala. Opona swoją szybkość zawdzięcza oczywiście bieżnikowi: jest niski na środku i posiada agresywnie rozstawione klocki na bokach, sprawdzi się więc doskonale w suchych warunkach. Wersja 29 cali waży 505 gramów i wyceniono ją na 134 złote.

Ciekawą propozycją jest też opona Stayer, czyli przedstawiciel rzadkiego gatunku opon na ekstremalne błoto. Super wysoki i rzadko rozstawiony bieżnik błyskawicznie oczyszcza się z zabrudzeń i stabilizuje oponę w nawet najbardziej grząskich warunkach. Na wypadek nagłego spotkania z jakąś niespodzianką ukrytą w odmętach błotnistych kałuż oponę tę wyposażono także we wkładkę EPS. Opona w rozmiarze 29 x 2.25 dostępna jest w wariancie drutowym za 66 złotych, oraz jako opona zwijana za 133 złote.

 

 
 

 

Przełaj

Przy okazji opon górskich warto wspomnieć też o produkcie... pośrednim, czyli ciekawej oponie przełajowej CST Pika. To uniwersalne rozwiązanie na warunki zmienne - dzięki zbitemu bieżnikowi na środku opony opory toczenia przy większych prędkościach nie są zabójcze, a agresywnie rozstawione boki bieżnika poprawiają trakcję w zakrętach. Ciekawostką jest zastosowanie wkładki EPS pozwalającej na bezpieczną jazdę z mniejszym ciśnieniem, a także dostępność dwóch wariantów szerokości - 32 mm zgodnie z wymogami UCI oraz bardziej gravelową 38C (#graveLOVE ;)). Obydwie szerokości w wersji ze stopką drucianą kosztują odpowiednio 63 i 66 złotych. 

Oponą stricte gravelową jest model CST Tirent - to tak naprawdę zmodyfikowana szybka opona maratonowa B-Fast o obniżonym bieżniku bocznym. Dostępne są wersje o szerokości 40 mm ze stopką drucianą lub kevlarową. Wariant zwijany waży 450 gramów i kosztuje 124 złote.

Opony szosowe

Kiedy ma się w sponsorowanym teamie zawodników XC nie sposób nie zapewnić im także odpowiednich opon do zaawansowanego treningu na szosie. CST ma w swojej ofercie kilka ciekawych i bardzo przystępnych cenowo propozycji zgodnych z aktualnymi trendami w kolarstwie szosowym, jak i okołoszosowym, czyli coraz popularniejszym segmencie gravel. 

CST Cito to szybka opona przeznaczona przede wszystkim do ścigania. Uderzająca jest jej waga, zwłaszcza w stosunku do ceny - 190 gramów w modnym wariancie 700 x 25C przy cenie zaledwie 119 złotych to wynik więcej niż bardzo dobry. Wariant 23-milimetrowy jest jeszcze lżejszy i waży 185 gramów. Szybki bieżnik typu slick minimalizuje opory toczenia, posiada jednak minimalne nacięcia po bokach stabilizujące oponę w zakrętach. Pomimo ultraniskiej wagi, na pokładzie opon Cito znajdziemy wkładkę EPS poprawiającą odporność na przebicie.

 

 
 

 

CST Recourse to propozycja dla amatorów lub osób które lubią jeździć w wyjątkowo trudnych warunkach. Bardzo zróżnicowany bieżnik sprzyja odprowadzaniu wody i poprawie przyczepności w zakrętach lub na zabrudzonej nawierzchni. Dodatkowo argumentem przemawiającym za wyborem tej opony do szosowej turystyki jest dostępność wariantu 28C, który pozwala nieco obniżyć ciśnienie w oponach, znacząco poprawiając komfort jazdy po kiepskim asfalcie. Opona w topowym, zwijanym wariancie z wkładką EPS kosztuje 114 złotych przy wadze 250 gramów

Strona producenta: www.cstpoland.pl