Spis treści:
ENVE Composites wśród fanów rowerowej biżuterii (lub jak kto woli - koneserów) jest marką legendą. Drogie, niebywale zaawansowane koła oraz części do rowerów możemy znaleźć często w najdroższych, niskoseryjnych rowerach składanych na zamówienie. Firma wymyśliła bardzo ciekawy sposób na swój rozwój - skupia się na projektowaniu najbardziej zaawansowanych karbonowych komponentów, które trafiają do współpracujących z firmą zawodników oraz producentów ram (i rowerów, aczkolwiek mówimy tutaj o markach naprawdę... premium). Co ciekawsze, firma swoją ofertą celuje wszędzie tam, gdzie stawiane są najwyższe wymagania i najmocniejszy jest duch innowacyjności - dlatego w ofercie znajdziemy zarówno koła szosowe, jak i produkty przeznaczone do XC, enduro, a nawet downhillu. W związku z powyższym nie dziwią nazwy drużyn współpracujących z ENVE - Dimension Data, The Syndicate, Cannondale Factory Racing czy triathlonowe Maverick Multisport.
Firma ENVE Composites posiada również ciekawą fiozofię jeśli chodzi o politykę reklamacyjną i wsparcie swoich klientów. Po pierwsze ENVE nie ukrywa, iż projektuje komponenty do ścigania i ekstremalnie trudnych warunków. Koła i komponenty testowane są przez sportowców znanych ze swoich niecodziennych wyczynów i takie właśnie okoliczności mają być ich środowiskiem naturalnym - w razie usterki nikt nie powie nam, że "produkt nie został przeznaczony do startu w zawodach". Każdy pierwszy właściciel części ENVE objęty jest więc 5-letnim programem gwarancyjnym oraz dożywotnią opieką pogwarancyjną. Szczególnie ciekawa jest ta druga - niezależnie od tego co stanie się z Waszymi komponentami ENVE po upływie gwarancji, nawet jeśli będzie to typowy wypadek losowy, firma zapewnia zakup części zamiennych za 50% wartości. Program obejmuje pierwszych właścicieli, aby stać się jego częścią należy po zakupie dokonać rejestracji na stronie producenta.
Co nowego?
Wśród ciekawych propozycji na rok 2017 warto zwrócić szczególną uwagę na nowe koła szosowe zgodne z aktualnymi trendami. Po pierwsze - hamulce tarczowe, nowe standardy sztywnych osi oraz szerokości obręczy przystosowane do coraz szerszych opon, jakie zaczynają dominować w profesjonalnym peletonie.
Koła SES 4.5 AR DISC to model przeznaczony dla coraz liczniejszych fanów graveli i jazdy po gorszych drogach. Szerokie obręcz wspierają opony aż do 30 mm, Wysoki, karbonowy stożek oraz szereg dostępnych wersji - od osi 9 mm, poprzez sztywne 12 mm, aż po zestaw ze sztywną osią przedniego koła 15 mm. Oczywiście przewidziano dostępność modeli kompatybilnych z napędami SRAM, Shimano i Campagnolo, jak i oponami oraz szytkami. Cena kół - od 10690 zł.
Dla fanów szosowego ścigania na poziomie World Tour również przewidziano powiew świeżości. Koła SES 5.6 DISC skonstruowano z myślą o oponach 25C oraz hamulcach tarczowych. Model ten legitymuje się parametrami takimi jak zewnętrzna szerokość obręczy 19 mm, wysokość 54 i 63 mm oraz waga obręczy odpowiednio 385 i 406 gramów. Waga zestawu to 1399g. Podobnie jak w przypadku modelu gravelowego, także koła SES 5.6 Disc dostępne są w różnych wersjach dostosowanych do wiodących standardów na rynku. Cena - od 10690 zł.
Jeśli chodzi o koła MTB, nie sposób nie zwrócić uwagi na najbardziej hardcore'owy model przeznaczony do downhillu w dwóch dominujących standardach - 26 oraz 27.5 cala. M90 pozostają pierwszymi i jak dotąd jednymi z nielicznych kół karbonowych, jakie regularnie startują w zawodach Pucharu Świata UCI w downhillu, a zawodnicy teamu The Syndicate odnieśli na nich szereg zwycięstw. Ekstremalne warunki wymagają ekstremalnych rozwiązań - pomimo dużej szerokości i wysokości 34 mm, kompatybilności z oponami 2.4 - 2,7 cala, udało się utrzymać wagę kompletu kół na poziomie 1854 gramów. Cena zestawu M90 - od 10 690 zł.
Koła M60 to uniwersalna propozycja dla fanów kolarstwa górskiego od XC po trail. 1527 gramów wagi, wiele możliwych wariantów, w tym z piastami w coraz popularniejszym standardzie BOOST. Koła M60 przewidziano w rozmiarach 27.5 oraz 29 cali, najlepiej współpracują z oponami od 2.1 do 2.35 cala. Cena - podobnie jak inne propozycje producenta rozpoczyna się od 10690 zł. Warto również wspomnieć, iż przewidziano wariant Plus z szerokoscią obręczy aż 49 mm, dostosowaną do opon 2.8 - 3.0.
Nie tylko koła!
Enve oprócz kół ma w swojej ofercie także ciekawe widelce, wsporniki siodła czy mostki. Naszą uwagę zwrócił widelec Enve Gravel, wyposażony w sprytnie wkomponowany błotnik, który oczywiście można zdemontować. Waga - 440 gramów, kompatybilność z osiami 12 mm oraz oponami o szerokości do 38 mm. Cena - 2990 zł.
Warto dodać, że za sprawą nowego dystrybutora ENVE w Polsce - firmy Harfa-Harryson, produkty Enve są teraz szeroko dostępne na polskim rynku, wraz z obsługą gwarancyjną i serwisową.
ENVE w Katalogu Rowerowym 2017: ENVE
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl