Fuji SL - nowa, lekka szosa na 2016!

Drukuj

Marka Fuji zaprezentowała zupełnie nowy model SL, który dołącza do grona superlekkich rowerów szosowych. Rama SL w stanie surowym osiągnęła wynik 695 g, będąc tym samym o 19 % od jej poprzedników ze stajni Fuji i stając się jedną z najlżejszych ram na świecie.

Na miejsce oficjalnej prezentacji nowej konstrukcji wybrano konferencję przed rozpoczynającym się w sobotę wyścigiem Vuelta a Espana. To właśnie tutaj przed czteroma laty Juan Jose Cobo na modelu Altamira zdobył dla Fuji pierwsze zwycięstwo w Wielkim Tourze. Tym razem na szosach Hiszpanii rowerów Fuji dosiądą kolarze ekipy Caja Rural - Seguros RGA, którzy zaprezentują w akcji możliwości nowego modelu SL.

Fuji SL 1.1Fuji
Fuji SL 1.1Fuji

Rekordowa lekkość

Pierwszym co rzuca się w oczy w przypadku Fuji SL jest jego waga. Rama w stanie surowym ważyć ma jedyne 695 g! Polakierowany frameset wraz z widelcem ważyć będzie około 1020 g (740 g + 280 g). Podstawą takiego wyniku jest użycie technologii HC (High Compaction Molding), pozwalającej na zagęszczenie włókien oraz wyeliminowanie nadmiaru niepotrzebnej żywicy. Podobna technika została już wcielona w modelu Altamira, lecz teraz ma ona osiągnąć nowy poziom. Z użyciem tej samej technologii produkowany jest też widelec nowego SL. Obniżenie masy było możliwe także dzięki redukcji miejsc łączeń poszczególnych elementów do liczby 4 (w przypadku Altamiry było to 8 połączeń). Dzięki powyższemu rower pochwalić może się nie tylko niską masą, ale i świetną sztywnością oraz wytrzymałością.

Technologia High Compaction MoldingFuji
Technologia Fuji RIBFuji

Znaczna poprawa sztywności

Aby SL mógł wygrywać najcięższe górskie etapy, jakich podczas Vuelty kolarzom Caja Rural - Seguros RGA nie zabraknie, rower musi cechować się również najwyższą możliwą sztywnością. Fuji SL poprawił ten aspekt względem starszej Altamiry o 9 % w główce ramy, o 11 % w okolicach suportu oraz aż o 18 % w przypadku widelca przedniego.

Poszczególne rury posiadają kształt maksymalizujący sztywność ramy.Fuji
Tylne widełki zapewnić mają odpowiedni komfortFuji

Wpływ na poprawę sztywności mają przede wszystkim trzy aspekty, nie licząc zastosowania udoskonalonego materiału. To kształt poszczególnych rur, w tym zastosowanie dolnej rury o przekroju ośmioboku i spłaszczenie przekrojów w odpowiednich miejscach, gdzie rama poddawana jest największym obciążeniom. Sztywność suportu wspierana jest przez standard BB30, natomiast w widelcu zastosowano opatentowaną technologię RIB, zakładającą użycie wewnątrz widelca dodatkowego karbonowego łączenia, co znacząco poprawia jego sztywność boczną oraz dodaje pewności w prowadzeniu całego roweru.

 
Lekkość i sztywność to cechy priorytetowe, jeśli mówimy o szosie mającej liczyć się na najważniejszych górskich etapach.Fuji

Pozostałe cechy Fuji SL

Fuji SL to także wyścigowa geometria oraz pewne prowadzenie. Ponadto konstruktorzy zadbali o takie detale jak przekroje rur proporcjonalne do rozmiarów ramy i podobnie jak w Altamirze zastosowali cienkie tylne widełki wzorowo absorbujące drgania. Rama SL wyposażona została w większe otwory do prowadzenia przewodów oraz elementy zapobiegające uszkodzeniu ramy w przypadku spadnięcia łańcucha - Chain Watcher i Chainstay Protector.

Topowy Fuji SL 1.1Fuji
Fuji SL 1.3Fuji

Dostępne konfiguracje

Na rynku europejskim znajdzie się 6 modeli opartych o ramę SL, w tym: topowy 1.1, oparty o grupę SRAM Red i karbonowe koła Reynolds, którego waga wyniesie 4,96 kg (tak lekki, że aż nielegalny!), 1.5 zbudowany na grupie Dura-Ace oraz modele 2.1, 2.3 i 2.5, zbudowane z kompozytu C10 (w topowych modelach C15), w których znajdziemy osprzęt od Ultegry po Shimano 105. Nabyć będzie można również model Team Replica oraz sam frameset. Ceny Fuji SL rozpoczynają się od 8299 zł za podstawową konfigurację 2.5, a kończą na 49999 zł za najwyższy model 1.1.

Fuji SL 2.5Fuji

Do sprzedaży Fuji SL trafić ma w październiku tego roku.

Dystrybutor: www.fujibikes.com

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj