SCOTT Foil 2016

Drukuj

Aerodynamiczny Foil w ofercie szwajcarskiej marki SCOTT pojawił się w sezonie 2011. Po kilku latach doczekaliśmy się następcy, który został znacząco zmodyfikowany i jak obiecuje producent, poprawiono w nim wszystkie najważniejsze parametry - aerodynamikę, sztywność, komfort oraz wagę.

 

SCOTT w dużym stopniu skoncentrował się na aerodynamice. Dzięki zaawansowanym testom wykonanym metodą CFD, w połączeniu z późniejszymi testami w tunelu aerodynamicznym, uzyskano oszczędność 6W w oporze aerodynamicznym przy prędkości 45 km/h, co na 40 km czasówce pokonanej z taką prędkością przekłada się na oszczędność równą 27 sekund. Największą zasługę w tym wyniku ma przednia część roweru, a zwłaszcza zastosowanie zintegrowanego, jednoczęściowego karbonowego kokpitu Syncros RR1.0 Aero Cockpit. Dostępny on będzie w dziewięciu kombinacjach długości mostka i szerokości kierownicy a jego waga określona została na 395 g dla wersji 110 mm / 42 cm. Kokpit otrzymał zintegrowane prowadzenie dla pancerzy (również systemu Di2) oraz dwa różne mocowania dla urządzeń Garmina. Tańsze odmiany Foila otrzymały aluminiowy mostek Syncrosa, który również otrzymał aerodynamiczny kształt.

 
 

Wagowo nowy Foil również prezentuje się lepiej od poprzednika. Dzięki ramie ważącej 945 g w rozmiarze M oraz widelcowi o masie 335 g udało się zaoszczędzić 70 g. Jednocześnie o kilkanaście procent wzrosła sztywność znacznie powiększonego węzła suportowego z systemem PF86 oraz główki ramy, a o kilka procent parametr ten wzrósł także dla widelca.

Istotnie poprawiony został komfort - poziom ugięcia wzrósł w ramie o 89%, natomiast w widelcu o 11%. Zasługa w tym znacznie węższych rurek tylnego widelca, płaskiej rury górnej zdolnej do odginania oraz włókien węglowych ułożonych w poprawiony sposób. Foil 2016 zaprojektowany został pod kątem coraz popularniejszych opon 25 mm, a jeśli komuś dalej brakować będzie komfortu, to może zdecydować się nawet na użycie gum o szerokości 28 mm.

 
 

W sprzedaży dostępnych będzie 5 konfiguracji: Premium i Team Issue, które powstają z topowych włókien HMX oraz 10, 20 i 30 z włóknami HMF. Wersja Premium złożona została na grupie Shimano Dura-Ace Di2 oraz kołach Zipp 404. W Team Issue odnajdziemy mechaniczną wersję Dura-Ace i koła Zipp 60. Tańsze trzy odmiany otrzymały grupy od Shimano 105 do elektronicznej Ultegry oraz aluminiowe koła Syncros RR2.0. Dostępność wersji HMF określona została na październik, natomiast HMX na grudzień.

Dystrybutor: www.scott.pl