Spis treści:
Thule wśród kolarzy i rowerzystów w dniu dzisiejszym jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek, jeśli chodzi o transport rowerów naszymi samochodami. Szwedzka marka swoją dzisiejszą pozycję buduje tak naprawdę od dziesiątek lat. Początki firmy sięgają aż 1942 roku, kiedy to swoje przedsiębiorstwo założył Erik Thulin. Dopiero jednak w latach 60 Thule rozpoczęło produkcję swoich uchwytów, rozpoczynając od uchwytów na narty, następnie tworząc boxy dachowe, by w późniejszym czasie rozpocząć także produkcję uchwytów rowerowych – na hak oraz na dach. Pierwszy uchwyt montowany na hak wyjechał z fabryki Thule w 1992 r. Dziś w ofercie producenta poza uchwytami i boxami znajdziemy także szereg toreb i futerałów rowerowych, sakwy, plecaki a także rowerowe przyczepki dziecięce.
Uchwyty doskonalone przez lata zasłynęły ze swojej ergonomii i solidności. Bo w końcu z czym kojarzy się połączenie Skandynawii i samochodów? Z bezpieczeństwem! Produkty Thule poddawane są bowiem rygorystycznym testom w Thule Test Center, którego wymogi przekraczają znacznie normy ISO. Co nowego zaproponowali nam konstruktorzy ze szwedzkiego Malmö w 2015 roku?
Uchwyty rowerowe na dach
Pierwszą z nowości na 2015 rok jest nowy uchwyt na dach Sprint 569, zakładający montaż roweru za przednie koło. Rozwiązanie to zdecydowanie przypadnie do gustu wszystkim kolarzom i posiadaczom ram karbonowych, których nie można ściskać uchwytami za ramę. Sprint 569 wyposażony został w innowacyjną, opatentowaną konstrukcję AcuTight , czyli gałkę mocującą przedni widelec, która chwyta widelec z optymalną siłą, zapobiegając jego nadmiernemu ściskaniu. Nowy uchwyt to poza tym elastomerowy system Road Dampening Technology, tłumiący i absorbujący drgania, nieuszkadzający obręczy pasek na tylne koło, stabilna podstawka tylnego koła oraz zamki zabezpieczające. Cena topowego uchwytu w ofercie Thule wyniesie 899 zł.
W ofercie Thule znajdziemy jeszcze jeden uchwyt z montaże za przedni widelec – model OutRide 561, posiadający zatrzaskowy mechanizm mocujący. W zestawie dostaniemy także adaptery, pasujące do rowerów ze sztywną osią. Poza tym dobrze znane z innych konstrukcji paski zębate z tyłu oraz zamki zabezpieczające. Jego cena plasuje się na poziomie 549 zł
Jeśli chodzi o modele uchwytów z mocowaniem za ramę, musimy wspomnieć o bestsellerowym modelu ProRide 591. Uniwersalna konstrukcja z uchwytem ramy, który ściskamy za pomocą pokrętła oraz z dwoma paskami zębatymi na koła. Uchwyt pasuje do ram o maksymalnym przekroju 100 mm i wadze całkowitej do 20 kg. To konstrukcja sprawdzona nie tylko w fabrycznych testach (spełnia wymagania testu City Crash), ale również przez tysiące użytkowników na całym świecie. Cena tego modelu to 479 zł
W ofercie znajdziemy jeszcze niższy model z mocowaniem za ramę – Thule FreeRide 532, który jest najtańszym uchwytem na dach w ofercie producenta i kosztuje 269 zł.
Bagażniki rowerowe montowane na hak
Zupełnie nowym bagażnikiem montowanym na hak jest model VeloCompact, który dostępny jest w wariantach 925 (na 2 rowery, którego cena wynosi 1619 zł) oraz 927 (na 3 lub 4 rowery o wartości 2129 zł). Jego głównymi cechami jest łatwość obsługi, możliwość regulacji w zależności od rozstawu kół roweru oraz mechanizm odchylania sterowany pedałem. Bagażnik idzie także złożyć, aby nie zajmował dużo miejsca podczas przechowywania.
Bardzo poręcznym modelem jest EasyFold 932 – w pełni składany bagażnik pomieści 2 rowery o łącznej masie 60 kg, dlatego nada się nawet do transportu rowerów elektrycznych. Posiada on także mechanizm odchylania. Cena? 2599 zł.
Ciekawym wariantem jest także bagażnik EuroClassic, który poza zaletami innych produktów posiada system Thule AcuTight, znany z nowego bagażnika dachowego Sprint 569. Patent ten polega na tym, że kiedy siła docisku mocowania jest optymalna, słyszymy kliknięcie. Istnieją dwa warianty tego modelu – na 2-3 rowery lub na 3-4 rowery, a za większą wersję będziemy musieli zapłacić 2949 zł.
Wszystkie podstawowe funkcje znajdziemy natomiast w bagażniku EuroRide – mechanizm odchylania, uchwyt szybkiego montażu czy zamek zabezpieczający. Koszt zakupu mniejszej wersji EuroRide na 2 rowery to 1239 zł, natomiast wersja na 3 rowery kosztuje 1549 zł.
Uchwyty rowerowe na tylne drzwi samochodu
Najnowszym modelem z grona montowanych na tylne drzwi jest Thule RaceWay 991 (na 2 rowery) lub RaceWay 992 (na 3 rowery). Ten rewolucyjny, jak określa go producent, bagażnik, posiada linki Sure-Tight oraz gałki FitDial. Te pierwsze zadbają o bezpieczeństwo naszego samochodu, z kolei gałki pozwolą na idealne dopasowanie bagażnika do tylnej klapy. Używając RaceWay mamy gwarancję, że rowery o siebie nie będą uderzać, co zapewniają opatentowane uchwyty No-Sway. Bagażnik jest poręczny, idzie go złożyć, a jego maksymalna ładowność to 30 kg. Koszt tego rozwiązania to kwota rzędu 1539 zł za wersję na 3 rowery, oraz 1399 za wariant mniejszy.
Wśród pozostałych modeli znajdziemy jeszcze m.in. ClipOn z montażem zatrzaskowym, który idealnie sprawdzi się w autach hatchback i kombi. Warto wspomnieć jeszcze model BackPac, który dedykowany jest wszelkim vanom i minibusom.
Fot. Thule
Dystrybutor: www.thule.com