Fulcrum Racing Zero 2015

Drukuj

Całkowicie odświeżoną serię kół z serii Zero zaprezentował włoski Fulcrum. W przyszłorocznej kolekcji dostępne będą dwa karbonowe zestawy, a także dwie pary wykonane z tradycyjnego aluminium.

Fulcrum Racing Zero Carbon

 

Trafiające po raz pierwszy do serii Zero karbonowe obręcze będą miały 30 mm wysokości i połączone zostaną do piast za pomocą aluminiowych szprych. Ciekawy efekt wizualny producentowi udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu połączenia włókien kierunkowych wraz z włóknami o splocie 3K, które pojawiły się wyłącznie na powierzchni do hamowania. Te pierwsze pozwoliły uzyskać wysoką sztywność obręczy oraz dobre tłumienie drgań, z kolei włókna 3K wykazują wysoką odporność na ścieranie, co też pozytywnie wpłynie na żywotność obręczy.

 
 

Racing Zero Carbon występować będzie w dwóch odmianach - pod szytki oraz klasyczne opony. Karbonowe koła odznaczać mają się, znaną z serii Zero, wysoką sztywnością, a dzięki lżejszym obręczom będą lepiej przyspieszać. Wyższa niż w przypadku aluminiowej serii wysokość obręczy sprawi też, że koła będą bardziej aerodynamiczne. Karbonowe Fulcrumy Zero ważyć będą 1358 g w wersji pod opony, a więc mniej o 77 g od obecnej, aluminiowej wersji Zero. Wersja pod szytkę będzie jeszcze lżejsza, a jej masa będzie równa 1278 g. 

 

Fulcrum Racing Zero Nite

 

Kolejna nowa wersje kół z serii Zero to model Nite. Opiera się on w głównej mierze na standardowej, aluminiowej odmianie, jednak producent zastosował technologię plazmowego utleniania elektrolitycznego na powierzchni do hamowania. Proces ten poprawia hamowanie w warunkach suchych, jak i mokrych, a co więcej nadaje powierzchni ciemny kolor. Ponadto możliwe staje się użycie czerwonych klocków hamulcowych, tych samych co w przypadku kół karbonowych - wymiana kół z Zero Nite na karbonowe będzie więc dużo szybsza, co jest istotne dla kolarzy używających aluminiowych kół treningowich i karbonowych na wyścigi. Wysokość przedniej obręczy to 25 mm, natomiast tylnej 30 mm.

 
 

Podobnie jak w przypadku Racing Zero Carbon, tak i w odmianie Nite producent zastosował piasty z ceramicznymi łożyskami USB, które są lżejsze, żywotniejsze i generują mniejsze opory toczenia w porównaniu do standardowych. Przy okazji zmniejszony został korpus przedniej piasty, co pozwoliło osiągnąć masę wynoszącą 1428 g.

Dotychczasowa standardowa wersja Racing Zero dalej pozostanie w ofercie. Otrzyma jedynie odświeżone grafiki, zgodne z pozostałymi modelami z przyszłorocznej kolekcji.

Info: fulcrumwheels.com