Fox Float X AM oraz 34 TALAS

Wychodzą na rynek: nowy tłumik Fox Float X CTD All-Mountain oraz widelec TALAS 34

Drukuj

Fox Racing Shox wprowadza dwa nowe komponenty do swojej oferty. 160-milimetrowy widelec 34 TALAS oraz tłumik Float X CTD shock. Czym charakteryzuje się nowa amortyzacja?

Widelec do All-Mountain
34 TALAS wyposażony jest w 160-milimetrowy skok oraz technologię liniowego skoku sprężyny powietrznej. System używa wielokomorowych sprężyn, dzięki którym możliwe jest używanie dwóch wielkości skoku: 160 i 130mm bez utraty jakości działania. Przejście do trybu o mniejszym skoku będzie szczególnie przydatne podczas stromych wspinaczek, gdzie 130-milimetrowy widelec łatwiej stabilizuje przednie koło.
 

Nowy 34 TALAS jest lepiej odseparowany od sił hamujących


Nowy TALAS od Foxa wyposażony jest, a jakże, w system CTD, pozwalający na szybką zmianę charakterystyki tłumienia w jeden z trzech trybów: Climb-Trail-Descent. W nowej odsłonie widelca poprawiono jakość działania CTD, które od teraz ma być lepiej odseparowane od sił hamujących i nie "nurkować" przy gwałtownym naciśnięciu dźwigni hamulcowych. Odpowiada za to m.in. bardziej progresywne działanie sprężyny i poprawa tłumienia kompresji przy niższych prędkościach.

Nowością jest dodanie do manetki możliwości ustawienia wielkości skoku w obrębie danego trybu Climb-Trail-Descent w zakresie 1-2-3.

 

 


Jeśli chodzi o stronę estetyczną, to nowy 34 TALAS ma być smuklejszy od poprzedników, szczególnie ze względu na poprawę systemu uszczelniania i zmniejszenie składających się nań części.

Waga nowego widelca dla 26-calowych kół wynosi 1964g. Jak donosi producent, trwają prace nad 27,5-calową wersją 34 TALAS. Amortyzator montowany jest na osi 15QR.

 


Float X CTD
Nowy tłumik Foxa został wyprodukowany z myślą o użytkownikach nastawionych na jazdę trailową. Model Float X CTD ma być poprawioną i odchudzoną wersją DHX Air.

 

 

 

 

Float X CTD jest nieco cięższy od innych modeli, głównie za sprawą dodatkowego zbiornika olej


Damper ma wbudowany na grzbiecie pojemnik służący do przechowywania większej ilości oleju. Większa ilość płynu przepływają przez wewnętrzne korytarze tłumika zapewnia poprawioną jakość działania. Wynika to głównie z możliwości lepszej pracy w wysokich temperaturach, do których trailowi jeźdźcy lubią doprowadzać system amortyzacji.

 

 

 

 

Nowa wersja manetki CTD umożliwia dodatkową regulację


Oprócz standardowej manetki Climb-Trail-Descent tłumik umożliwia także regulację poziomu odbicia. Podobnie jak w widelcu 34 TALAS, również tutaj możliwe jest dodatkowe poruszanie się w obrębie skoku każdego trybu w zakresie 1-2-3.

Waga Float X CTD (8.5x2.5") wynosi 365g i jest on ok. 80g cięższy niż pozostałe modele Float CTD.

Fot.: Fox
Dystrybutor: www.cult-bikes.com