O sieci sklepów DSR - wywiad

Wywiad z Tomkiem Radzkim nt Dobrych Sklepów Rowerowych

Drukuj

Od kilku lat w Polsce obserwujemy wzrost zainteresowania aktywnymi formami wypoczynku. Jedną z nich niezaprzeczalnie jest jazda na rowerze. Wydawać by się mogło, że założenie sklepu rowerowego to prosty przepis na sukces. Niemniej jednak nie zawsze tak jest.

Branża rowerowa jest wymagającą i nie każdy może się w niej utrzymać. Koordynator sieci Dobre Sklepy Rowerowe – prezes firmy Velo Tomasz Radzki – wie to najlepiej. Dlatego nieustannie od wielu lat usprawnia stworzony przez siebie model biznesowy, tak aby uzyskać zadowolenie Klientów z zakupów w Dobrych Sklepach Rowerowych oraz satysfakcję z prowadzenia sklepu w ramach systemu partnerskiego DSR.

bikeWorld.pl: Czym jest sieć DSR?
Tomsz Radzki: Koncepcja stworzenia sieci Dobre Sklepy Rowerowe powstała 10 lat temu i od tego czasu ten partnerski model biznesowy sukcesywnie wdrażany jest w życie. Dobre Sklepy Rowerowe razem z koordynatorem projektu firmą Velo tworzą ogólnopolską sieć specjalistycznych sklepów rowerowych. Dobre Sklepy Rowerowe to przyjazne, profesjonalnie zorganizowane oraz zaopatrzone stosownie do potrzeb lokalnego rynku rowerowego niezależne placówki handlowe, które dają Klientowi dostęp do kompleksowej i atrakcyjnej oferty towarów o wysokim standardzie jakościowym uznanych światowych marek branży rowerowej.

bikeWorld.pl: Gdzie się to wszystko zaczęło? Ile placówek i jak szybko przystąpiło do projektu?
Tomasz Radzki: Pomysł projektu narodził się w Gliwicach, siedzibie naszej firmy. Przez 10 lat istnienia i ciągłego ulepszania systemu partnerskiego do sieci przystąpiło prawie 130 placówek.

bikeWorld.pl: Sieć sklepów obejmuję prawie całą Polskę?
Tomasz Radzki: Sieć obejmuje sklepy zlokalizowane w całej Polsce. W każdym z województw można znaleźć Dobry Sklep Rowerowy i ciągle powstają nowe. W ubiegłym roku kolejne placówki zagościły w takich miejscowościach jak: Biłgoraj, Łódź, Legnica oraz Nowy Dwór Mazowiecki. Zaś jeszcze na przełomie kwietnia i maja uruchomiony zostanie Dobry Sklep Rowerowy w Głownie.



bikeWorld.pl: Co logo DSR w witrynie sklepowej oznacza dla klienta detalicznego?
Tomasz Radzki: Przede wszystkim specjalistyczny sklep i serwis rowerowy. Każdy zainteresowany kierując swe kroki do Dobrych Sklepów Rowerowych wie także, że spotka tam indywidualne podejście, miłą i fachową obsługę. Znajdzie tam również i ogromną ofertę markowych, wysokiej jakości produktów sprzedawanych w nowoczesny sposób. Przykładem tego może być uruchomiona na stronie www.velo.com.pl funkcja Dostępność. Każdy użytkownik Internetu może w dowolnej chwili sprawdzić czy interesujący go produkt dostępny jest w magazynie centralnym oraz w którym ze sklepów produkt może zamówić. Zaś w przypadku rowerów i produktów z Wyprzedaży dodatkowo może uzyskać informację, w którym ze sklepów interesujący go model jest w chwili obecnej dostępny. Na stronie internetowej wszyscy zainteresowani mogą również sprawdzić z jakich promocji mogą skorzystać odwiedzając Dobry Sklep Rowerowy. Na rozpoczęcie sezonu przygotowaliśmy również akcję promocyjną Dobre Raty Rowerowe, która jest skierowana do wszystkich tych, którzy planują nabycie roweru na raty. Natomiast dla osób niezdecydowanych na zakup konkretnego modelu roweru udostępniliśmy program Author Test Center, który umożliwia zainteresowanym przetestowanie jednego z wybranych rowerów marki Author. Zaś dla wszystkich tych, którzy są chcą otrzymywać najciekawsze wiadomości o tematyce rowerowej oraz informacje o promocjach i konkursach stworzyliśmy możliwość otrzymywania bezpłatnego Newslettera.

bikeWorld.pl: Jak widać wiele się dzieje już w samych placówkach. Wiem, że Dobre Sklepy Rowerowe również aktywnie wspierają imprezy rowerowe w Polsce. Gdzie można was spotkać?
Tomasz Radzki: Dobre Sklepy Rowerowe obecne są w Szklarskiej Porębie podczas Bike Festivalu jak również podczas kolejnych edycji MTB Marathon. W tym celu zbudowaliśmy specjalny zestaw serwisowo-promocyjny, gdzie podczas trwania imprez każdy z uczestników może liczyć na doradztwo techniczne oraz bezpłatną obsługę serwisową, a przy okazji może zapoznać się z wybraną ofertą handlową sklepów.

bikeWorld.pl: Jak wygląda wyposażenie sklepu DSR?
Tomasz Radzki: Sukcesywnie trwają prace nad ujednoliceniem wizerunku witryn Dobrych Sklepów Rowerowych, by nadać im spójny charakter, przy jednoczesnym zachowaniu wzornictwa nazwy własnej placówek członków sieci. W sklepach tych Klient znajdzie przede wszystkim rowery Author oraz Accent, jak również całe spektrum części i akcesoriów rowerowych tych marek. Dostępne są również produkty Park Tool, Finish Line, SIDI, MET, Kryptonie, TACX, San Marco, Hayes, Cateye, RST, Panaracer, Hamax, SKS czy Dartmoor. Również z myślą o najmłodszych, którzy połknęli już bakcyla „rowerowania”, Dobre Sklepy Rowerowe mają w swej ofercie rowerki dziecięce, odzież rowerową czy foteliki rowerowe.

 



bikeWorld.pl: Na czym z praktycznego punktu widzenia polega przystąpienie do sieci sklepów DSR?
Tomasz Radzki: To model oparty na umowie partnerskiej, systematycznie rozwijany na bazie długoletniego doświadczenia biznesowego oraz potrzeb rynku rowerowego. System partnerski daje sklepom możliwość skoncentrowania swoich działań przede wszystkim na obsłudze Klienta. Rozwiązania organizacyjne oraz marketingowe opracowane w ramach tego systemu gwarantują uczestnikom stałe zyski i zwiększenie efektywności przedsięwzięcia. Na 10 nowo otwartych Dobrych Sklepów Rowerowych, dzięki systemowej pomocy, tylko jeden nie wytrzymuje konkurencji. Konkludując, w ramach prowadzonej współpracy, przystępujący do sieci przedsiębiorca może liczyć na: pomoc w zorganizowaniu profesjonalnego sklepu i serwisu rowerowego, wsparcie marketingowe (np. pomoc w przygotowaniu kampanii reklamowej związanej z przystąpieniem do sieci), minimalizację ryzyka handlowego oraz bogatą ofertę handlową światowych marek branży rowerowej uznanych w Polsce.

bikeWorld.pl: Czy każdy może przystąpić do DSR?
Tomasz Radzki: Koncepcja ta skierowana jest do firm rodzinnych, gwarantujących uczciwość, rzetelność oraz profesjonalną obsługę Klienta. Ważny jest również kapitał własny w wysokości minimum 40 000PLN oraz gotowość do przystosowania wizerunku sklepu do obowiązujących w grupie standardów. Branża rowerowa wymaga od nowego przedsiębiorcy swojego rodzaju doświadczenia, znajomości tematyki rowerowej. Dobre Sklepy Rowerowe są sklepami specjalistycznymi, kładą nacisk na fachowość obsługi i specjalistyczny serwis. Dlatego też do współpracy zapraszamy przede wszystkim właścicieli już funkcjonujących sklepów rowerowych lub sportowych w miastach liczących powyżej 20 tysięcy mieszkańców, w których brak jest jeszcze placówki Dobre Sklepy Rowerowe. W branży tej dobrze radę dają sobie osoby, które doświadczenie wyniosły z uprawiania kolarstwa lub innej dyscypliny związanej z rowerem. Potencjalny kandydat musi dysponować lokalem handlowym o powierzchni minimum 40m2.

 

 



bikeWorld.pl: Ostatnimi czasy wiele mówi się o wszechobecnym kryzysie. Czy dotknął on też branżę rowerową? Jak Dobre Sklepy Rowerowe radzą sobie w tej sytuacji?
Tomasz Radzki: Powszechnie znana jest prawda, że w grupie tkwi siła. System partnerski w oparciu, o który działa prawie 130 Dobrych Sklepów Rowerowych (!), szybko reaguje na sytuację na rynku. To właśnie dzięki systemowym działaniom zarówno organizacyjnym jak i marketingowym, jak do tej pory nie odczuliśmy skutków kryzysu.

bikeWorld.pl: Jakie macie plany rozwoju sieci na najbliższe lata?
Tomasz Radzki: Mamy nadzieję utrzymać poziom z ubiegłych lat, tj. w ciągu roku przeciętnie 4-8 nowych placówek zasilało szeregi sieci Dobre Sklepy Rowerowe. Również niezmiennym celem jest ciągła praca nad podnoszeniem standardu obsługi Klienta oraz utrzymywanie dobrego wizerunku placówek. Staramy się również w jak największym stopniu uatrakcyjnić zarówno ofertę jak i wygląd wszystkich sklepów jak również ciekawymi akcjami promocyjnymi poszerzać grono Kupujących.

bikeWorld.pl: A konkurencja?
Tomasz Radzki: Pojawiają się próby kopiowania naszego nowatorskiego rozwiązania. To dobrze. Jest to bowiem świadectwo tego, że system jest już rozpoznawalny. Niemniej jednak nie ma możliwości 10 letniego doświadczenia zastąpić jedynie podobnie brzmiąca nazwą. Za tym musi stać coś więcej.