W pełni karbonowy pedelec, a raczej jego superwersja, nosi nazwę Audi Wörthersee i posiada dość duże możliwości technologiczne, szczególnie jak na sprzęt tego typu. Rower napędzany jest synchronicznym silnikiem elektrycznym umieszczonym w dole ramy o mocy 2,3kW (najwięcej wśród rowerów elektrycznych), a zasilanym litowo-jonowymi bateriami. Jego maksymalna prędkość wynosi aż 80km/h, a ogniwo wystarcza na pokonanie dystansu 70 km.
9-stopniowa przekładnia Audi uruchamiana jest hydraulicznie. W tej technologii wykonane są także hamulce tarczowe. Wysokość siodełka możliwa jest do regulacji w trakcie jazdy. Amortyzator przedni charakteryzuje się skokiem 130mm. Obok główki ramy zamontowany jest komputer pokładowy, który odpowiada za obsługę Wörthersee. Jest on obsługiwany dotykowo. Wyświetla m.in. prędkość, przebyty dystans, stan naładowania akumulatora, zużycie energii oraz aktualny kąt nachylenia, a także umożliwia kontrolę programów jazdy, zapisywanie sekwencji trików czy też ustawianie oświetlenia.
Wörthersee charakteryzuje się przy tym standardową wagą, która wynosi 21kg (rama - 1600g). Poszczególne tryby jazdy (m.in. moc wykorzystania silnika) użytkownik może kontrolować za pomocą aplikacji działającej na smartfonach. Komunikacja odbywa się poprzez sieć WLAN.
Rower został zaprezentowany podczas tegorocznej imprezy miłośników samochodów Volkswagena. Przeznaczony jest przede wszystkim jako niebanalny gadżet do zabawy lub wykorzystania sportowego (przy niskim poziomie użycia silnika).
Cena sprzętu nie jest na razie znana, ale z pewnością nie będzie to niska półka.
Fot.: Audi