Montaż łożysk kierownicy (metodą domową)

Drukuj

<p>Do zamontowania sterów metodą domową będą nam potrzebne następujące narzędzia: imbus 5mm, młotek metalowy i gumowy, pilniki do metalu: okrągły i płaski, smar, kawałek drewienka.</p>

Do zamontowania „sterów” metodą domową będą nam potrzebne następujące narzędzia: imbus 5mm, młotek metalowy i gumowy, pilniki do metalu: okrągły i płaski, smar, kawałek drewienka.







Narzędzia do montażu łożysk kierownicy są drogie, niskim kosztem można je wykonać samemu. W najbliższym markecie budowlanym dostaniemy wszystkie niezbędne części. Do zbudowania przyrządu będą nam potrzebne: pręt gwintowany 10mm, dwie nakrętki 10, podkładki jak największe, nakrętki motylkowe. Całość skręcamy tak jak na zdjęciu. Do nabicia „pająka” („gwiazdki”) może nam posłużyć śruba z główką płaską lekko wypukłą.


Na początku przygotowujemy główkę ramy. Dokładnie czyścimy i smarujemy krawędzie.


Umieszczamy miskę sterów w główce ramy. Przez kawałek drewienka delikatnie wbijamy młotkiem, cały czas kontrolując pozycję miski tak żeby wchodziła równomiernie. Przy pomocy wykonanego przez nas urządzenia montaż sterów jest łatwiejszy. Osadzamy miski sterów. Przez środek przekładamy pręt zakładamy podkładki i całość skręcamy do momentu aż stery wejdą do końca.


Nabijamy pierścień sterów na widelec. Usuwamy nadmiar farby przy pomocy pilnika, czyścimy i smarujemy. Jeżeli pierścień bardzo ciężko wchodzi można go delikatnie od środka podpiłować pilnikiem okrągłym. Tylko nie za mocno bo pierścień musi wchodzić ciasno. Nabijamy pierścień młotkiem przez kawałek drewienka. Stukamy równomiernie ze wszystkich stron cały czas patrząc jak wchodzi ster.


Możemy sobie pomóc młotkiem gumowym uderzając bezpośrednio w pierścień. Jeżeli jest aluminiowy trzeba robić to delikatnie, żeby nie uszkodzić bieżni. Zostajemy przy widelcu bo trzeba jeszcze nabić pająka (gwiazdkę). Korzystamy z wcześniej przygotowanej śruby, za pomocą której wbijamy pająka.


Wbijamy go od 5mm do 1.5cm w rurę widelca. Mamy już wszystko zamontowane. Możemy całość skręcić uprzednio smarując łożyska.

Do wyregulowania sterów skasowania luzu trzeba założyć koła. Wspornik musi mieć poluzowane śruby. Dokręcamy powoli śrubę pająka sprawdzając czy luz jest wyeliminowany. Zaciskając lewą ręką hamulec a prawą ręka łapiąc za stery i ruszając na przemian do przodu i tyłu wyczuwamy luz. Jeżeli pod wpływem dokręcania luz zniknie możemy skręcić wspornik.

 


Należy jeszcze sprawdzić, czy nie skręciliśmy za mocno – w takim wypadku powtarzamy procedurę kasowania luzu i STERY GOTOWE.

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj