
Do naprawy będą nam potrzebne: imbus 8mm, klucz nasadowy 14/15 mm, ściągacz do korb (kwadrat lub isis), klucz do suportu, czysta szmatka, smar, preparat czyszcząco-smarujący np.: WD-40

Odkręcamy śruby mocujące korby kluczem imbusowym lub nasadowym w zależności, z jakim modelem korby i suportu mamy do czynienia.

Ściągamy korby.

Wykręcamy suport. W systemie angielskim prawa strona gwint lewostronny odkręcamy w przeciwną stronę, lewa strona odkręcamy przeciwnie do ruchów wskazówki zegara, gwint prawostronny. W systemie włoskim lewa i prawa miska gwint prawostronny czyli odkręcamy przeciwnie do ruchów wskazówki zegara.


Wszystko dokładnie czyścimy, środek ramy, suport, ośkę suportową, korby.


Pryskamy WD-40, i przecieramy czystą szmatką. Teraz można nałożyć świeży smar. Nakładamy na wszystkie gwinty i miejsca łączenia korby z osią.

Całość skręcamy z powrotem.

Usuwamy szmatką nadmiar smaru. Po przejechaniu około 100km dociągamy śrubami korbę. Jeżeli dźwięki nie ustąpiły, trzeba będzie wymienić suport lub same łożyska.