Rowerem do szkoły i pracy z Thule

Poznajemy produkty z oferty Thule, które będą przydatne podczas dojazdów rowerem do szkoły i pracy.

Drukuj
Thule

Choć szwedzka marka Thule słynie z bagażników do przewożenia rowerów i nart samochodem, to jej oferta jest znacznie, znacznie szersza. W jej skład wchodzą choćby ciekawe przyczepki i foteliki rowerowe oraz sakwy i torby do transportowania bagażu. Poznajcie je!

Korzystanie z roweru jako środka komunikacji staje się coraz bardziej popularne. Nic w tym dziwnego, jest to szybsze, zdrowsze, daje pełną swobodę i niezależność. Dodatkowo pozwala zaoszczędzić pieniądze. Wprawdzie zakup i eksploatacja roweru też wymagają nakładów, jednak w przypadku aut koszty eksploatacji są wyraźnie wyższe. Poza tym samochód trzeba jeszcze tankować, znaleźć miejsce parkingowe, opłacić je... Dojazdy rowerem po mieście długofalowo wychodzą wyraźnie taniej. Niedawno rozpoczął się rok szkolny i wielu z nas wozi dzieci do przedszkoli, szkół i na zajęcia dodatkowe. Po okresie urlopowym na dobre wróciliśmy też do biur i do miejsc pracy, To dobry czas, aby odświeżyć Wam commuterką ofertę Thule, czyli przedstawić ich przyczepki, foteliki oraz sakwy i plecaki. 

 

 

Przyczepki rowerowe Thule

Jako zapaleni rowerzyści oczywiście namawiamy, aby Wasze pociechy próbowały samodzielnie dojeżdżać na swoich rowerkach do placówek oświatowych. Jeśli jednak dystans jest dłuższy niż 2-3 km, to z doświadczenia wiemy, że będzie to problematyczne, a dla rodzica stresujące i zbyt czasochłonne. Wtedy na pomoc przychodzą przyczepki rowerowe i foteliki. Przyczepki są o tyle fajne, że po dojechaniu do przedszkola możemy takową zostawić w placówce i pomknąć dalej lekkim i szybkim rowerem. Poza tym jest w nich sporo miejsca na dodatkowy bagaż, co przydaje się podczas ewentualnych zakupów, które zechcecie zrobić wracając z przedszkola. Wreszcie - gdy macie dwójkę dzieci - będzie to wygodny i bezpieczny środek do przetransportowania Waszej małej parki. W ofercie Thule możecie wybierać między serią czterech wielofunkcyjnych przyczepek sportowych Thule Chariot, a także nieco tańszymi modelami Thule Courier (którego można używać również jako przyczepki dla psa lub transportowej) oraz Thule Coaster XT.

 

 

Dla aktywnych rodzin szukających multisportowego wózka interesującą propozycją może być Thule Chariot, czyli model występujący w wersji jedno lub dwuosobowej, który może być używany do kilku zastosowań. W jednym modelu mamy bowiem komfortowy wózek spacerowy i przyczepkę rowerową, a po dokupieniu specjalnych akcesoriów może być to również wózek do biegania, czy nawet wózek na płozach do uprawiania narciarstwa klasycznego (biegania na nartach biegowych). Model Chariot jest też poręczny w transporcie, ponieważ można go składać do kompaktowych rozmiarów oraz wypiąć z niego koła. W ofercie są jego 4 warianty, a każdy z nich występuje w opcji na jedno lub dwójkę dzieci

 
 

 

Dla najbardziej aktywnych ciekawy może być Chariot Sport, który ma regulowaną twardość amortyzacji oraz hamulec przydający się podczas górskich spacerów. Bez hamulca, ale również z regulowanym zawieszeniem jest Chariot Cross. Z kolei dla osób szukających dobrej i sportowej przyczepy, ale bez dodatków i z najlepszą ceną, ciekawy będzie Chariot Lite. W ofercie jest też Chariot Cab 2 - model powiększony, który jest odpowiedni również dla większych dzieci, a do tego ma przepastną przestrzeń bagażową, która mieści aż 100 litrów ładunku. Jako jedyny w serii Chariot występuje tylko w wersji dla dwójki dzieci, a sama przyczepka jest też większa, niż pozostałe modele Chariot. Cab 2 jest stworzony dla większych dzeici i większej ilości bagażu. Ceny modeli Chariot różnią się w zależności od wersji oraz tego ilu są osobowe. Najtańszy model kosztuje 4299 zł, a najdroższy 7399 zł. 

 
 

 

W ofercie Thule jest też bardziej budżetowy model, nowa przyczepa Thule Courier, który jest wózkiem spacerowym i przyczepką rowerową do bardziej rekreacyjnych i commutingowych zastosowań. Przy okazji może być to również wózek do transportu ciężkiego ładunku oraz zwierząt. Prawda jest taka, że do miejskich zastosowań niczego więcej nie potrzeba. Jeśli więc mówimy o dojazdach do przedszkola i innych punktów w mieście, to ta dwuosobowa przyczepka zda egzamin. Jej cena jest wyraźnie bardziej atrakcyjna, bowiem Courier kosztuje 3849 zł. Szczegółowo opisywaliśmy ją w teście: Test: Multifunkcyjna przyczepka rowerowa Thule Courier.

Zobacz również:

 

Foteliki rowerowe Thule

 
 

 

Na drugim biegunie są foteliki rowerowe, których oferta w Thule jest równie bogata. To doskonałe rozwiązanie dla osób, które chcą jeździć szybko i przeciskają się przez kręte, zatłoczone centra miast. Bez wątpienia w dużych ośrodkach miejskich przyczepa jest mniej poręczna, niż właśnie rower z fotelikiem. Wprawdzie dla mało wprawnych rowerzystów nieco łatwiej opanować rower z przyczepką, a ewentualne skutki popełnienia błędu są mniej dotkliwie… jednak generalnie obie opcje transportu dzieci nie są specjalnie trudne do ogarnięcia. 

 
 

 

Wracając do oferty Thule, znajdziemy w niej aż 6 różnych fotelików, które dodatkowo dostępne są wielu wersjach kolorystycznych. Dla mniejszych dzieci fajnym pomysłem są foteliki montowane na przód. Dziecko jest w nich bezpieczne, rower lepiej się prowadzi, a dodatkowo może obserwować drogę i ma z nami lepszy kontakt. Podstawowym tego typu modelem jest Thule Yepp Mini za 529 zł, natomiast za 629 zł można wyposażyć się w model Thule Yepp Nexxt Mini, który ma dodatkowo system amortyzujący wstrząsy. Oczywiście foteliki przednie nadają się jedynie dla lekkich i mniejszych dzieci. Limit wagowy w obu modelach to 15 kg. 

 
 

 

W ofercie fotelików mocowanych na tył podstawowym modelem jest Thule RideAlong Lite za 529 zł, czyli fotelik mocowany na prętach do rury podsiodłowej. Ma płynną amortyzację, pasy i wszelkie certyfikaty bezpieczeństwa. Z kolei jego wersja z odchylaniem, które przydaje się gdy nasza pociecha zaśnie i przestaje trzymać głowę, to Thule RideAlong, a jego cena wynosi 769 zł. Wyżej w kolekcji są designerskie modele Yepp, które mają charakterystyczny wygląd. Tutaj możemy wybierać między Thule Yepp Nexxt Maxi za 799 zł, który jest mocowany do ramy, albo modelem Yepp Maxi, czyli bliźniaczym modelem montowanym na bagażnik tylny (819 zł). Na koniec dodamy, że limit wagowy fotelików tylnych to 22 kg, a wkrótce - w listopadzie - zapowiadana jest premiera nowej generacji fotelików. Thule Yepp Nexxt 2 będą miały odświeżony design i nowe rozwiązania na rzecz bezpieczeństwa. 

 

 

 

 

Thule: sakwy i plecaki na laptopa

W dziedzinie transportu bagażu i rzeczy osobistych Thule również ma sporo ciekawych produktów. Na większy ładunek idealnym rozwiązaniem są sakwy montowane na bagażnik - Thule Shield, czyli sakwy boczne

 
 

 

 To torby wykonane z trwałego i odpornego na uszkodzenia materiału, które w łatwy sposób są montowane do bagażników rowerowych 8-16 mm. Mają klasę wodoodporności IPX4 i odblaskowe elementy podnoszące bezpieczeństwo podczas jazdy po zmroku. W zależności od wariantu mają wewnątrz dodatkowe kieszenie lub miejsce na laptopa. W ofercie są trzy opcje Shield’a: zestaw dwóch sakw wielkości 13 litrów za 629 zł, pojedyncza sakwa wielkości 17 litrów za 479 zł oraz dwie sakwy 25-litrowe za 719 zł. 

 
 

 

W ofercie są też plecaki dedykowane na rower, a modelem idealnie nadającym się na dojazdy rowerem do biura jest 27-litrowy Thule Paramount. Znajduje się w nim komfortowy i stabilny podczas jazdy rowerem system nośny. Do tego zastosowano kilka użytecznych rozwiązań. Jest w nim miejsce na przymocowanie kasku oraz zabezpieczenia rowerowego.

 

 

W komplecie jest zintegrowana osłona przeciwdeszczowa, która dodatkowo jest odblaskowa dla bezpieczeństwa podczas jazdy nocą. Znajdziemy tu również specjalną kieszeń z łatwym dostępem - np. na telefon. Thule Paramount o pojemności 27 litrów kosztuje 819 zł, a w ofercie jest też jego mniejsza, tańsza, ale też nieco uboższa w funkcje wersja. 

 

Strona internetowa producenta: www.thule.com/pl