Rotwild - niemiecka marka z gwiazdą w tle

Drukuj

Niemiecka marka rowerów Rotwild coraz mocniej przypomina o sobie na polskim rynku. Postanowiliśmy przyjrzeć się nowościom producenta, który nie ukrywa swoich aspiracji do rowerowej klasy premium.

Marka Rotwild powinna być dobrze znana wszystkim, którzy kolarstwem górskim pasjonują się nie od dzisiaj. Od debiutu w 1996 roku Rotwild produkuje rowery do praktycznie wszystkich odmian MTB, a na swoim koncie ma takie sukcesy, jak np. Mistrzostwo Świata w Downhillu. Fani starszych produkcji freeridowych pewnie też doskonale pamiętają pionierów latania na rowerach, doprowadzających swoje maszyny z charakterystycznym logo do granic wytrzymałości. Wystarczy wspomnieć, że z Rotwildem blisko związany jest Richie Schley, latający m.in. w filmach z serii New World Disorder.

Jednak najważniejszą częścią tradycji Rotwild są... wyścigi. Fabryczny zespół AMG Rotwild MTB, to wyjątkowe połączenie innowacyjności w świecie kolarstwa górskiego oraz... motoryzacji. Rotwild jest bowiem bardzo blisko związany z fabrycznym tunerem aut Mercedes-Benz, czyli firmą AMG. Jeśli dodamy do tego fakt, iż polskim dystrybutorem rowerów Rotwild jest firma Duda-Cars, to wnioski nasuwają się same. Efektem współpracy jest dostęp do zaawansowanych laboratoriów, materiałów i testów wytrzymałościowych, a z punktu widzenia wizerunkowego - limitowane edycje rowerów nawiazujące do supersportowych aut z logo AMG. W barwach AMG Rotwild MTB ścigają się jedne z najlepszych niemieckich zawodniczek XC: Sofia Wiedenroth (mistrzyni Niemiec U23) i Nadine Rieder (mistrzyni Niemiec w eliminatorze), które widoczne są również na trasach Pucharu Świata XC

 

 

 

 

Rotwild i AMG

Swoistą wisienką na torcie rowerów Rotwild dostępnych na polskim rynku jest model GT S. Zaprezentowany podczas premiery nowego Mercedesa AMG GT, nawiązuje do niego zarówno stylistycznie jak i... charakterem. To absolutnie bezkompromisowy rower stworzony do podboju tras Pucharu Świata XC. Najważniejsze cechy - ultralekka rama wykonana z włókna węglowego MMT2 oraz mocno ekwilibrystyczny osprzęt. Napęd Shimano XTR Di2 wydaje się doskonałym rozwiązaniem do tak lekkiego i innowacyjego roweru, pozostałe elementy, choć równie zaawansowane, wydają się znacznie bardziej finezyjne. Amortyzator przedni - Formula 33 Factory, lekkie koła Crank Brothers Cobalt 11 z charakterystycznym zaplotem szprych oraz wyjątkowe hamulce Formula R1 Racing FCS AMG z najprawdopodobniej najlżejszymi na świecie tarczami hamulcowymi. Tak skonfigurowany rower to koszt 10390 Euro. Co ciekawe w zestawie otrzymujemy m.in. pokrowiec transportowy oraz akcesoria Topeak.

 

 

 

Spośród rowerów inspirowanych marką AMG w ofercie Rotwild znajdziemy również interesujący model szosowy. Rotwild R.S2 Team AMG to przedstawiciel coraz popularniejszej rodziny rowerów szosowych wyposażonych w hydrauliczne hamulce tarczowe. Duży nacisk w konstruowaniu tego roweru postawiono na komfort jazdy - podnosi go zarówno odpowiedni dobór włókien węglowych w newralgicznych częściach ramy, jak i specjalny, amortyzujący drgania wspornik siodła. Na pokładzie R.S2 znadziemy grupę napędową Ultegra, karbonowe koła DT Swiss oraz bardzo dobrej jakości komponenty Ergon. Cena - 4199 Euro.

 

 

 

Co jeszcze w ofercie?

Jeśli chodzi o bardziej przystępne propozycje rowerów MTB, warto zwrócić uwagę na model Rotwild R.R2 29 HT Pro. To klasyczny wyścigowy twentyniner z lekką ramą wykonaną z włókien węglowych obrabianych w technologii MMT2. Na pokładzie amortyzator przedni Fox 32, lekkie koła DT Swiss, napęd Shimano XT M8000 wraz z hamulcami pochodzącymi z tej samej grupy. Wisienka na torcie to kierownica Crank Brothers Cobalt. Cena modelu R.R2 w wersji HT Pro to 4159 Euro.

 

 

 

W ofercie Rotwild nie mogło zabraknąć roweru dla fanów "cięższego uderzenia". Model R.E1 FS 27.5 PRO to maszyna rodem z tras zawodów enduro. Aluminiowa rama, widelec Fox 34 o skoku 160 mm, koła DT Swiss i osprzęt w zalezności od wersji - Shimano SLX lub XT. Do tego świetnej jakości komponenty Crank Brothers i Ergon. Nie mogło również zabraknąć regulowanej sztycy, w tym przypadku świetnej Kind Shock LEV Integra. Ceny modeli R.E1 FS rozpoczynają się od 4471 Euro. W ofercie dostępna jest również wersja stricte zjazdowa - ze sprężynowym damperem oraz dwupółkowym widelcem Fox 40.

 

 
 

 

 

Rowery elektryczne wydają się dzisiaj obowiązkowym punktem oferty każdego szanującego się producenta - szczególnie, kiedy mowa o producentach zza Odry. Marka Rotwild nie ustępuje tu pola - w ofercie znajdziemy interesujący model R.C+ FS 27.5 COMP. Tym co wyróżnia go na tle konkurencji, jest zastosowanie napędu marki Brose, który w całości został wkomponowany w dolną rurę ramy. Nie ma tutaj żadnych wystających elementów, obecność wspomagania zdradza wyłącznie grubszy dół ramy. Jeśli chodzi o cechy typowo rowerowe, model R.C + to klasyczne all mountain, oferujące w zależności od wersji napęd Shimano SLX, XT lub XT Di2. Na pokładzie wszystkich odmian znajdziemy m.in. koła DT Swiss, zawieszenie Fox, komponenty Ergon. Ceny modeli z elektrycznym wspomaganiem zaczynają się od 5199 Euro.

Strona dystrubutora: www.rotwild.pl