Mimo dość krótkiej historii na rynku, albowiem początki Cervélo przypadają na 1995 rok, marka zdążyła wypracować sobie mocną pozycję w branży. Założyli ją dwaj młodzi inżynierowie - Phil White i Gerard Vroomen, a ich wiek miał odbicie w podejściu do projektowania i konstruowania rowerów. Kanadyjski brand od początku tworzył rowery przy pomocy projektowania komputerowego CAD. Badał je też w tunelach aerodynamicznych, co oczywiście współcześnie jest branżowym standardem. Powiew świeżości jaki wnieśli w markę Cervélo szybko znalazł odbicie w skuteczności ich konstrukcji. Na maszynach Cervélo odniesiono wiele cennych zwycięstw - podczas Igrzysk Olimpijskich, Mistrzostw Świata, najważniejszych wyścigów szosowych oraz triathlonowych.
Oferta Cervélo ograniczona jest do rowerów na cienkim kole: szosowych, czasowych i triathlonowych, torowych oraz gravelowych. Marka skupiona jest więc na szeroko pojętym segmencie road i jest w nim specjalistą. Poza tym, oferta zawężona jest do modeli od średniej półki wzwyż. Nie znajdziemy tutaj rowerów budżetowych.